חסר תקדים: העונש שדורש תובע איגוד הכדורסל להפועל תל אביב

עו"ד ליפנר המליץ: 4 משחקי רדיוס בפועל, סגירת יציע האולטראס בדרבי הבא והורדת 4 נקודות על תנאי למשך שנה בעקבות האלימות נגד אוהד הפועל חיפה: "דומה כי הקבוצה לא עושה דבר. העונש משקף דאגה לשלומם של אוהדים אחרים"

(גודל טקסט)

תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר הגיש היום (ראשון) את כתב האישום נגד הפועל תל אביב בעקבות האירועים הקשים בסיום המשחק נגד הפועל חיפה אמש. ליפנר דורש לגזור על האדומים ארבעה משחקי רדיוס בפועל, להפעיל את עונש סגירת יציע האולטראס בדרבי הביתי הבא נגד מכבי תל אביב ולהטיל על הקבוצה הפחתה של ארבע נקודות על תנאי, במקרה שאירועים דומים יקרו בשנה הקרובה.

"מעשי אוהדי הפועל תל אביב עלולים היו להסתיים במותו של אותו אוהד", כתב ליפנר שהסביר שלמרות שהאירועים לא צוינו בדוחות השופטים והמשקיף, או בתלונה של קבוצה כזאת או אחרת, הן "הובאו לידיעתו אירועים משמעתיים בדרך אחרת".

"ברור לי כי התפרעויות אלה נעשות על ידי קומץ אוהדים, אולם אותו קומץ אוהדים משולל רסן, משחזר שוב ושוב את מעשיו. הדבר ניכר גם בעונה זו וגם בעונות קודמות", כותב ליפנר, "דומה כי הקבוצה לא עושה דבר על מנת לעצור את אותם אוהדים עבריינים ולהסגירם למשטרה. היה ניתן לצפות כי הקבוצה למדה מאירועי העבר ותפקיד כי המשטרה וכוח הסדרנים לא יעזבו את האולם בטרם אחרון האוהדים עזב את האולם, אולם לא כך".

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון
| קובי אליהו

ליפנר מבקש להעמיד לדין את הפועל תל אביב בגין עבירה של פגיעה על ידי אוהדים והתפרעות אוהדים. מתוך ארבעת משחקי הרדיוס, שניים הם הפעלת עונש על תנאי למרחק של 35 קילומטר, ושניים נוספים למרחק של 70 קילומטר. אם בית הדין יקבל את עמדתו, הפועל לא תוכל לארח משחקי בית בהיכל שלמה עד לרבע גמר הפלייאוף.

"אציין שנית, האירועים החמורים היו יכולים בקלות להסתיים במותו של אותו אוהד. הענוש החמור אשר מבוקש על ידי אינו משקף רק ענישה לקבוצה, אלא גם דאגה לשלומם של כלל האוהדים ושאיפה להרחיק גורמים עבריינים מהאולם, בטרם אוהד קובצה יריבה ישלם בחייו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי