עתירת מכבי ת"א נדחתה, סופית: ווילבקין לא ישחק בדרבי

סקוטי ווילבקין סקוטי ווילבקין | דני מרון
שמעון מזרחי שמעון מזרחי | דני מרון
סקוטי ווילבקין, ים מדר סקוטי ווילבקין, ים מדר | דני מרון

ההרחקה של כוכב הצהובים נותרה בעינה והוא לא ייקח חלק בהתמודדות הקריטית מול הפועל ת"א. כמו כן, נקנס ב-40,000 ש"ח

(גודל טקסט)

דרמה אדירה ברגעים שלפני הדרבי התל אביבי הגורלי. מכבי תל אביב הגישה עתירה דחופה היום (חמישי) ב-18:20 לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל, לעיכוב עונש ההרחקה של סקוטי ווילבקין מהמשחק הערב, אך היא נדחתה ובשעה 20:20, פחות משעה לפתיחת הדרבי – הוחלט סופית כי השחקן לא ייקח חלק בהתמודדות הקריטית. העתירה הוגשה לכבוד השופט עודד מודריק, נשיא בית הדין העליון של איגוד הכדורסל. בבסיס העתירה, לטענת הצהובים, היא שהרחקתו של שחקן שכבר רשום למשחק, מספר שעות בלבד לפני התחלתו ולאחר שהושלמו כל ההכנות והאימונים למשחק, פוגעת ברוח הספורט.

כידוע בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל החליט להרחיק את סקוטי ווילבקין מהדרבי הגורלי הערב (חמישי), בעקבות ההתפרצות של הגארד על השופט ניר מאירסון במשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד הפועל תל אביב. ווילבקין ספג גם הרחקה ממשחק נוסף על תנאי וכמו כן, הוחלט להטיל עליו קנס של 40,000 ש"ח (כולל 12,000 קנס אוטומטי) ועוד 50,000 על תנאי. מכבי תל אביב, שמעולם לא הודחה מהפלייאוף הישראלי לפני שלב חצי הגמר, תיאלץ להסתדר ללא הכוכב הכי גדול שלה במשחק השלישי והמכריע בסדרה, שיקבע את זהות העולה האחרונה לפיינל פור.

ווילבקין הורחק במהלך הדרבי האחרון לאחר שזעם על כך שלא נשרקה עבירה לזכותו וניגש בקללות אל מאירסון, שהצהיר בפני תובע האיגוד כי הוא חש באיום לפגיעה פיזית מצד השחקן. נגד ווילבקין עמד עונש הרחקה על תנאי, בעקבות השלכת בקבוק לעבר אוהדי מכבי ראשון לציון לפני מספר שבועות. אם לא די בכך, לרוע מזלה של מכבי מכת הפציעות שפקדה אותה במהלך כל העונה נמשכה גם במשחק האחרון, בו יובל זוסמן קרע את שריר הירך האחורי ולכן יאניס ספרופולוס יצטרך להסתדר עם רוטציה של תשעה שחקנים, שכוללת את דורי סהר הצעיר והלא כל כך מנוסה ופרדריק בורדיון שרק התאושש מפציעה ועדיין לא חזר לכשירות מלאה.

מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה ב-12 השנים האחרונות שהצליחה לזכות בשתי אליפויות רצופות ועשתה זאת גם בתחילת העשור שעבר (2011-12) וגם בסופו (2018-19). כעת היא רוצה לזכות בצלחת שלישית רצופה כדי להשלים את רצף הארוך ביותר שלה מאז 2007, אז הניפה בפעם ה-14 ברציפות.

באופן מפתיע למדי, הפועל תל אביב הפגינה שליטה כמעט מוחלטת בשני המשחקים הראשונים, שבהם פיגרה במצטבר למשך 4:10 דקות בלבד, אך הצהובים יקוו להראות אופי כפי שעשו ברבע האחרון של משחק מספר 1 בסדרה, כדי להימנע מהדחה סנסציונית ולהמשיך במאבק על התואר בו זכו בשנתיים האחרונות. האדומים יקוו להמשיך להציג את ההגנה הקטלנית אשר עצרה את עצרה את ההתקפה הטובה בליגה בעונה הסדירה על 69.5 נקודות בלבד בצמד משחקי הפלייאוף שהתקיימו עד כה.

בנוסף, האדומים ינסו לגבור על היריבה העירונית לראשונה אי פעם במשחק המכריע בסדרת הטוב משלושה משחקים, לאחר שבארבע המקרים הקודמים בהם סדרה בין השתיים הגיעה למשחק שובר שוויון, הצהובים יצאו עם ידם על העליונה. רק קבוצה אחת הצליחה לנצח סדרת פלייאוף מהמקום השמיני: מכבי חיפה שגברה על הפועל חולון ב-2017. הפועל תל אביב הייתה מאוד קרובה לעשות זאת שנה לפני כן, כשנכנעה 86:84 להפועל ירושלים במשחק החמישי בסדרה, וכעת היא תרצה לעשות זאת לראשונה.

כאב ראש ליווני לפני הדרבי הגורלי | דני מרון

המצטיין בקבוצה של יאניס קאסטריטיס בשני המשחקים הראשונים היה ללא ספק ים מדר, שמוביל את הסדרה בנקודות (17), אסיסטים (5) ומדד (19.5). מאז חידוש העונה, הרכז בן ה-19 מראה שהוא כבר לא פוטנציאל עתידי, אלא אחד השחקנים הטובים בליגת העל. בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים מדר קלע מעל 20 נקודות ורק נמרוד לוי מדורג לפני בטבלת מלך הסלים הישראלי של הפלייאוף.

"הדברים הקטנים יכריעו את המשחק", אמר קאסטריטיס לקראת ההתמודדות, "אנחנו נצטרך להיות מרוכזים ולבוא באותה גישה שבאנו איתה לשני המשחקים הקודמים". הקפטן תומר גינת, לו זה עשוי להיות המשחק האחרון בקבוצה לפני שהוא עוזב לצרפת, הוסיף: "כמובן שאני שמח על הניצחון האחרון, אבל נבוא צנועים ונמשיך בגישה שלנו. אם נתקן את הדגשים הקטנים נוכל להישאר במשחק ולקחת אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי