פיני גרשון: "לא ניקח את אליפות אירופה, אין לנו הרבה ציפיות"

פיני גרשון
פיני גרשון | צילום: עדי אבישי

המנהלת המקצועי של איגוד הכדורסל, אשר החזיר את בית הלחמי לתפקיד מאמן נבחרת העתודה, הנמיך ציפיות: "מקווה שלא נרד דרג". וגם: המחזור הנוכחי בנבחרת והקורונה ("אנשים מסתובבים ברחובות בפחד בלתי רגיל")

(גודל טקסט)

אריאל בית הלחמי חזר אתמול (ראשון) לתפקיד מאמן נבחרת העתודה. הוועדה אישרה את המלצתו של המנהל המקצועי פיני גרשון, להשיב את המאמן שחתם הקיץ בהפועל אילת לתפקיד, אחרי הצעיד את הנבחרת לשתי זכיות באליפות אירופה, כזכור, ב-2018 וב-2019.

גרשון התראיין הערב לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על שובו של בית הלחמי לתפקיד מאמן העתודה, הדור הנוכחי שמוביל את הנבחרת, חזרת הליגות ונגיף הקורונה, ששוב מחזיר את כולנו לסגר.

"אחרי הפעם הראשונה שבית הלחמי זכה אמרתי לו 'אתה נשאר עוד שנה'. הוא אמר לי להניח לו, אבל אמרתי לו שהוא יהנה – הוא אלוף אירופה ואין ציפיות", אמר גרשון. "היה לנו כיף. שנינו לא ציפינו לזכות באליפות אירופה אם להגיד את האמת. אמרתי אחרי זה ש-70 שנה לא נזכה שוב, ואחרי זה הוא נשאר והצליח לזכות פעם נוספת".

אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי | עדי אבישי

האם גם השנתון הנוכחי יכול לזכות באליפות אירופה: "אי אפשר לדעת מה יהיה באירופה בשנה הבאה. אם שואלים אותי, רמת הדרג א' של הקדטים, הנוער והעתודה אצלנו – כולם סבלו מזה שלא היו טורנירים בקיץ האחרון. כל השחקנים יבואו ללא ניסיון ברמה גבוהה, וזה נכון לכולם. לכן אי אפשר לאמוד את הכוח של היריבות, אבל אין לנו הרבה ציפיות. בחמש שנים האחרונות הצלחנו להביא הרבה שחקנים לסגל נבחרת ישראל הבוגרת. הצלחנו להצעיר את הנבחרת וזו המטרה העיקרית של נבחרת העתודה".

המחזור הנוכחי: "לא ניקח את אליפות אירופה, בוא נגיד את זה ככה. אני מקווה שלא נרד דרג. אני מוריד ציפיות בשביל בית הלחמי. מקומות 5-8 זה ריאלי. האליפות צריכה להתקיים בליטא. לכל האליפויות שלנו מגיל ילדים ועד עתודה מגיעות כל המשפחות של השחקנים ועכשיו צריך לראות מה יהיה. יש סיכוי שביוון הולכים להכניס 30% קהל בטורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות של פיב"א בחודש הבא".

"באליפות האחרונה הפסדנו רק לסרביה, והם בסוף ירדו דרג", המשיך גרשון. "בשנתון הזה יש את נועם דוברת, את עמנואל שארפ, גלעד לוי מאסטודיאנטס. אם הקורונה לא תפריע לנו אז נמשיך לעבוד ונעשה נבחרת טובה. יש שחקנים בכלל לא רעים, שחקנים טובים. רובם משחקים בליגה השנייה ומשחקים כבר 20-25 דקות במשחק. אני חושב שיש שחקנים מוכשרים. בסופו של יום, אם שניים-שלושה מתוכם יגיעו לנבחרת הבוגרת בתוך שלוש-ארבע שנים, עשינו את העבודה".

נועם דוברת
נועם דוברת | עודד קרני

מתי הליגות יחזרו: "הכוונה היא להתחיל באוקטובר. אם לא יהיו אימונים בחודש הקרוב בגלל הסגר זה לא הדבר הכי טוב להתחיל בזמן הזה. יהיו פציעות כי יש אינטנסיביות במשחקים. אני מעריך שהליגה תתחיל בין ה-15 ל-30 באוקטובר".

נגיף הקורונה ששוב מתפשט בארץ והוביל לסגר נוסף: "אנשים מסתובבים ברחובות בפחד בלתי רגיל ומאשימים אותם בסוף שכמות הנדבקים גודלת. לא צריך להיות גיבורים. בסגר הראשון אמרו שבני 70 ומעלה בסכנה, והיום גם צעירים נפגעים וכולם צריכים להיזהר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי