איך הפועל ירושלים והפועל חולון יעפילו לרבע גמר ליגת האלופות?

האדומים תלויים בעצמם, ונוגעים בכרטיס לפלייאוף וגם במקום הראשון. הסגולים זקוקים לחישובים ולעזרות, ולא יזיק ניצחון ב-14 הפרש לפחות בשבוע הבא ביוון. תמונת מצב

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

שני מחזורים נותרו לסיום הטופ 16 בליגת האלופות, ואף אחד מהקבוצות עדיין לא הבטיחה את מקומה ברבע הגמר. הפועל ירושלים הייתה במרחק סל או שניים, כשהפסידה אמש (רביעי) 95:92 בטנריפה, אבל היא עדיין תלויה בעצמה.

טבלת בית 11

1. הפועל ירושלים – 3 נצ', 1 הפ' (75%) 2. טנריפה – 3 נצ', 1 הפ' (75%) 3. קרשיאקה – 1 נצ', 3 הפ' (25%) 4. פריסטרי – 1 נצ', 3 הפ' (25%)

* לירושלים נותרו שני משחקים באולמות נייטרליים: היא תארח כביכול בהונגריה את פריסטרי, ותתארח בבוסניה והרצגובינה אצל קרשיאקה.

* ניצחון אחד יעלה אותה באופן מיידי, והיא תסיים במקום הראשון אם תנצח פעמיים (או במקרה שטנריפה תמעד מול היוונים או הטורקים).

שחקן טנריפה מרסליניו הוארטס שומר על שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית'
| אתר רשמי, fiba.com

גם הפועל חולון – הודות לניצחון החוץ השבוע באתונה – נאבקת עדיין על המקום בפלייאוף, אבל מצבה מסובך ומתוסבך יותר, ומצריך חישובים תוך כדי תנועה.

טבלת בית 12

1. מורסיה – 3 נצ', 1 הפ' (75%) 2. פרומיתאס – 3 נצ', 1 הפ' (75%) 3. הפועל חולון – 2 נצ', 2 הפ' (50%) 4. א.א.ק אתונה – 0 נצ', 4 הפ' (0%)

* א.א.ק כבר הודחה, והסגולים יצטרכו למצוא דרך לעקוף את אחת הקבוצות שמעליהם כדי להעפיל לשלב הבא. ביום רביעי פרומיתאס תארח אותם בפטראס, ובמחזור הנעילה תגיע מורסיה לסומבטהיי.

* גם אם חולון תשכיל לנצח פעמיים, זה לא מבטיח לה את העלייה, משום שעשויה להיווצר טבלה משולשת שתוכרע בהפרשי הסלים הפנימיים – וגורלה ייחרץ במשחקים שנותרו. עמית שרף ושחקניו כבר הובסו בפער של 17 נקודות במורסיה והפסידו ב"בית" בתשע לפרומיתאס.

* על פי חישוב ראשוני, מספר המפתח יהיה 14 – וזה ההפרש שבו יצטרכו לנצח את היוונים כדי לעקוף אותם בטבלה פנימית עתידית ולבצע צעד משמעותי לעבר הפלייאוף.

* מעבר לתלות בעצמה, חולוניה בוודאי תשמח לעזרה קטנה מא.א.ק בשני המשחקים שנותרו לה.

שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי מול שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס
שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי מול שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס | ברני ארדוב

סדרות רבע הגמר ייערכו בשיטת הטוב משלושה, והמנצחות יעפילו לפיינל פור. אין הצטלבות קבועה מראש בין הבתים, והמצ'אפים ייקבעו בהגרלה שתתקיים בתום הטופ 16.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי