זוסמן: "כשסקוטי רוצה, אין אף אחד באירופה שיכול לעצור אותו"

סקוטי ווילבקין, ג'רמי פארגו | דני מרון

כוכב הניצחון של מכבי על ירושלים: "כל עוד אנחנו פה, ננסה לנצח". ספרופולוס החמיא לשחקניו ("הראינו שאנחנו רוצים את המשחק יותר") והבהיר "אם נשמור על כל מי שאנחנו רוצים, נצטרך מקסימום שלושה שחקני חיזוק"

(גודל טקסט)

בהודעת ההרגעה שהוציאה אתמול (חמישי) מכבי תל אביב לאוהדים שלה בנוגע לבניית הסגל לעונה הבאה, שעות ספורות לפני המפגש עם הפועל ירושלים, הודגש כי הקבוצה מרוכזת קודם כל במשחקי הליגה המקומית. אז לפחות על הפרקט בארנה השחקנים של יאניס ספרופולוס עמדו מאחורי הדברים, עלו כמו טיל מונחה מהפתיחה והתפוצצו על הקבוצה של עודד קטש בדרך לניצחון חד צדדי לחלוטין, 82:93.

בתקציר: מכבי ת"א מנצחת בקרב על הפסגה

"הראינו שאנחנו רוצים את המשחק יותר מירושלים", סיכם ספרופולוס, "ספגנו מעט נקודות במחצית הראשונה נגד קבוצת התקפה טובה. התקפית, קראנו את המשחק היטב וחלקנו את הכדור. גם כשהם ניסו לחזור לקראת הסוף, שמרנו על המרחק. היינו ראויים לניצחון ב-100%, השחקנים הראו אופי וכמה טובים הם יכולים להיות כשהם רוצים, למרות שהגענו רק עם 7-8 שחקנים והרבה חיסורים".

משהו קורה לסקוטי ווילבקין במשחקים נגד מחזיקת הגביע. כוכב מכבי תל אביב כמעט מכפיל את ממוצע הנקודות שלו במפגשים עם האדומים (מ-12 ל-22.4) ומדייק באחוזים הרבה יותר גבוהים לשלוש (60 לעומת 42) וזה היה הסיפור גם אתמול, כשהגארד היה מעל כולם על המגרש ובעיקר גדע במו ידיו את ניסיונות הקאמבק של היריבה ברבע האחרון.

"הוא אחד השחקנים הטובים באירופה והוא מוכיח את זה כל פעם מחדש", אמר יובל זוסמן על חברו, "כשהוא רוצה, אין אף אחד באירופה שיכול לעצור אותו. הוא יכול לקלוע מכל מצב ומכל מרווח קטן שנותנים לו ובגלל זה הוא כל כך טוב, יש הרבה מה ללמוד ממנו".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

זוסמן הסביר מאיפה הצהובים הצליחו להוציא אנרגיות להופעה כזו בתוך עומס המשחקים: "זה אגו של ספורטאי, לקחת הזדמנות בשתי ידיים ולהתעלות, היו חסרים לנו הרבה שחקנים. אנחנו צריכים להאמין שאפשר לשחק ככה בכל משחק. הובלנו 37 דקות מתוך 40, זה מראה על השליטה שלנו".

ספרופולוס ניסה לצנן את הביקורת על חוסר הפעילות של האלופה בשוק ההעברות האירופי, בזמן שיריבותיה ליורוליג מתחמשות בקצב גבוה: "אנחנו עדיין משחקים בליגה ומרוכזים בזכייה באליפות. אם נתחיל לנהל מו"מ עם השחקנים שנמצאים כאן, או כאלה שאנחנו רוצים להביא, זה יכול לפגוע בכימיה ובמנטליות של הקבוצה. זה נכון שהרבה קבוצות מחתימות שחקנים, אבל אנחנו היחידים שעדיין משחקים. כשנסיים את העונה נדבר קודם כל עם השחקנים שאנחנו רוצים להאריך להם חוזה ואז באיזה עמדות צריך להתחזק. לכן התהליך ייקח קצת יותר זמן, אבל יש לנו שמונה שחקנים חתומים ועשינו עונה טובה ביורוליג, אז אני מקווה שלא נצטרך יותר מדי תוספות. אם נשמור על כל מי שאנחנו רוצים, נצטרך מקסימום שלושה שחקנים. האוהדים שלנו לא צריכים לדאוג, הצוות עובד גם על השנה הבאה".

ווילבקין אמר: "כל משחק הוא קשה עכשיו, אבל היה קשוח. אנחנו שיחקנו טוב והשגנו את הניצחון וזה כל מה שחשוב. החטאתי הרבה זריקות באופן אישי, אבל שיחקנו טוב ברוב המשחק – אנחנו קבוצת יורוליג וזה אומר הכל, כל עוד אנחנו פה אז אנחנו ננסה לנצח".

סקוטי ווילבקין, ג'יימס פלדין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי