הערכה: עומרי כספי יתבקש לקצץ בשכרו בעקבות הקשיים

הצהובים התייחסו לדיווחים לפיהם הוקפאו ההכנות לעונה הבאה: "המאמן ושמונה שחקנים חתומים, הצוות המקצועי עומל על השלמת סגל". עם זאת, עתידו של הכוכב ששב מה-NBA לא ברור

(גודל טקסט)

בזמן שקבוצות היורוליג מנצלות את העובדה שהליגות במדינותיהן הסתיימו וכבר נערכות לעונת המשחקים הבאה ומבצעות שלל עסקאות וחיזוקים מרשימים, אוהדי מכבי תל אביב דואגים שהקבוצה קפאה על השמרים ונותרת הרחק מאחור ביחס ליריבותיה, דווקא אחרי עונה בה כבר הבטיחה את מקומה בין שמונה האחרונות ובעקבות התפרצות נגיף קורונה לא זכתה לשוב למעמד הנכסף.

לכן, היום הודיע המועדון בניסיון להרגיע את האוהדים: "הליגה היחידה שמשוחקת כיום באירופה בימי קורונה אלה היא הליגה הישראלית, כאשר מכבי עסוקה בהשארת צלחת האליפות בתל אביב, בניגוד לשאר הליגות האירופאיות שנמצאות עמוק בתוך עונת המלפפונים".

עוד כתבו הצהובים: "למכבי יש מאמן חתום לעונה הבאה, יאניס ספרופולוס, שחתם השנה על הסכם ארוך טווח. בנוסף, ישנם שמונה שחקנים שכבר חתומים לעונה הבאה: סקוטי ווילבקין, אות'לו האנטר, יובל זוסמן, עומרי כספי, אלייז'ה בראיינט, טיילר דורסי, סנדי כהן ודורי סהר. המאמן והצוות המקצועי שוקדים ועומלים בימים אלה גם על השלמת הסגל לעונה הבאה".

סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר
סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר | עדי אבישי

יש לציין כי לטיילר דורסי ישנה אופציית יציאה ל-NBA אותה הוא זכאי לממש עד סוף החודש הנוכחי, אולם הצעה לא צפויה להגיע מכיוון שהעונה הנוכחית רק תתחדש בסוף החודש באורלנדו וקבוצות לא יחלו בקרוב בהכנות לעונה הבאה.

באשר לעומרי כספי, הפורוורד אמנם חתום, אך שכרו הגבוה שמוערך בכ-1.1 מיליון דולר לעונה עשוי להוות נטל כלכלי כבד על המועדון שגם כך נקלע לקשיים בעקבות משבר הקורונה וסימני השאלה בנוגע לאפשרות למכור מנויים לעונה הבאה. לכן, לא מן הנמנע שמכבי תל אביב תצטרך להגיע לסיכום עם כספי על הפחתה בשכרו, כדי שהשחקן אכן ימשיך בקבוצה.

מעבר לכך, כבר בעונה הנוכחית המועדון שילם את מלוא השכר של הפורוורד, שכן מכבי אינה מבוטחת במקרה של פציעה אלא אם גורמים רפואיים קבעו כי השחקן אינו מסוגל לכבד את חוזהו. כך היה למשל במקרה דווין סמית', שהודיע על פרישה בזמנו רק לאחר סדרת בדיקות אשר הבטיחה כי המועדון זכאי לפיצוי כספי, לאור אי כשירותו של האמריקאי. גבוהה ההערכה כלפי כספי ככל שתהיה, מכבי תל אביב אינה יכולה להרשות לעצמה לשלם שכר כה גבוה לשחקן שנוטה לפציעות ולא ברור באיזה מצב יחזור וכמה זמן יידרש לו כדי לשוב לשיא כושרו.

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

בעונה הנוכחית הצהובים היו מסוגלים לעמוד בחוזהו של אנג'לו קלויארו, שמוערך בכחצי מיליון דולר לעונה, על אף שקלויארו כלל לא היה בתכניות המקצועיות בחודשיים הראשונים. במצב הקיים, מכבי תל אביב לא תוכל לממן חוזה בסדר גודל שכזה בנוסף לחוזה של כספי ובנוסף, על מנת שתהיה לקבוצה אפשרות להתחמש בשחקן איכותי בעמדה זו, היא תהיה חייבת להפחית בשכרו של שחקן ה-NBA לשעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי