הדירקטוריון החליט: יתקיים משחק מבחן על הזכות לשחק בליגת העל

הדיון הדרמטי של בכירי המנהלת הסתיים עם ההחלטה שלא יוקפאו הירידות ויישארו כמתוכנן 14 קבוצות בליגה הבכירה, אבל המדורגת אחרונה בתום העונה תתמודד נגד המדורגת שנייה בלאומית. איגוד הכדורסל יאשר?

(גודל טקסט)

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל התכנס הבוקר (רביעי) לדיון מכריע ודרמטי, בסופו התקבלה ההחלטה שלא להקפיא את הירידות. עם זאת, הם דורשים כי יתקיים בתום העונה משחק מבחן בין המדורגת האחרונה בליגת העל לבין הקבוצה שתסיים במקום השני בליגה הלאומית על הזכות לשחק בליגה הבכירה.

מדובר בהחלטה שמצריכה כעת לקבל את אישור איגוד הכדורסל, שספק גדול אם יסכים לכך – ואם יסרב להצעה החדשה, המשמעות היא שהמדורגת אחרונה תרד ליגה כמתוכנן. בכל מקרה בעונה הבאה ישחקו בליגת הכדורסל הבכירה בישראל 14 קבוצות, בהתאם לתכנון המקורי.

לוטן אמסלם הפועל גליל עליון
סכנת הירידה בהחלט קיימת. שחקני הפועל גליל עליון | לירון מולדובן

כידוע, נועלת הטבלה הפועל גליל עליון נפגעה קשות בעקבות המלחמה והייתה אחת הקבוצות שקיוותה לסיוע בדמות הקפאת הירידות, אלא שבפתיחת הישיבה נרשמה דרמה כאשר הופתעו לגלות חלק מהחברים בדירקטוריון כי לא קיים רוב להקפאת הירידות. בסופו של דבר התקבלה החלטה שתבוא לקראת מי שתסיים במקום האחרון, על אף שספק גדול אם זו אכן תקבל את אישור איגוד הכדורסל.

כזכור, הנהלת האיגוד קבעה פעמיים בתקופה האחרונה שיהיו שתי עולות מהליגה הלאומית, אלא שהחלטת המנהלת מעמידה זאת בספק. גורמים באיגוד הכדורסל תהו על ההחלטה, שכן בליגה הלאומית משחקים העונה ללא זרים ובסיום העונה יתקיים משחק מבחן בין קבוצה ללא זרים לכזו שצפויה להיות עם ארבעה. בכל מקרה, הנהלת האיגוד לא תתכנס לישיבה בקרוב, שכן ב-2.5 מתקיימות בחירות להנהלה.

מנהלת הליגה הלאומית הגיבה: "שמענו את הודעת מנהלת ליגת העל. ברצוננו לשאול את הדירקטוריון הנכבד – כמה זרים יירשמו? האם מדובר במשחק בודד או בסדרה? והיכן ייערך המשחק? מנהלת הליגה הלאומית תמשיך לכבד את החלטת הנהלת איגוד הכדורסל אשר קובעת כי בתום העונה תעפלנה 2 קבוצות אל ליגת העל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי