בר טימור: "פרויקט שמאוד מרגש אותי ומראה בדיוק מה זה הפועל"

הקפטן האדום הגיע ביחד עם קייל אלכסנדר לאימון הפועל "שווים" תל אביב, קבוצה שחציה בוגרים על הספקטרום האוטיסטי וחציה מורכבת מאוהדים: "זכות לעבוד איתם ולשמח אותם"

(גודל טקסט)

הפועל 'שווים' תל אביב, קבוצת הכדורסל הראשונה בישראל שמשלבת בוגרים עם מוגבלויות ובוגרים אוהדי הפועל תל אביב, הגיעה הבוקר (שישי) לאולם "היכל שלמה" וקיימה אימון מיוחד עם קפטן קבוצת הבוגרים של הפועל תל אביב בר טימור ושחקן הקבוצה קייל אלכסנדר.

הקבוצה הוקמה בתחילת העונה כדי לספק מסגרת ספורטיבית לבוגרים על הספקטרום האוטיסטי תחת מועדון הכדורסל הפועל תל אביב. הקבוצה מונה 7 בוגרים עם צרכים מיוחדים לצד 7 אוהדי הפועל תל אביב ומקיימת אימון שבועי תחת המאמנים מיכאל אלגלי, מנהל בתי הספר לכדורסל של הפועל ת"א, ואלון חמזני, שחקן עבר בהפועל אוסישקין וכיום שחקן בליגה הארצית. הפרויקט הוא בשיתוף עיריית תל-אביב והמרכז לחיים עצמאיים בתל אביב.

בר טימור באימון הפועל "שווים" תל אביב
| אתר רשמי, יובל דניאל

קפטן הפועל תל אביב בר טימור: "הפרויקט הזה מאוד מרגש אותי, והוא מראה בדיוק מה זה הפועל. בשבילי, להיות פה ולעבוד קצת עם החבר'ה האלה זה מדהים וזה נותן לי תזכורת לזכות שלי לשמח אנשים. אני מקווה שהפרויקט הזה שהתחיל כאן לראשונה בהפועל תל אביב יגרום לעוד מועדונים להקים קבוצות נוספות".

קייל אלכסנדר: "זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן, וזה משמח מאוד לראות חיוכים על הפנים של כולם פה, ולהיות חלק מהקבוצה הזאת שכל כך קרובה לאוהדים שלה".

מאמני הקבוצה מיכאל אלגלי ואלון חמזני סיפרו על איך זה לאמן קבוצה כזאת מיוחדת אנשים עם מוגבלות לצד אוהדים: "אנחנו מנסים להמציא את עצמנו כל אימון מחדש. החבר'ה עובדים בזוגות – "שווה" ואוהד, כך שהאוהדים הם למעשה הפה שלנו באימון. אנחנו מרגישים תמיכה אדירה מהמועדון ואומרים תודה שניתנה לנו הזכות להיות חלק מהקבוצה".

מנהל הקבוצה ואחד ממקימיה הוא דני אור, בעצמו אב לילד מיוחד, שמספר: "כיום במדינת ישראל, לבוגרים על הספקטרום האוטיסטי אין מספיק מסגרות בחיי היום יום שלהם. אחרי שהם מסיימים את מערכת החינוך חלקם הגדול נשאר תקוע בבית, זה יכול להוביל אותם למצבי תסכול מאד גדולים, זה מקשה על ההורים ומייצר אתגרים רבים והחלטתי שזו הקהילה לה אני רוצה לתרום מחלקי".

על האימון המיוחד שהתקיים היום הוסיף: "הייתה חוויה מדהימה לכולם. הקבוצה הזאת עושה טוב לכולנו, לא רק למשתתפים עם המוגבלויות. אני מקווה שבעתיד נצרף משתתפים נוספים וגם ייפתחו קבוצות נוספות ונוכל לקיים טורנירים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי