בשלישי: הפועל ת"א חייבת ניצחון מול אילת, נהריה תארח את נס ציונה

תומר גינת
תומר גינת | עדי אבישי

האדומים רוצים להישאר בתמונת הפלייאוף וחייבים ניצחון, גם הצפוניים מוכרחים מול הכתומים. גלבוע/גליל תפגוש את הפועל ב"ש, מכבי חיפה תתארח אצל אשדוד, היורדת הטרייה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי של הבית התחתון בליגת ווינר סל ייצא מחר (שלישי) לדרך עם מחזור משחקים מלא, כשיתקיימו ארבעה מפגשים מסקרנים במיוחד. במוקד נמצאת הפועל תל אביב, שתארח כמו הפועל אילת. כמו כן, עירוני נהריה תפגוש את עירוני נס ציונה, מכבי חיפה תצא למשחק חוץ מול אשדוד שירדה והפועל גלבוע/גליל תתמודד מול הפועל באר שבע.

הפועל ת"א – הפועל אילת (17:00)

שתי הקבוצות, להן מאזנן של 11 הפסדים ו-15 ניצחונות, מגיעות אחרי הפסד במחזור האחרון. האדומים נכנעו למכבי חיפה 82:79 בתום מותחן, כאשר הם הובילו בשניות הסיום, אך לבסוף ירדו מנוצחים. כעת הקבוצה של יאניס קאסטריטיס חייבת ניצחון כדי להישאר בתמונת הפלייאוף. מן העבר השני, הקבוצה של אריק אלפסי ירדה למקום הלפני אחרון בטבלה אחרי שנוצחה בשני משחקיה האחרונים מול גלבוע/גליל ונס ציונה. עם זאת, היא שווה במאזנה למקום השביעי וניצחון חוץ עשוי להכניס אותה לשמינייה בתום משחקי המחזור.

אריק אלפסי
אריק אלפסי | עדי אבישי

עירוני נהריה – נס ציונה (17:10)

הקבוצה של דני פרנקו איבדה גובה במאבקי הכניסה לפלייאוף עם הפסד דרמטי 69:67 להפועל ב"ש במחזור הקודם, כשהם השוו את השפל העונתי שלהם עם 12 אסיסטים ונעצרו בפעם השישית העונה על פחות מ-60 נקודות. מנגד, הכתומים קטעו רצף של ארבעה הפסדים עם ניצחונם הראשון מאז חידוש הליגה, 80:88 ביתי על הפועל אילת. חמשת משבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הוכרעו לטובת הקבוצה שהייתה האורחת, אך שאלה אולי בשורות טובות לחבורה של נדב זילברשטיין.

נדב זילברשטיין
נדב זילברשטיין | אודי ציטיאט

מכבי אשדוד – מכבי חיפה (17:10)

אחרי שהמארחת ירדה ליגה במחזור שעבר כשרשמה הפסד שביעי ברציפות (92:81 לגלבוע/גליל), היא תנסה להחזיר מעט מהכבוד האבוד ולרשום בסך הכל ניצחון חמישי העונה. הירוקים, מן העבר השני, התבססו במקום החמישי הטבלה לאחרון שגברו על הפועל ת"א בתום דרמת ענק. אגב, החיפאים של דניאל סאואנה היו האחרונים שנכנעו לאשדודים – 91:88 במחזור ה-19 ואף הפסידו בשלושת הביקורים האחרונים שלהם בהיכל הקריה.

דניאל סאואנה
דניאל סאואנה | עומרי שטיין

גלבוע/גליל – הפועל ב"ש (20:30)

הצפוניים עלו למאזן של 50% הצלחה בזכות רצף שיא העונה של ארבעה ניצחונות, כשהאחרון שבהם היה כאמור מול אשדוד, אותה הם הורידו לליגה הלאומית. מנגד, הדרומיים ניצחו בארבעת מחמשת משחקיהם מאז חידוש הליגה והצליחו לשפר משמעותית את מיקומם. זו הפעם הרביעית בלבד העונה שהם מחזיקים ברצף של שני ניצחונות, כאשר בכל הפעמים הקודמות הם נוצחו במשחק הבא. האם אלו בשורות טובות למארחת? נדע מחר. מה שכן ניתן להגיד זה שהסטטיסטיקה אומרת שהמשחק יהיה צמוד, שכן כל משחקיהם בבית התחתון הוכרעו בפער של חמש נקודות ומטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי