קטש לקראת הגמר: "שבוע הגביע תפס אותנו בטיימינג לא משהו"

play
ועכשיו, ז'לגיריס. קטש | ברני ארדוב
תקציר כדורסל ספרדי: ולנסיה – ריאל מדריד 93:99 02:14

דיברתולומאו לקראת גמר הגביע (חמישי, 21:00) בין מכבי ת"א להפועל ירושלים: "מתסכל שלא לקחנו גביע בשנתיים האחרונות". יונתן אלון: "יש לנו כלים להתמודד עם משחק הפנים של מכבי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב והפועל ירושלים ייפגשו מחר (חמישי, 21:00) לגמר גביע המדינה בפעם ה-13 והראשונה בהיכל מנורה מאז הגמר ההיסטורי ב-2008 – אז הקבוצה מהבירה חזרה מפיגור של 22 הפרש בדרך לניצחון. במפגשים הקודמים במעמד הגמר מכבי ניצחה 8 פעמים וירושלים 4. שתיהן נפגשו עד כה שלוש פעמים העונה – בליגה מכבי תל אביב ניצחה פעמיים בצורה משכנעת, אבל בגמר גביע ווינר ירושלים סיימה עם ידה על העליונה.

כל אחת מהקבוצות קיבלה 4,200 כרטיסים ובסך הכול כ-11 אלף צופים יגיעו להיכל ביד אליהו. הצהובים זכו 45 פעמים בגביע ומחר הם יופיעו בגמר בפעם ה-53. לירושלים זה הגמר ה-16 והיא הניפה את התואר 7 פעמים.

היום נערכה מסיבת עיתונאים בהיכל מנורה מבטחים לקראת הגמר.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

מאמן מכבי תל אביב, עודד קטש:

"מן הסתם בעונה מטורפת, כמו המשחקים שאחרי ה-7 באוקטובר, גם שבוע הגביע תפס אותנו בטיימינג לא משהו, אחרי הדחה מאירופה ועם הנפילות הידועות של אחרי הדחה. מקווה שהשחקנים יתאוששו ושנדע לבוא ולעשות את הדברים. גביע זה מפעל שנותן הזדמנות לכולם וחשוב שנדע את זה ושגם נשמח מהמעמד". קטש נשאל גם על חסרונו של בולדווין ועל המצ'אפ מול הירושלמים: "אני יכול לגלות לכם 'סוד', שהיינו רוצים לשחק עם וויד, אבל אנחנו חסרים אותו וחסרנו אותו בסדרה מול פאו ובכל זאת ידענו לעשות דברים יפים גם בלעדיו. ראיתי את המשחקים האחרונים גם מול ירושלים, ואנחנו מצפים למשחק מאתגר, יש לנו הרבה כבוד לירושלים ולמה שהם עושים. בגמר גביע אי אפשר להתחיל כמו מול קרית אתא בחצי. הרגשנו נינוחים בהתחלה וזה משהו שאסור שיקרה מחר. מאמין שבתפאורה של גמר גביע זה ייראה אחרת, שחקנים יבינו את המעמד".

המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, יונתן אלון:

"מכבי קבוצה טובה שמשחקת כדורסל טוב וזה אתגר טוב בשבילנו. אין לנו המון מה לקחת מהמשחקים הקודמים מול מכבי כי דברים השתנו והפועל ירושלים של היום שונה מזו של לפני חודשיים וזו של לפני שנה ואנחנו צריכים לדעת להשתמש בכלים שיש לנו עכשיו. כמו שאנחנו מכירים אותם, גם הם מכירים אותנו". יונתן אלון נשאל גם על היתרון של מכבי במשחק הפנים: "אנחנו מתעסקים במה שיש ולא במה שאין. יש לנו מספיק שחקנים להתמודד עם הלחץ מתחת לסלים של מכבי".

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים
יונתן אלון וליוואי רנדולף. יניפו גביע שני ברצף? | ברני ארדוב

קפטן מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומאו:

"ברור שאנחנו רוצים את הגביע וזה מתסכל שלא לקחנו בשנתיים האחרונות ואנחנו רוצים מאוד לקחת את זה. זו אחת המטרות שלנו. אחרי עונה ארוכה עם הרבה משחקים ששוחקו שלא מול הקהל פה בישראל, זה יהיה גדול עבורנו ועבור הכדורסל הישראלי, וזה יהיה אתגר בשבילנו. 40 דקות מתואר, נצטרך להיות מפוקסים 40 דקות".

קפטן הפועל ירושלים, ליוואי רנדולף:

"השנה זה שונה מהגמר של השנה שעברה כי אנחנו משחקים בבית של מכבי זה יהיה מאוד מיוחד, זה מה שאתה מתאמן אליו, לשחק מול היכל מלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי