מחזיקה מעמד: הפועל ירושלים גברה על גליל עליון ועלתה לרבע גמר

play
עוז בלייזר, שחקן הפועל ירושלים | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.3 06:32

האורחת רצה 2:20 ועלתה ליתרון מבטיח, אבל סמית' (17 נק' ו-12 אס') והנקינס (16 נק') קבעו 69:89 והעלו את מחזיקת הגביע למפגש עם הפועל תל אביב בשלב הבא. אולארצ'יק עם ניצחון שני כמאמן הזמני

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים עצרה רצף הפסדים משפיל מבחינתה כאשר ניצחה ביום ראשון 80:85 בחוץ את בני הרצליה, במשחק הראשון של הקבוצה אחרי פיטורי המאמן איליאס קאנדזוריס. הערב (רביעי), עדיין תחת שי אולארצ'יק כמאמן הזמני, מחזיקת גביע המדינה הביסה 69:89 את הפועל גליל עליון אחרי שיצאה מפיגור דו ספרתי ברבע הראשון והבטיחה את מקומה ברבע הגמר, בו תארח את הפועל תל אביב כבר ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00.

גליל עליון רצה 2:20 מדהים ברבע הראשון ועלתה ליתרון דו ספרתי מבטיח, אבל עד ההפסקה המקומיים צימקו את ההפרש והמהפך הושלם ברבע השלישי בהובלת ספידי סמית' שסיים כקלע המצטיין עם 17 נקודות וגם חילק 12 אסיסטים בדרך לדאבל-דאבל, כן בלט זאק הנקינס עם 16 נקודות ו-9 כדורים חוזרים וליוואי רנדולף קלע 12 נקודות וחטף 3 כדורים. קאדין קרינגטון תרם 11 נקודות וזוסמן קלע 9.

בצד השני, החבורה של ברק פלג להטה בפתיחה בזכות עומאר סילבריו (15 נקודות), שון מילר (12 נקודות) ורועי הובר שקלע שלוש שלשות במחצית הראשונה, אבל סיים עם 9 נקודות ו-10 אסיסטים – כך שלא קלע כלל במחצית השנייה בה גליל הרימה ידיים בסופו של דבר. כקלע המוביל של האורחת סיים חן גיא עם 16 נקודות, מרביתן בחצי השני (2 מ-2 לשתיים, 3 מ-5 לשלוש).

עומאר סילבריו, שחקן הפועל גליל עליון
עומאר סילבריו, שחקן הפועל גליל עליון | דני מרון
ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים
האיש שהחזיר את המארחים למשחק. ספידי סמית' | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם ספידי סמית', ליוואי רנדולף, אור קורנליוס, עוז בלייזר וזאק הנקינס. מן העבר השני, גליל עלתה עם שון מילר, רועי הובר, ליאור קררה, לוטן אמסלם ועומאר סילבריו. אחרי פתיחה צמודה ויתרון 2:6 להפועל ירושלים, האורחת רצה 2:17 ועלתה ליתרון דו ספרתי של 8:99 לאחר 6:15 דקות על הפרקט, כאשר סילבריו (שתי שלשות משני ניסיונות) ומילר עם 8 ו-6 נקודות בהתאמה, ביחד עם הובר שקלע גם כן מחוץ לקשת, אחראים על הדהירה. אולארצ'יק הזעיק פסק זמן, אבל גם אחריו גליל רצה והיתרון הגיע בשיאו ל-8:22. בפיגור דו ספרתי הלבנים התעוררו ורצו 0:12 בזכות דקות מצוינות של נמרוד לוי וספידי סמית', הובר עם שלשה גדולה לפני הבאזר קבע 20:25 לגליל בסוף הרבע.

רבע 2

אחרי רבע הראשון היה מפתיע והתקפי למדי, לאחר כמעט חמש דקות ברבע השני ירושלים קלעה 3 נקודות בלבד מול 2 של גליל והיתרון של האורחת עמד על 23:27. כאשר הנקינס הטביע והוריד את ההפרש לשתי נקודות בלבד, שוב הגיעה ריצה של גליל ושוב היה זה הובר שצלף ממרחק, לאחר מכן גם חטף כדור וקררה סיים את המהלך עם סל ועבירה מאסיסט של מילר, ובתגובה אולארצ'יק לקח פסק זמן נוסף בפיגור 32:25 כשנותרו 4:44 דקות עד למחצית. הפעם שחקניו של אולארצ'יק חזרו טוב יותר וזוסמן קלע שלשה, בלייזר חטף כדור וסחט עבירה וקרינגטון והנקינס הורידו את ההפרש לנקודה בלבד, אך מילר מהעונשין קבע 39:42 לגליל עליון בהפסקה.

זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים
הנקינס מטביע | דני מרון
עוז בלייזר, שחקן הפועל ירושלים
גם בלייזר התעופף בארנה | דני מרון

רבע 3

עבירת תוקף של מילר בניסיון לחדור לסל הובילה למהפך של הפועל ירושלים בצד השני, שלוש דקות בתוך הרבע. קורנליוס עוד החטיא מחוץ לקשת, אבל הכדור החוזר נשאר של ירושלים ומי שכן צלף ממרחק היה בלייזר. סמית' חילק אסיסט נוסף,אחרי חטיפת כדור ו-וויליאמס ניצל זאת כדי להתעופף, להטביע ובן רגע לוח התוצאות הראה 44:48 להפועל ירושלים. בלייזר עלה גם כן להטבעה דיי נדירה מצידו והמארחת עלתה ליתרון שיא במשחק כאשר קרינגטון צלף מהפינה וקבע 46:53. פלג לקח פסק זמן אחרי שלוי סידר לקרינגטון הטבעה קלה וכאשר קבוצתו בפיגור דו ספרתי, אחרי שקלעה 4 נקודות בשבע דקות וחצי במחצית השנייה. אנדרסון דייק מחוץ לקשת אחרי דקות ארוכות שגליל לא קלעה ורוינה המשיך לצמק את ההפרש עם ליי-אפ מוצלח, אבל רנדולף הוריד את הקבוצות ב-53:60 להפועל ירושלים.

רבע 4

רנדולף החל את הרבע האחרון עם ג'אמפ-שוט מוצלח וחטיפת כדור להובר שאפשרה למארחים לשוב ליתרון דו ספרתי מסל של לוי, זוסמן עם שלשה שמר על 11 נקודות הפרש והוסיף עוד שתי נקודות מאסיסט של סמית' כדי להריץ את קבוצתו ל-58:72 מבטיח לקראת שבע הדקות האחרונות. ככל שנקפו הדקות הבריחה הגדולה של המארחת נמשכה והנקינס קבע יתרון שיא של 61:80. גליל לא הרימה ידיים וחן גיא קלע את השלשה השלישית שלו מארבעה ניסיונות כדי להוריד ל-80:65, אבל הפועל ירושלים לא אפשרה לגליל לחזור וגברה עליה 69:89 בדרך למפגש עם הפועל תל אביב ברבע הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי