שישי: יום של הכרעות בבית התחתון, נס ציונה תעלה לפלייאוף?

רביב לימונד
רביב לימונד | מאור אלקסלסי

הכתומים ינסו לגבורת על אשדוד, שכבר ירדה ליגה, ובמקביל יקוו להפסד של הפועל ב"ש מול אילת. מכבי חיפה וגלבוע/גליל בקרב על המקום החמישי, אמיתי: "יכולים לנצח"

(גודל טקסט)

המחזור השישי של הבית התחתון בליגת ווינר סל ייצא לדרך מחר (שישי) עם שלושה משחקים, ומצפה לנו יום של הכרעות. מכבי חיפה תפגוש את הפועל גלבוע/גליל, הפועל באר שבע תתארח אצל הפועל אילת ועירוני נס ציונה תשחק מול מכבי אשדוד.

הפועל אילת – הפועל ב"ש (14:00)

אילת ספגה השבוע את הפסדה השלישי ברציפות, כשנכנעה להפועל תל אביב 69:60 בחוץ, ונעצרה על שפל מועדון של ארבע נקודות בלבד ברבע הרביע, בו היא אף איבדה יתרון של שמונה נקודות. מנגד, ב"ש יצאה מהשמינייה הראשונה אחרי ה-83:65 לגלבוע/גליל, והם חייבים להשיג ניצחון מול הקבוצה של אריק אלפסי. אגב, שלושת מתוך ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בפער של חמש נקודות ומטה – ובכולם ידה של ב"ש הייתה על העליונה.

נס ציונה – מכבי אשדוד (14:00)

המארחת של נדב זילברשטיין חזרה רע מפגרת הקורונה עם ארבעה ההפסדים, אך השבוע ניצחה כבר פעמיים ואם תגבור עם על נועלת הטבלה (שכבר ירדה ליגה) – היא תקבע את רצף הניצחונות הארוך ביותר שלה העונה, וחשוב מכך, תוכל להבטיח כרטיס לפלייאוף אם ב"ש תפסיד לאילת במשחק המקביל. מן העבר השני, לזכות היורדת הטרייה ייאמר כי היא ממשיכה להיות תחרותית ובכל שלושת משחקיה האחרונים הובילה במהלך הרבע הרביעי – אך לצערה ירדה מנוצחת בכולם ובסך הכל יש לה שמוני הפסדי ליגה רצופים. עם זאת, ניצחון החוץ היחיד של אשדוד העונה היה באולם לב המושבה, כך שאולי יש לה תקוות לשחזר זאת שוב.

נדב זילברשטיין
נדב זילברשטיין | אודי ציטיאט

מכבי חיפה – גלבוע/גליל (16:00)

שתי הקבוצות נמצאות בתקופה טובה והבטיחו את מקומן בפלייאוף, כאשר כרגע הן נאבקות על המקום החמישי. הירוקים ניצחו בשני משחקיהם האחרונים ועלו לפלייאוף, כאשר בשניהם הם הצליחו לחזור מפיגור בדקות הסיום. מנגד, לגלבוע/גליל יש את רצף הניצחונות הפעיל הכי ארוך בליגה – חמישה, אחרי שגברה במחזור הקודם על הפועל ב"ש ונותרה מושלמת בבית התחתון, מה שהבטיח לה את הכרטיס לרבע גמר הפלייאוף. אם החיפאים ינצחו, הם ישלימו סוויפ עונתי על האדומים לראשונה מאז עונת 2014/15 – ואם תעשה זאת, היא תבטיח סופית את המקום החמישי.

רכז מכבי חיפה, גיל אמיתי, אמר לקראת ההתמודדות: "המשחק מול גלבוע/גליל הוא משחק עונה בשבילנו כדי לסיים במקום החמישי את העונה הסדירה ולהתמקם במיקום הכי טוב האפשרי בטבלה לקראת הפלייאוף. את שני המשחקים האחרונים ניצחנו אחרי קרב קשה והרבה מלחמה על הפרקט, אם נמשיך באותו קו אני בטוח שאנחנו יכולים לנצח גם את המשחק הקרוב".

גיל אמיתי
גיל אמיתי | עומרי שטיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי