הפועל ת"א עלתה ותפגוש את מכבי ת"א, נס ציונה מול ירושלים

האדומים נכנעו לאשדוד בהארכה ומחכה להם דרבי ברבע גמר הפלייאוף. גלבוע/גליל סיימה חמישית ותפגוש את חולון, מכבי חיפה ניצחה את ב"ש ותשחק מול ראשל"צ

(גודל טקסט)

המחזור השביעי והאחרון של הבית התחתון הגיע הערב (שני) לסיומו, סיפק לנו הכרעות וקבע את ארבעת משחקי רבע גמר הפלייאוף – הפועל תל אביב סיימה שמינית ותתמודד מול מכבי תל אביב, עירוני נס ציונה סיימה שביעית ותפגוש את הפועל ירושלים, מכבי חיפה סיימה שישית ותשחק מול מכבי ראשון לציון והפועל גלבוע/גליל החמישית תפגוש לקרב ראש בראש את הפועל חולון. כל משחקי הרבע יתקיימו בשיטת הטוב משלושה.

כל המשחקים שהתקיימו היום סיפקו סיום צמוד ודרמטי והוכיחו כמה הבית התחתון היה נפלא העונה. אגב, המשחק שהיה אמור להתקיים בין עירוני נהריה להפועל אילת כמובן נדחה בגלל שעוזר המאמן של הדרומיים נמצא חיובי לקורונה, אך בכל מקרה אין לו משמעות מיוחדת מכיוון ששתי הקבוצות איבדו את הסיכוי להגיע לפלייאוף.

גלבוע/גליל – נס ציונה 82:90

לכל קבוצה כמובן היו את המטרות שלה, והקרב היה צמוד מאוד לכל אורכו. במחצית התוצאה עמדה על 46:47 לנס ציונה. המארחת של ליאור ליובין ידעה שניצחון יביא אותה סופית למקום החמישי, ובסופו של דבר היא הצליחה להשיג אותו וסיימה את הבית התחתון עם מאזן מושלם של שבעה ניצחונות, אך הרבע האחרון היה צמוד מאוד. הקבוצה הצליחה לנצח בשיניים כשברחה להפרש של שמונה נקודות דקה וחצי סיום. מייקל יאנג להט עם 30 נקודות. כעת, גלבוע/גליל תפגוש את הפועל חולון ברבע הגמר, בעוד הכתומים סיימו במקום השביעי ומחכה להם מפגש קשה מאוד מול הפועל ירושלים.

ליאור ליובין
ליאור ליובין | דני מרון

הפועל ב"ש – מכבי חיפה 87:83

ב"ש הייתה חייבת לנצח ובמקביל ייחלה לניצחון של הפועל ת"א והפסד של נס ציונה. הדברים הללו קרו, אך הדרומיים לא עמדו במשימה שלהם, לא הצליחו להעפיל לרבע הגמר וסיימו את העונה. הירוקים הובילו לאורך רוב המחצית הראשונה (הפרש שמונה בשיא), אך ב"ש הצליחה להשוות לקראת הירידה להפסקה, אליה הקבוצות יצאו עם 42:42. בחצי השני המשחק היה צמוד מאוד, כשמכבי חיפה שמרה רוב הזמן על יתרון קל, הרבה בזכות יכולת פנטסטית של אנדרו אנדרוז (29 נקודות). עם זאת, ברבע האחרון הכל השתנה. המארחת הצליחה לעלות ליתרון אחרי זמן רב ונהיו רגעי מתח גדולים באולם, כשהתחילה נדנדה נהדרת של התוצאה, אך לבסוף האורחת ניצחה בשיניים. החיפאים פספסו את המקום החמישי בעקבות הניצחון של גלבוע/גליל, אך סיימו במקום השישי ויפגשו את מכבי ראשון לציון.

מכבי אשדוד – הפועל ת"א 105:106 (אחרי הארכה)

האדומים פגשו את היריבה הכי נוחה על הנייר – האשדודים, שכבר ירדו לליגה הלאומית. הם הובילו לאורך כל שלבי המשחק בזכות יכולת מצוינת של ים מדר (28 נקודות), אך ברבע האחרון המארחת חזרה משום מקום. היא השוותה ל-95:95 דקה לסיום וכפתה הארכה כרשמה 97:97. להארכה הפועל ת"א נכנסה כשהיא יודעת שהפועל באר שבע הפסידה ובכל מקרה היא תגיע לרבע הגמר – אך יש הבדל גדול להפסד ולניצחון. ניצחון היה מוביל למפגש מול הפועל ירושלים, אך ההפסד קבע דרבי לוהט מול מכבי תל אביב ביום שבת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי