בשני: שלוש קבוצות נאבקות על שני מקומות בפלייאוף

רביב לימונד
רביב לימונד | מאור אלקסלסי

הפועל ת"א, באר שבע ונס ציונה חייבות לנצח כדי להיות ברבע הגמר, בעוד מכבי חיפה וגלבוע/גליל ייאבקו על המקום החמישי בטבלה. כל התרחישים למחזור האחרון של העונה הסדירה בליגת העל

(גודל טקסט)

רגע לפני שליגת העל נכנסת לשלבי ההכרעה של העונה ומשחקי הפלייאוף נפתחים, המחזור האחרון בבית התחתון ייערך מחר (שני) ובו שלוש קבוצות יתחרו על שני מקומות בשמינייה הראשונה: הפועל תל אביב, הפועל באר שבע ועירוני נס ציונה. במקביל, גלבוע/גליל ומכבי חיפה ייאבקו על המקום החמישי בטבלה. כלל המשחקים ייערכו בשעה 17:00.

הפועל באר שבע – מכבי חיפה

הקבוצה מבירת הנגב חייבת לנצח כדי להיות בפלייאוף, אך אינה תלויה בעצמה וזקוקה לחסדי גלבוע/גליל, שרק ניצחון שלה על נס ציונה יעלה את באר שבע לרבע הגמר. במקרה שגם הפועל ת"א וגם נס ציונה יפסידו, באר שבע תוכל לעלות למקום השביעי. במחזור האחרון, החבורה של רמי הדר חזרה מפיגור דו ספרתי לניצחון על הפועל אילת, שהדיח את הקבוצה הכי דרומית בליגה.

מכבי חיפה תסיים לפחות במקום השישי אם תנצח, כאשר הפסד ביתי של גלבוע יחזיר את הירוקים למקום החמישי, אותו איבדו ביום שישי האחרון כשנכנעו לליאור ליובין ושחקניו. מצד שני, הפסד עלול להוריד את החיפאים למקום השמיני, במקרה שנס ציונה והפועל ת"א ינצחו. אם רק אחת משתיהן תעשה זאת והקבוצה של דניאל סאואנה תפסיד, היא תסיים את העונה במקום השביעי. במקרה ששלושתן ינוצחו, מכבי חיפה תישאר שישית. הירוקים ניצחו בשני המפגשים הקודמים עם באר שבע העונה, כולל 75:77 דרמטי בהיכל הקונכייה מסל ניצחון של רומן סורקין.

יונתן מור
הירוקים יסיימו במקום החמישי? | מאור אלקסלסי

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה

האדומים-לבנים מגן נר יסיימו במקום החמישי במקרה של ניצחון, או לחילופין אם מכבי חיפה תפסיד לבאר שבע. גלבוע מגיעה עם רצף הניצחונות הכי ארוך שלה בליגה מאז מאי 2018, העומד של שישה, כשהאחרון הגיע ברוממה בזכות סל של מייקל יאנג בשנייה האחרונה.

נס ציונה תבטיח לכל הפחות את המקום השביעי אם תנצח, ותוכל להתקדם גם למקום השישי אם באר שבע תפסיד בבית. הפסד של הכתומים בתוספת ניצחון ניצחון באר שבעי והפסד של הפועל ת"א, יוריד את נדב זילברשטיין ושחקניו למקום השמיני. אם הקבוצות של יאניס קאסטריטיס ורמי הדר ינצחו ואילו נס ציונה תפסיד, האחרונה תישאר מחוץ לפלייאוף העליון. מאזן המפגשים בין הקבוצות בליגה הבכירה עומד על 7:7, כאשר בסיבוב הראשון של העונה ניצחה גלבוע/גליל בתום שתי הארכות.

טל דן
נס ציונה עדיין בסכנת הדחה | דני מרון

מכבי אשדוד – הפועל תל אביב

האדומים תלויים בעצמם ויעלו לפלייאוף בכל מקרה אם ינצחו. במקרה שיפסידו, הם יישארו מחוץ לרבע הגמר רק אם נס ציונה תפסיד ובאר שבע תנצח. בכל תרחיש אחר, הפועל ת"א תסיים בשמינייה הראשונה ובנוסף היא תוכל לעלות למקום השישי, אם נס ציונה ומכבי חיפה יפסידו. אם רק הכתומים יעשו זאת, ניצחון באשדוד יקפיץ את החבורה של קאסטריטיס למקום השביעי. הפועל ת"א מעולם לא הפסידה לאשדוד בסיבוב השלישי, אך כן נכנעה לה בסיבוב הראשון העונה, 83:76 בחוץ. אתמול הדיחו האדומים את עירוני נהריה, עם ניצחון 73:77 שכלל שיא קריירה של תומר גינת וים מדר, בנוסף לשיא המועדון בחטיפות עם 18 בסך הכל.

הקבוצה מעיר הנמל, שהפסידה בכל תשעת המשחקים האחרונים שלה ותהיה בליגה הלאומית בעונה הבאה, גברה על האדומים מתל אביב בחמישה משמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בעונה הסדירה. רק אחד מתשעת המשחקים הקודמים ביניהם הוכרע בפער של יותר משבע נקודות, כאשר מאז עונת 2017/18, ההפרש הממוצע עומד על 3.3 נקודות בלבד.

האדומים תלויים בעצמם | עודד קרני, מנהלת הליגה

עירוני נהריה – הפועל אילת

שתי הקבוצות איבדו סיכוי לעלות לרבע הגמר וישחקו בפלייאוף התחתון, אכזבה גדולה עבור הצפוניים שהגיעו עד לגמר גביע המדינה בעונה הנוכחית, אך הפסידה בשלושת המשחקים האחרונים שלה. אילת חזרה מצוין מהפגרה ורשמה שלושה ניצחונות רצופים, אך אחריהם הגיעו ארבעה הפסדים והותירו את הקבוצה של אריק אלפסי מחוץ לפלייאוף.

הקבוצה מהדרום ניצחה בשני הביקורים האחרונים שלה בעין שרה ובחמישה מששת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כאשר הניצחון היחיד של הסגולים עליה בשנתיים האחרונות היה על חודו של סל: 61:63 בסיבוב הראשון העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי