האנטר יחזור נגד ראשל"צ, חולון תקטע רצף הפסדים?

בחמישי: מכבי ת"א תקווה להמשיך במומנטום נגד הכתומים, הסנטר בסגל אחרי שלושה משחקים בחוץ. הסגולים יחפשו ניצחון ראשון מאז חידוש ליגת העל כשיארחו את ירושלים, שלא רשמה את הולנד. וגם: שני משחקים בבית התחתון

(גודל טקסט)

קצב המשחקים הגבוה בליגת העל בכדורסל נמשך ומחר (חמישי) ייערכו ארבעה מפגשים, שניים בכל אחד מהבתים – בעליון, מכבי תל אביב תנסה להמשיך ברצף הניצחונות כשתתארח אצל מכבי ראשון לציון, בעוד הפועל ירושלים תנסה להתאושש מההפסד בקלאסיקו במשחק חוץ נגד הפועל חולון. בתחתון, מכבי חיפה תארח את נהריה והפועל באר שבע את אשדוד.

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב (21:15)

האלופה רשמה שלשום ניצחון על ירושלים שהותיר גם תחושת חמיצות בעקבות פציעתו של קווינסי אייסי, אם כי הפורוורד לא צפוי להיעדר לתקופה ממושכת, אך כן יוותר מחוץ לסגל למחר יחד עם פרדריק בורדיון שקרע את שריר הירך האחורי, כזכור. יחד עם זאת, הצהובים קיבלו בשורה טובה בגזרת אות'לו האנטר, שנכלל בסגל אחרי שנעדר משלושת המשחקים האחרונים בשל כאבים בגבו. בינתיים, אמארה סטודמאייר עשה עבודה נפלאה בקו הקדמי בשני המשחקים האחרונים וגם סקוטי ווילבקין ודני אבדיה נראים מצוין, כך שלמרות הפציעות, מכבי תל אביב בהחלט מגיעה במצב טוב. המאמן יאניס ספרופולוס אמר באימון המסכם:"ראשון לציון קבוצה חזקה, ששיחקה טוב מאוד לפני הפגרה ואפילו יותר טוב עכשיו. זו יריבה קשה ולכן נצטרך להיות מרוכזים".

ראשון לציון עשתה צעד גדול להבטחת המקום השלישי בתום העונה הסדירה, עם ניצחון על הפועל חולון ביום ראשון האחרון שקטע רצף של שלושה הפסדי ליגה. הכתומים טרם ניצחו את האלופה העונה ולמרות שבשנים האחרונות גברו עליה בפיינל פור, בגביע המדינה וגביע ווינר, בעונה הסדירה הם סופרים נגדה 14 הפסדים רצופים מאז אפריל 2015. נועם דוברת, שכיכב בניצחון על חולון, אמר לקראת המשחק: "זה משחק בית ראשון מאז החזרה מהפגרה וזה לא יהיה אותו הדבר בלי האוהדים הכתומים. אנחנו מאוד רוצים להשיג ניצחון שני בבית העליון ומגיעים מרוכזים לתת את המקסימום מול קבוצה מצוינת, זאת תהיה משימה לא פשוטה".

אבדיה וסטודמאייר. נראים מצוין במשחקים האחרונים | דני מרון

הפועל חולון – הפועל ירושלים (19:20)

הסגולים עדיין לא ניצחו מאז שהליגה נפתחה מחדש ואם יפסידו גם מחר, הם יירדו למאזן שלישי לראשונה מאז תחילת הסיבוב השני. המהפך בסגל פגע משמעותית בחולון, שבשני המשחקים האחרונים לפני הפגרה קלעה 108.5 נקודות בממוצע עם 12 שלשות, אך בשלושת המחזורים האחרונים נעצרה על 70.7 נקודות בלבד עם 6.3 שלשות.

האדומים מהבירה שמטו רצף של שישה ניצחונות בליגה עם ההפסד בהיכל מנורה, אך קיבלו דקות מעודדות מאוד מצד ג'רמי פארגו שרשם 13 נקודות וארבעה אסיסטים בבכורה שלו. עודד קטש ושחקניו ירצו להמשיך ולשפר את התיאום עם הרכז החדש ועם הסנטר עמנואל טרי, במטרה להגיע במקסימום מוכנות לשלבי ההכרעה של העונה. הליטאי הצעיר, דייוידאס סירווידיס, חזר לסגל על חשבונו של ג'ון הולנד שיקבל מנוחה. הפועל ירושלים גברה על חולון בשמונת מתוך תשעת המפגשים האחרונים בין השתיים בעונה הרגילה, כאשר סולימאן בריימו וג'יימס פלדין היו בשיאם בשני הניצחונות על הסגולים העונה: "הביג מן רשם 23.5 נקודות ו-8.5 ריבאונדים, בעוד הגארד קלע 22 בממוצע עם 11 מ-18 במצטבר לשלוש.

פארגו. אחרי בכורה מצוינת, יקווה לניצחון ראשון | דני מרון

מכבי חיפה – עירוני נהריה (18:15)

במחזור האחרון, הירוקים חזרו לנצח בבית אחרי שני הפסדים רצופים וגברו על נס ציונה. כעת, הקבוצה של דניאלה סאואנה תנסה להמשיך במומנטום כדי לשמור על המקום החמישי בטבלת הליגה הכללית. אנדרו אנדרוז, שכיכב ביום שני האחרון עם 22 נקודות, אמר לקראת המשחק: "נבוא לשחק ביחד כקבוצה ובאנרגיה גבוהה. אנחנו מתאמנים יחד מעט מאוד זמן, אבל בכל יום שעובר אנחנו לומדים אחד את השני ורואים את השיפור על הפרקט".

בצד השני, נהריה נוצחה לראשונה מאז חידוש הליגה, 87:82 בחוץ על ידי גלבוע/גליל, בעיקר כי השאירו 13 נקודות על קו העונשין (21/34) ואיבדו לפחות 20 כדורים משחק שלישי ברציפות. יחד עם זאת, הפורוורד שחיזק את הקבוצה בפגרה, איבן אלמיידה, המשיך להיראות מצוין ותרם 20 נקודות כולל חמש שלשות. ההפסד האחרון הוציא את החבורה של דני פרנקו מתמונת העלייה לפלייאוף, כך שהיא חייבת לנצח מחר כדי למנוע הסתבכות.

דניאל סאואנה
דניאל סאואנה | עומרי שטיין

הפועל באר שבע – מכבי אשדוד (18:00)

הקבוצה מבירת הנגב ספגה שלשום הפסד דרמטי להפועל תל אביב, למרות שעשתה ריצת 1:23 ברבע השני והובילה כבר ב-15 נקודות הפרש. עם זאת, לאדומים עדיין יש סיכוי לעלות לפלייאוף ומחר תהיה להם הזדמנות טובה לחזור למסלול הניצחונות, נגד היורדת הבטוחה לליגה הלאומית.

אשדוד, מצדה, תקווה לקטוע רצף של חמישה הפסדים בליגה אחרי שנכנעה לאילת במחזור האחרון. פול סטול צפוי לרשום ציון דרך מכובד, שכן הוא זקוק לחמש נקודות כדי להגיע ל-1,000 בקריירה שלו בליגת העל המקומית. בשנה שעברה, הרכז המקסיקני היה אדריכל הניצחון היחיד של אשדוד על באר שבע בליגה הבכירה, עם 22 נקודות, שבעה ריבאונדים ו-10 אסיסטים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי