הפועל ת"א תשתף פעולה עם המשטרה, בתקווה "שהפעם יעשו משהו"

play
אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה
סיום עגום לעונה האירופית: צפו בהפועל ת"א קורסת ב-94:89 בידי בשיקטאש 04:04

הרוחות סוערות אחרי התקיפה הקשה. אוהד אחד כבר נעצר - נער בן 17 שעוכב מוקדם יותר העונה, כשביזה טקס לחללי המשטרה. האדומים תוהים "מדוע לא נעשו מעצרים אחרי חולון", תובע האיגוד יגיש כתב אישום שיוביל לרדיוסים והיריבות מצפות מהמנהלת והמשטרה לפעול

(גודל טקסט)

הרוחות סביב האירוע הקשה שהתרחש אמש (שבת) בסיום ההפסד של הפועל תל אביב להפועל חיפה לא נרגעות. תובע האיגוד צפוי כבר היום להגיש כתב אישום נגד האדומים בעקבות האירוע בו הותקפו מספר אוהדי הפועל חיפה על הפרקט ומחוץ לאולם, ובסיומו שני אוהדים של האדומים פונו לטיפול עם פציעות שונות.

מיד לאחר המשחק הגיעו למקום כוחות משטרה ולקחו את החומרים הרלוונטיים. כמו כן, בעקבות הלחץ הציבורי שמפעיל בין היתר השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ההערכה היא שהפעם יטופל האירוע בצורה אחרת. הבוקר הודיעה משטרת ישראל כי עיכבה במהלך הלילה חשוד אחד המעורב בקטטה, וזה נעצר "בחשד לתקיפה וחבלה ממשית והועבר לחקירה בתחנת משטרת תא"צ". מתברר כי אותו עצור, נער בן 17 מתל אביב, עוכב בתחילת העונה במשחקה של הפועל תל אביב בבאר שבע בו האוהדים האדומים ביזו טקס לכבוד חללי המשטרה. האוהד נעצר בתחילת פברואר, ובעוד הדרישה בבית המשפט היתה להרחיקו עד תום העונה, זה הרחיקו ל-60 יום – כך שאסור היה לו להיכנס לאולם מלכתחילה אמש. בשעות הצהריים הוחלט כי מעצרו יוארך ב-48 שעות.

אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה
אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

מתחקור ראשוני של האירוע שהחל דקות לאחר סיום ההפסד של הקבוצה של דני פרנקו 88:87 לקבוצה מהכרמל עולה כי מספר אוהדי הפועל תל אביב הגיעו לעבר השער של אוהדי הפועל חיפה על מנת "לסגור חשבון" עם האוהדים מהכרמל. עדיין לא ברור מה הוביל אותם לעשות זאת, שכן בין אוהדים המועדונים אין יריבות. מספר אוהדי חיפה, שעדיין לא הצליחו לצאת מהמקום, נכנסו לתוך האולם בחזרה, וכמה עשרות אוהדים רדפו אחריהם תוך כדי שהם מכים שניים מהם בצורה קשה. על הפרקט ובשער של אוהדי חיפה היו מספר מאבטחים שניסו להפריד, אך כפי שניתן להבין מהתוצאה הסופית, אלה לא עשו את עבודתם בצורה המיטבית.

בהפועל תל אביב מיהרו לגנות את האירוע, גם בהודעה רשמית, גם בציוץ של הבעלים עופר ינאי שהבטיח "חריש עמוק", וגם בדברים של היו"ר רמי כהן, שהיה על הפרקט בסיום בניסיון לעזור לאוהדי חיפה. במועדון כועסים על האוהדים המתפרעים, ולא מורידים את חלקם באירוע. בקבוצה מתכוונים לשתף פעולה עם המשטרה לאחר שלדברי בכירים במועדון, "נחצה קו אדום של חוליגניזם", כפי שאמר אחד מהם במהלך הלילה: "מי שעשה את המעשה הזה מזיק לכל אוהדי הפועל תל אביב ויזיק בסוף גם לעצמו. חייבים לעצור את התופעה הזאת במיידית".

עם זאת, בהפועל תל אביב הביעו תמיהה על ההודעה של השר בן-גביר שקורא לסגור את היכל שלמה. "לפני שבועיים, היה אירוע דומה מאוד במשחק נגד חולון. הגורמים האחראיים העבירו את החומרים למשטרה, ממה שאנחנו יודעים לא נעשה שום מעצר. אין לנו ספק כי זאת לא הפעם הראשונה שהאוהדים התוקפים הללו היו מעורבים באירועים כאלה, אבל איפה המשטרה כאן? אנחנו משלמים כסף רב לאבטחה במשחקים, בחלקם גם למשטרה, ובסוף, המשטרה לא עושה את עבודתה. לא יכול להיות שלא נעצרו אנשים בפעם שעברה, ואם היו נעשים, כנראה שהאירוע לא היה חוזר על עצמו. נקווה שהפעם יעשו משהו".

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון
| קובי אליהו

כאמור, תובע האיגוד צפוי להגיש כתב אישום במהרה נגד האדומים בעקבות האירוע, כשהוא ייקח בחשבון גם דוח משטרתי אם יגיע לידיו. רק בימים האחרונים נקבע העונש על האירוע שהתרחק במשחק בין הפועל תל אביב להפועל חולון לפני מספר שבועות – בין היתר שני משחקי רדיוס על תנאי, כשלאדומים נותר רק משחק בית אחד בעונה הסדירה. גורמים באיגוד הכדורסל העריכו אמש כי לכל הפחות יופעל התנאי וכי הפועל תל אביב תיאלץ לארח את משחקיה הקרובים מחוץ להיכל שלמה.

במקביל, בכירים בדירקטוריון מנהלת הליגה הביעו תמיהה על הודעת המנהלת אמש שקוראת לגורמים הרלוונטיים לפעול. "גם למנהלת יש אפשרות לפעול", אמר אחד מחברי הדירקטוריון, "השם של הליגה כולה נפגע, לא רק בכך שקבוצות מופיעות בסגלים חלשים, אלא באלימות עצמה. המנהלת צריכה להתעשת ולהתעורר, אפשר וצריך להטיל היטל כבד על הפועל תל אביב כדי שתפעל".

בקבוצות העריכו כי המשחקים הבאים שייערכו בהיכל שלמה יהיו שונים ממה שהתרגלנו עד כה: "להפועל תל אביב יהיו שלושה משחקי בית בבית העליון, לפחות אחד מהם יהיה משחק רגיש אם לא יותר מכך. המשטרה והאבטחה יצטרכו לעשות מהיום עבודה אחרת כדי להבטיח את שלום אוהדי החוץ במשחקים שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי