מכבי תל אביב החתימה את שחקן הפנים ווניין גבריאל

החתמה שלישית לצהובים: אחרי ליוואי רנדולף וג'יילן הורד, הפורוורד/סנטר הדרום סודני שמגיע עם רקורד של ארבע שנים ב-NBA מצטרף בחוזה לעונה עם אופציה לאחת נוספת. קטש: "החיבור יהיה מיידי"

(גודל טקסט)

החתמה מסקרנת למכבי תל אביב. הצהובים הודיעו הבוקר (רביעי) על צירופו של ווניין גבריאל, שיגיע על תקן מחליפו של ג'וש ניבו. גבריאל הוא המצטרף השלישי לסגל של הקבוצה הקיץ אחרי ליוואי רנדולף וג'יילן הורד. הוא חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.

"גבריאל הוא שחקן עם ניסיון NBA, בעל יכולות מגוונות והמון אפסייד", הסביר המאמן עודד קטש. "שחקן בעמדה 5 שיכול לשחק גם בחוץ, יודע לסיים ליד הטבעת ובעל נוכחות הגנתית. הוא יעזור לנו וייתן לנו המון אנרגיות. אני בטוח שהחיבור לקהל יהיה מהיר ושהאוהדים ייהנו ממנו מאוד".

המנהל המקצועי אבי אבן הוסיף: "ווניין גבריאל הוא שחקן פנים אתלט וורסטילי שיתאים לסגנון המשחק שאנחנו מחפשים. שחקן שמגיע בכל ערב ומשאיר הכל על המגרש. ווניין הוא אישיות יוצאת מן הכלל שמביאה את האנרגיות וההתלהבות שהקהל שלנו מחפש".

"אני נרגש מאוד ומודה על ההזדמנות להצטרף לכזה ארגון היסטורי", אמר ווניין גבריאל אחרי החתימה. "אני כבר לא יכול לחכות להביא את התשוקה שלי לתל אביב וליורוליג ולפגוש את קהל האוהדים המפורסם. אני יכול לומר שאני מרגיש בבית ללבוש את הגופיה הצהובה. קדימה מכבי!".

צפו בביצועיו של גבריאל

שחקן מכבי תל אביב ווניין גבריאל
ברוך הבא. גבריאל | אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עבור גבריאל (2.06, 27) מכבי תל אביב תהיה התחנה הראשונה בכדורסל האירופי, והוא יגיע עם סיפור חיים מעניין. הוא נולד בחרטום, בירת סודאן, ב-26 במרץ 1997. בצל מלחמת האזרחים בסודאן, כבר כשהיה בן שבועיים אימו לקחה אותו ואת שלושת אחיו לקהיר. שנתיים לאחר מכן קיבלה המשפחה אשרת כניסה לארצות הברית בתור פליטים וכבר בילדותו קיבל אזרחות אמריקאית.

הוא גדל ולמד בניו המפשייר ומסצ'וסטס ולאחר שכיכב בתיכון, וקיבל כמה הצעות ממכללות, הצטרף לתכנית הכדורסל המצוינת של קנטאקי. ווניין שיחק שנתיים במדי הוויילדקאטס, התבסס כחוסם נהדר ואחרי תקופה בליגת הקיץ הוחתם על ידי סקרמנטו קינגס.

במשך ארבע העונות שלו ב-NBA הספיק גם לשחק ולהציג מספרים יפים בליגת הפיתוח. מלבד סקרמנטו, לבש גם את מדי פורטלנד, ניו אורלינס, ברוקלין, לוס אנג'לס קליפרס, ממפיס וכמובן לוס אנג'לס לייקרס, בשורותיה ערך 98 הופעות עם ממוצעים של למעלה מ-15 דקות לערב.

בעונה החולפת, לאחר 5 משחקים בממפיס ו-40 בשורות וויסקונסין הרד, קבוצת ליגת הפיתוח של מילווקי באקס, שיחק במדי ואקרוס דה באיאמון מהליגה בפורטו ריקו ותרם 13 נקודות (57.6% לשתיים, 35.9% מהשלוש), 7.4 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ו-1.3 חסימות למשחק. בנוסף, הוא משתייך לסגל נבחרת דרום סודאן, שאיתה סיים כמלך החסימות של גביע העולם בשנה שעברה ובקרוב ייקח חלק גם בהופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי