עם מסר למכבי ת"א: הפועל תל אביב עלתה לגמר הפלייאוף

play
תומר גינת קסבייר מנפורד הפועל תל אביב | ברני ארדוב
תומר גינת קסבייר מנפורד הפועל תל אביב

אחרי שהפסידה את המשחק הראשון בסדרה, סגנית האלופה התפוצצה עם 83:100 על קרית אתא ועלתה לגמר, שם תפגוש את היריבה המושבעת שנה שנייה ברציפות. האדומים שברו שיא מועדון עם 19 שלשות, האורחים מסיימים עונה נהדרת בטעם חמצמץ

(גודל טקסט)

שנה חלפה מאז שמכבי תל אביב ניצחה את הפועל תל אביב בסדרת גמר דרמטית מאין כמוה וזכתה באליפות. הערב (שני) קיבלנו שחזור: הקבוצה של דדאס פירקה 83:100 בבית את עירוני קרית אתא ועלתה לגמר עם 1:2 בסדרה, שבו היא תפגוש את האלופה המכהנת לדרבי לוהט בגמר הפלייאוף.

אחרי שני משחקים שבהם היא התקשתה, והפסד סנסציוני במשחק הראשון, רגע לפני המשחק הערב הפועל תל אביב התבשרה שג'ון הולנד שבר את כף ידו וייעדר מהמשחק הזה וגם מהגמר. אלא שלמרות ששיחקה עם ארבעה זרים, הפועל תל אביב רשמה את אחד המשחקים הטובים שלה העונה עם מבול של לא פחות מ-19 שלשות באחוזים מדהימים (54.3). השלשות התחלקו בעיקר בין ארבעה שחקנים שכולם קלעו ארבע שלשות: תומר גינת, בר טימור, טיילר אניס וקסבייר מנפורד. הפועל תל אביב הובילה כבר במעל 30 הפרש, אבל הורידה הילוך ברבע האחרון כשדדאס נתן מנוחה לקראת ה-משחק שמצפה לו ביום חמישי אצל האלופה. ביכולת הזו של האדומים מצפה לנו עוד סדרה לוהטת ביום חמישי, אבל יש גם סיבה לדאגה לדדאס והאדומים, שלפני המשחק הזה איבדו את ג'ון הולנד ששבר את כף ידו והיום איבדו גם את אייזאה מיילס, שספג מכה בראשון ופונה לביה"ח להמשך בירור.

קרית אתא מצידה מסיימת עונה מאוד מפתיעה שלה, במהלכה היא גם ניצחה פעמיים בדרייב אין. אלא שבמשחק הזה היא שימשה כתפאורה בלבד כבר מהרבע הראשון שבוא היא חטפה 30 נקודות, שזה היה פחות ממה שהיא חטפה ברבע השלישי המזעזע שלה שהסתיים ב-18:37. אמין סטיבנס וגם בן שרף עשו את שלהם, אבל חוץ מהשניים הללו אף אחד לא באמת הופיע והרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד.

סטפנוס דדאס הפועל תל אביב
מחכה למכבי תל אביב. דדאס | ברני ארדוב

קלעו להפועל תל אביב: תומר גינת 22 (4 מ-6 משלוש), קסבייר מנפורד 16, טיילר אניס ובר טימור 14, דאסטי האנאס 8, גיל בני 7, עידן זלמנסון 4.

קלעו לקרית אתא: אמין סטיבנס 25, בן שרף 12, רז אדם ואקיה פרויאט 11, ג'יי ג'יי קפלן 7, ג'יימס בייטמון 10, אייזה מויסיוס 6

תומר גינת קסבייר מנפורד הפועל תל אביב
תומר גינת קסבייר מנפורד הפועל תל אביב | ברני ארדוב

רבע 1

הפועל תל אביב פתחה בהתלהבות גדולה כשהיא נשענת על הקהל הדוחף שלה. בר טימור קלע מבחוץ. קרית אתא חזרה בזכות סטיבס, אבל אז הגיעו שתי שלשות רצופות של טיילר אניס שקבעו יתרון שיא של 8:17 למארחים. קרית אתא נגררה לקצב המהיר של האדומים ורשמה שני איבודים רצופים, אותם תרגמו גינת ומנפורד ל-10:21 כשנותרו עוד 2:45 דקות לסיום הרבע. החגיגה האדומה נמשכה והתעצמה. גיל בני מקצה הספסל עלה וצלף שלשה, בן שרף רשם איבוד שמיני (!) של קרית אתא ברבע הזה וטימור נעץ שלשה שישית להפועל תל אביב, שסיימה את הרבע הזה ביתרון גדול מאוד של 18:30.

בר טימור הפועל תל אביב ג'יימס בייטמון עירוני קרית אתא
הוביל בריחה ברבע הראשון. בר טימור | ברני ארדוב

רבע 2

קרית אתא חזרה ברבע השני. טיילר אניס נחסם ואז החטיא שלשה ובן שרף צימק את הפיגור ל-38:29 בלבד. אלא שקרית אתא לא הצליחה לחזור לגמרי למשחק. בייטמון החטיא מחוץ לקשת וגינת ענה בצד השני עם שלשה ששוב החזירה את המארחת ליתרון דו ספרתי של 29:41. שרון אברהמי לקח פסק זמן ואתא חזרה ממנו עם אסיסט יפה של רז אדם לסטיבנס. אלא שהשלשות צללו בצד השני ומנפורד תפר שלשה עשירית לזכות האדומים. אלא ששתי דקות לסיום המחצית התרחש רגע מדאיג מאוד מבחינת הפועל תל אביב. קסבייר מנפורד נחת לא טוב על הרגל במהלך חדירה לסל ונחת לא טוב על הרגל. המשחק הלך והתחמם. רז אדם ודאסטי האנאס התעמתו ביניהם והמשחק הופסק לכמה דקות אחרי שהאנאס תפר שלשה מספר 11 כשאנחנו עוד לא במחצית. קרית אתא לא ניצלה את העובדה שהפועל תל אביב נותרה עם 3 זרים. בייטמון רשם איבוד 13 של קבוצתו והמחצית הסתיימה ביתרון מבטיח של 35:49.

טיילר אניס הפועל תל אביב חוגג
הטריף את הדרייב אין. מנפורד | ברני ארדוב

רבע 3

גם פתיחת הרבע השלישי לא בישרה טובות לקרית אתא. מנפורד חזר מהפציעה שלו ותפר שלשה, גינת הוסיף עוד אחת והפועל תל אביב פתחה יתרון בלתי מחיק של 42:66, ממנו אתא כבר, כנראה, לא תוכל לחזור. קרית אתא הרימה ידיים ולא הצליחה לעשות עצירות בכלל. בר טימור שבר את שיא המועדון עם שלשה מספר 16 של הפועל תל אביב, שעלתה כבר ליתרון של 28 נקודות. אך אתם חושבים שהסתיים הרבע הזה? כמובן, עם שלשה מספר 18 של הנאס שקבע: 53:86 מפלצתי לאדומים, שכבר עם הראש במכבי תל אביב.

קסבייר מנפורד הפועל תל אביב מול אמין סטיבנס עירוני קרית אתא
נפצע, חזר וכיכב. קסבייר מנפורד | ברני ארדוב

רבע 4

הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. דדאס החל להוציא את שחקני המפתח שלו וברבע הזה שיחקו בעיקר המחליפים. מבול השלשות כמובן נעצר ובן שרף הוריד כבר את ההפרש ל-93:74, אבל אז גינת צלף שלשה מספר 19 של האדומים והעלה את מאזנו ל-22 נקודות. תומר פורת קלע מהקו וקבע את תוצאת הסיום: 83:100 להפועל תל אביב, שמעפילה לגמר הפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי