בשלישי: גביע ווינר יוצא לדרך עם שני משחקים בשמינית הגמר

שחקני מכבי חיפה | מכבי חיפה, רשמי

הצצה ראשונה לקבוצות ליגת העל בטורניר הקדם העונה המסורתי: מכבי חיפה תנסה לנצח במפעל לראשונה מאז 2012 כשתארח את עירוני נהריה, הפועל אילת תקווה לקטוע רצף של ארבעה הפסדים במשחק חוץ נגד עירוני נס ציונה

(גודל טקסט)

אחרי שמשרד הבריאות אישר לקבוצות הכדורסל להמשיך בפעילות גם במהלך הסגר, מחר (שלישי) ייצא לדרך טורניר גביע ווינר המסורתי שנערך זו השנה ה-15 ברציפות ויתחיל משלב שמינית הגמר, שהתווסף למפעל לפני שנתיים. הקבוצה היחידה בליגת העל שלא תשתתף בטורניר היא הפועל תל אביב, שהמריאה הבוקר לקפריסין לקראת השתתפותה במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א.

אחד משני המשחקים שייערכו מחר יפגיש בין שתי הצפוניות של הליגה, מכבי חיפה ועירוני נהריה שיתמודדו זו מול זו בהיכל רוממה. הירוקים, בראשות המאמן דניאל סאואנה שממשיך לעונה שלישית על הקווים, השאירו בקיץ את שני הישראלים שעשו פריצה משמעותית בעונה שעברה: מייקל בריסקר ורומן סורקין (שהיה מבוקש במכבי ת"א). בנוסף, לשורות החיפאים חזרו אבי בן שימול, אלכס צ'וברביץ' ודונטה סמית', ששב לקבוצה אותה הוביל לאליפות היסטורית ב-2013. הניצחון האחרון של מכבי חיפה בגביע ווינר היה אי שם ב-2012, אז גברה על מכבי ראשון לציון ברבע הגמר, עם 19 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים של אותו סמית', בהופעת הבכורה שלו בישראל.

גם בעירוני נהריה ישנה המשכיות על הקווים ודני פרנקו פותח את עונתו השנייה במועדון, אחרי שהוביל את הקבוצה לגמר גביע המדינה, אך בליגה סיים את העונה בקול ענות חלושה עם הדחה עוד לפני הפלייאוף. שני זרים שכבר שיחקו בליגה הצטרפו לסגולים מהצפון: אקס הפועל ירושלים קיילין לוקאס, ודבון סקוט שהגיע מהפועל אילת. מלבד השניים הללו הצטרף גם ג'ארון בלוסומגיים, פורוורד מוכשר שישחק לראשונה באירופה אחרי שלוש עונות ב-NBA ובליגת הפיתוח שלה. עוד פרצוף מוכר בסגל הנהרייני הוא זה של ג'ו אלכסנדר, שלבש את מדיהן של מכבי ת"א והפועל חולון בעבר. שני ההפסדים האחרונים של נהריה בגביע ווינר היו למכבי ת"א, בחצי הגמר אשתקד ובגמר 2018.

דני פרנקו
פותח עונה שנייה בנהריה | דני מרון

במקביל למשחק ברוממה, עירוני נס ציונה תארח את הפועל אילת. שתי הקבוצות נפגשו ברבע הגמר אשתקד ואז נס ציונה ניצחה 76:86. הכתומים עשו שינוי בעמדת המאמן, שם בראד גרינברג החליף את נדב זילברשטיין, אך שמרו על רוב השלד הישראלי הכולל את הקפטן טל דן, רביב לימונד וליאור קררה, כאשר בנוסף החתימו חיזוק מרשים בדמותו של נמרוד לוי.

אילת, שמינתה את אריאל בית הלחמי למאמנה החדש, השאירה את יהונתן שולדבראנד הוותיק ואת מירון רוינה ובן קרטר, שהצטרפו לקבוצה לאחר פגרת הקורונה. צוף בן משה ורועי הובר הגיעו בקיץ בתקווה להמשיך את ההתקדמות מהעונה שעברה ובוסף, הקבוצה הכי דרומית בליגה החתימה שלושה זרים מנוסים מאוד ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי: ג'ו רגלנד, מארקל בראון וקייסי פראת'ר. מאז הגעתה לגמר גביע ווינר ב-2015, אילת עומדת על רצף של ארבעה הפסדים במפעל.

בראד גרינברג
יוצא לדרך חדשה בנס ציונה | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי