מכוונים גבוה: מכבי תל אביב רשמה ניצחון 17 ברציפות בליגת העל

play
שחקני מכבי תל אביב | ברני ארדוב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.4 03:45

הצהובים היו ללא בראון, בולדווין, ווב וניבו אחרי העלייה לפלייאוף היורוליג, אך ערב גדול של הגבוהים, סורקין (24 נק') וריברו (17 נק') המשיך את הרצף עם 73:108 על הפועל חיפה שנעצרה אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים. מנקו (15 נק' ו-8 ריב') נפצע

(גודל טקסט)

אחרי שהבטיחה את המקום בפלייאוף היורוליג ולקראת המשחק הראשון בשבוע הבא מול פנאתינייקוס, מכבי תל אביב שבה ארצה לצמד משחקים במסגרת ליגת העל. בשבת היא תארח את הפועל באר שבע, וכבר הערב (חמישי) היא התארחה אצל הפועל חיפה שעד המשחק רשמה חמישה ניצחונות רצופים, אך נפלה לסטטיסטיקה של האלופה הישראלית שרשמה ניצחון 17 ברציפות במסגרת המקומית עם 73:108 גדול.

בונזי קולסון (11 נק') פתח בצורה נהדרת את המשחק והוביל את הצהובים ליתרון בשלב מוקדם, כשגם רומן סורקין (25 נק') וחסיאל ריברו (17 נק') קבעו 22:28 ברבע הראשון. ג'ון דייויס (11 נק') ניסה לשמור על הקבוצה של גיא גודס בתמונה, אבל רצף נקודות של רפי מנקו (15 נק' ו-8 ריב') הגדיל את ההפרש לדו ספרתי עם 33:49 בהפסקה אחרי רבע שני דומיננטי למדי.

הקצב של הצהובים המשיך גם לרבע השלישי כשתמיר בלאט (6 נק' ו-11 אס') ניהל את העניינים והמחליפים קבעו 57:78 לקראת רבע אחרון שנפתח רע עם פציעתו של מנקו שהצטיין במשך שלושה רבעים. בלעדיו, גם עומר מאייר (9 נק', 7 ריב' ו-7 אס') הצטרף לחגיגה ומכבי טיילה כל הדרך לעוד ניצחון ליגה.

קלעו להפועל חיפה: עמית גרשון 15, ג'ון דייויס ודקארי טאקר (5 ריב') 11 כ"א, מרקוס בינגהאם (9 ריב') 9, אלכס המילטון (5 אס') ודניאל רוזנבאום 7 כ"א, גור לביא (5 ריב') 6, עמית שמחון 5, נווה מינץ 2. איתי שניידר שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 25, חסיאל ריברו 17, רפי מנקו (8 ריב'), בונזי קולסון 11, אנטוניוס קליבלנד, ג'ייק כהן (5 ריב') ועומר מאייר (7 ריב' ו-7 אס') 9 כ"א, ג'ו תומאסון (5 אס') 7, תמיר בלאט (11 אס') 6.

שחקני מכבי תל אביב רומן סורקין, אנטוניוס קליבלנד
שחקני מכבי תל אביב רומן סורקין, אנטוניוס קליבלנד | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Medi

מהלך המשחק

רבע 1

בונזי קולסון פתח את המשחק עם סל ועבירה, מרקוס בינגהאם עם ארבע נקודות ענה והפך לפני שקולסון שמר על הפתיחה צמודה. קולסון היה הקלע היחידי של הצהובים עד שתמיר בלאט דייק מחוץ לקשת וגיא גודס קרא לפסק זמן ראשון. אלכס המילטון חזר חד עם סל מהצד ושלשה שהורידה את ההפרש ל-3 בלבד, אך רומן סורקין הגיב והגדיל את היתרון מחדש. הגבוה של עודד קטש עשה לא מעט בעיות להגנת המארחת שלא הצליחה להסתדר איתו מתחת לטבעת וההפרש צמח. ג'ון דייויס קלע שלשה חשובה, לפני שחסיאל ריברו הגיב עם שלוש קליעות והרבע הסתיים עם 22:28 למכבי.

רבע 2

אנטוניוס קליבלנד נכנס לעניינים עם נקודות ראשונות, ג'ייק כהן צלף מהשלוש ודקארי טאקר בלייאפ הצליח למנוע יתרון דו ספרתי. המצב לא נותר זמן רב עם סל של רפי מנקו שקבע 28:39 והמשיך כך לתוך הרבע השני עם שלשה של הישראלי שקבע יתרון 14. שתי הקבוצות איבדו לא מעט כדורים בדקות האחרונות של הרבע השני, כששלשה של ג'ו תומאסון ועמית גרשון קבעו 33:49 למכבי בהפסקה.

רפי מנקו לצד תמיר בלאט מכבי תל אביב
רפי מנקו לצד תמיר בלאט מכבי תל אביב | דני מרון

רבע 3

בלאט פתח את הרבע השלישי עם שלשה, קליבלנד קלע מהעונשין וההפרש חצה את 20 הנקודות. הרכז הישראלי ניהל את כל המשחק של הצהובים וסידר לסורקין סל ועבירה ששם את מכבי עם 60 נקודות, שתי דקות לתוך הרבע. טאקר ודייויס לרגע הלחיצו את הספסל הצהוב עם שש נקודות מהירות, אך קליבלנד ענה עם סל ששמר את ההפרש מעל 20. עומר מאייר הצטרף לחגיגה עם סל מחוץ לקשת, גרשון קלע שלשה בעצמו ומנקו המשיך להצטיין עם 57:78 למכבי לקראת הרבע האחרון.

רבע 4

עמית שמחון במהלך עצום סחט סל ועבירה, אבל מנקו נפל על הפרקט ונראה נאנק מכאבים עד שירד מהפרקט לקבל טיפול. מאייר השכיח את היעדרותו של מנקו עם שלשה וריברו הוסיף נקודות בצבע שהשאירו אותו על אחוזים טובים מהשדה. מאייר באסיסט נפלא והטבעה של סורקין הגדילו ל-67:92 שש דקות לסיום. ג'ייק כהן סייע לחצות את רף 100 הנקודות, סורקין הוסיף הטבעה ומכבי עם ניצחון 17 ברציפות – 73:108.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי