לא מוותרת: 72:82 להפועל ת"א על מכבי בדרבי

הכל יוכרע ביום חמישי: האדומים רקדו על הפרקט הביתי ושיתקו לגמרי את היריבה המושבעת, בדרך לשוויון בסדרה. מדר (22 נק') וגינת (21) הצטיינו, וולבקין הורחק. אבדיה סיים ללא נקודות

(גודל טקסט)

הפעם גם המזל לא שיחק עבור מכבי תל אביב. רק ביום שבת האחרון פגשו הצהובים את הפועל תל אביב למשחק צמוד מאוד, אשר נגמר בריצה אדירה של האלופה ובניצחון דחוק. הערב (שלישי) הקבוצות נפגשו למפגש השני, רק שהפעם האדומים היו אלה שנותרו על הקרקע וניצחו 72:82 את היריבה העירונית. ים מדר (22 נקודות) ותומר גינת (21) הצטיינו, דני אבדיה סיים ללא נקודות. סקוטי ווילבקין הורחק במהלך הרבע השלישי. יובל זוסמן נפצע השריר הירך האחורי. המשחק המכריע ביום חמישי הקרוב.

אולי זה הלחץ ואולי זה עומס המשחקים בתקופה האחרונה, אבל למשחק הערב מכבי ת"א פשוט לא הגיעה. כשהיא יודעת שהיא יכולה להבטיח עלייה לפיינל פור, הקבוצה של יאניס ספרופולוס הרבתה בעיקר לאבד כדורים, ומשחק ההגנה פשוט לא עמד בקצב ובהתלהבות של הפועל ת"א. אלייז'ה בראיינט וקווינסי אייסי נותרו שוב בחוץ, כאשר אנג'לו קלויארו ואמארה סטודמאייר היו הזרים הבולטים בצהוב.

הפועל תל אביב עשתה כמעט כל מה שהיא רצתה, במיוחד במהלך הרבע האחרון והמכריע. מדר, שנרשם לדראפט ה-NBA הקרוב, השלים משחק פלייאוף שני עבורו בו הוא סוחב את כל הקבוצה שלו. כאמור, יאניס קסטריטיס יכול להיות מרוצה גם מגינת, שזה היה המשחק האחרון שלו באולם ה"דרייב אין" לפני המעבר לליגה הצרפתית. סק הנרי הגיע גם הוא לעבודה וסיים עם 13 נקודות.

תומר גינת | דני מרון

מהלך המשחק

הפועל ת"א פתחה בחמישייה עם ים מדר, סק הנרי, חואקין שוכמן, תומר גינת וטאליב זאנה, מכבי ת"א עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו ואות'לו האנטר. קלויארו היה אחרי לשני הסלים הראשונים של קבוצתו, ומנגד מדר העלה את האדומים על לוח התוצאות והנרי כבר קבע יתרון 4:5. מדר המשיך לקלוע ללא בעיות וחילק גם אסיסטים נהדרים. ביחד עם גינת וזאנה בוא גם הוביל את הפועל ת"א לריצת 11 נקודות ללא מענה ויתרון דו-ספרתי, 6:16. זוסמן קלע את השלשה הראשונה במשחק, גינת הוסיף מנגד 2 במתפרצת וג'ורדן דייויס קבע 9:20. ווילבקין נכנס לרשימת הקלעים עם שלשה, כרם משעור השיב עם אחת משלו ואמארה סטודמאייר בנקודות בכורה מהקו צימק ל-23:14. סל של זוסמן מריבאונד התקפה וחדירה יפה של ווילבקין סגרו את הרבע בפיגור 23:18.

דני אבדיה, ים מדר | דני מרון
סק הנרי, אות'לו האנטר | דני מרון
סקוטי ווילבקין, ים מדר | דני מרון

ברבע השני אמארה סטודמאייר נכנס למשחק, כאשר קלע 4 נקודות מהירות בתחילתו, אבל זאנה וגינת דאגו להשאיר את ההפרש, 22:28 לאדומים. דאנק של סטומאייר צימק שוב אבל היתרון של הפועל נשמר בזכות דייוויס. המארחת המשיכה לשמור טוב ודייויס הגדיל כבר ל-31:37. מדר קלע מהקו והגיע לספרות כפולות, האנטר קלע מכדור חוזר בהתקפה, ואת המילה האחרונה אמר דייויס מהקו. 33:40 להפועל ת"א בהפסקה.

יאניס ספרופולוס | דני מרון
טאליב זאנה, אמארה סטודמאייר | דני מרון
אמארה סטודמאייר | דני מרון

הרבע השלישי היה לוהט מאוד כיאה למשחק דרבי – גינת המצטיין בשורות האדומים הגדיל את הפער במשחק לדו ספרתי, אבל מיד לאחר מכן נרשם האירוע הגדול ביותר במשחק – ווילבקין זעם על השופטים לאחר שטען שנעשתה עליו עבירה ובתגובה לכך הורחק מהמשחק. הנרי קלע מהקו וקבע יתרון שיא לקבוצתו, 41:50. האנטר לקח אחריות וסחב את מכבי ת"א בהיעדרו של ווילבקין, וביחד ען זוסמן קיזז את ההפרש. קלויארו כבר הוריד ל-2 נקודות בלבד, אך גינת שוב הגיב מחוץ לקו. שתי קליעות עונשין של סטודמאייר סגרו את הרבע בפיגור 60:56.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון
אלייז'ה בראיינט, קווינסי אייסי | דני מרון

ברבע הרביעי כבר לא הייתה למכבי ת"א תשובה לריצה של הפועל. הנרי וזאנה קלעו ראשונים ושוב פתחו פער דו ספרתי, מדר ודיוויס המשיכו אחר כך עם מהלך משלהם. סל אדיר של מדר קבע 58:75 לאדומים. דורסי ניסה להחזיר את הצהובים עם נקודות משלו, אבל הנרי הגיב מהצבע השני, 61:77 להפועל ת"א. שלשה נוספת של גינת כבר חתמה את סיפור המשחק אחרי שהמארחת עלתה עבר 63:80. קלויארו ודורסי צימקו פעם נוספת, אבל שום דבר לא עצר הפועל תל אביב. 72:82 בסיום.

תומר גינת | דני מרון
דני אבדיה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי