חולון תנסה לעצור את הריצה של ירושלים, רמת גן רוצה מקום שני

אחרי שני הפסדים ברציפות, הסגולים יארחו את החבורה מהבירה ללא הנקינס ולמאר (20:30). הקבוצה של ברנר תוכל לעבור את הפועל תל אביב אם תנצח את אילת (18:15). גליל עליון תארח את הרצליה (18:00)

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

משחקי ליגת העל בכדורסל יימשכו מחר (ראשון). במוקד המחזור יעמוד המשחק החם שבו תארח הפועל חולון את הפועל ירושלים שנמצאת במומנטום חיובי. מכבי רמת גן תוכל לעלות למקום השני בטבלה אם תנצח בביתה את הפועל אילת שנלחמת נגד הירידה. במשחק בין שתי הקבוצות במומנטום הגרוע בליגה, תארח האחרונה הפועל גליל עליון את בני הרצליה באולם בעפולה.

הפועל חולון – הפועל ירושלים (20:30)

אחרי שני הפסדים רצופים התרחקה הפועל חולון משמעותית מהמקום השלישי בטבלה ומגיעה למשחק הבית נגד הפועל ירושלים בידיעה שהפסד נוסף והיא מתקרבת לבית העליון כשהיא בסוג של משבר. הסגולים דווקא נראו טוב נגד מכבי תל אביב, אבל החטאות רבות ברבע האחרון נתנו לקבוצה הביתית את הניצחון על אף עייפות גדולה. חולון, שגברה על ירושלים בסיבוב הראשון בבירה, יודעים שניצחון ביתי, ייתן להם יתרון של משחק וחצי על פני ירושלים בכניסה לישורת האחרונה של העונה ובמועדון יש נחישות להתחיל ולהפוך את המומנטום.

חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות שינו את האווירה בהפועל ירושלים שהייתה במשבר רק לפני קצת יותר מחודש, אבל דווקא השבוע הזה לא היה מוצלח במיוחד עבור האדומים. אחרי הניצחון על גליל עליון, שבו לא הציגו האדומים יכולת מרשימה במיוחד, עזב הסנטר זאק הנקינס את ישראל לתקופה הקרובה כשהוא סובל מפציעה בקרסול. בהמשך השבוע טס גם ברינטון למאר, שלא שיחק בחודש האחרון, בחזרה לארצות הברית לשהות לצד אשתו שילדה, ולרשות הצוות המקצועי עומדים רק חמישה זרים לקראת המשחק בחולון. בירושלים מאמינים שהסגל הנוכחי מספיק טוב כדי להרים את הקבוצה לצמרת ומקווים להראות את זה עם יכולת טובה יותר נגד הפועל חולון.

ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים
ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים | דני מרון

מכבי רמת גן – הפועל אילת (18:15)

החבורה של שמוליק ברנר ממשיכה להדהים את הליגה. אחרי שניצחה את הפועל חולון בחוץ, השיגה הקבוצה מזיסמן ניצחון יוקרתי על הפועל תל אביב בבאר שבע, ואחרי ההפסד של האדומים בסוף השבוע בעפולה היא נמצאת בשיוויון מוחלט על המקום השני בטבלה. ברמת גן עושים את ההישג אחרי שנפצע אייזיאה מיילס שייעדר עד קרוב לרבע גמר הפלייאוף, ואת מקומו תופס בינתיים הפורוורד נונו אמוט שהצטיין בניצחון על הפועל תל אביב. מי שייעדר מהמשחק הקרוב הוא הסנטר בניה סרור שנפצע בתחילת השבוע בכף רגלו.

סימני חיים נרשמו השבוע בהפועל אילת אחרי שהקבוצה הדרומית גברה על הפועל עפולה במשחק דרמטי בבית, פתחה פער קטן במלחמת ההישרדות בתחתית ונשמה לרווחה אחרי תקופה ארוכה. באילת רק רוצים להישאר בליגה, וההחלטה של מנהלת הליגה שלא להקפיא את הירידות נכון לעכשיו לא עזרה להם להירגע ובמועדון יודעים שכדי להישאר לעונה נוספת בליגה הבכירה הם יצטרכו לייצר מומנטום על המגרש.

אדם אריאל, מכבי רמת גן
אדם אריאל, מכבי רמת גן | דני מרון

הפועל גליל עליון – בני הרצליה (18:00)

חודשיים וחצי ללא ניצחון דרדרו את הפועל גליל עליון אל המקום האחרון בטבלה, והשבוע האחרון היה כנראה הדרמטי ביותר בכל ההתדרדרות של הקבוצה. הוא החל עם הרצון של השחקנים הזרים לעזוב את ישראל, כשבינתיים רק שון מילר עוזב, והמשיך עם ההחלטה של מנהלת הליגה לא להקפיא את הירידות לליגה הלאומית אחרי שהדבר ריחף באוויר בתקופה האחרונה. בגליל דווקא נכנסו לשבוע עם משחק לא רע נגד הפועל ירושלים, והם יודעים שכדי להישאר בליגה הם צריכים לעצור את הנפילה ומהר. בקבוצה צפויים לצרף את ג'בונטה רדיק מהפועל חיפה כחיזוק במקומו של מילר.

לא רק גליל עליון במשבר. הניצחון האחרון של בני הרצליה היה לפני למעלה מחודש, והחבורה של דן שמיר הפסידה חמישה משחקים רצופים שמעמידים את הכניסה שלה לבית העליון בסכנה של ממש. הרצליה אמנם תלויה בעצמה, ואם תנצח את שני משחקיה תסיים בשישייה הראשונה, אבל המומנטום השלילי, ביחד עם משחק קשה נגד הפועל תל אביב במחזור האחרון, נותן תקווה לרודפות אחריה. בקבוצה מקווים לשים את המשבר מאחוריהם ולנצח את גליל בעפולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי