יצחק פרי: "רשת הביטחון מלאה בחורים, מעריך שזה יגיע לבית משפט"

יצחק פרי
יצחק פרי | עדי אבישי

יו"ר מכבי ראשל"צ הביע דאגה לגבי הפיצויים מהאוצר בראיון ל-103FM: "המים יהיו סוערים בשנה הקרובה, אני רק דורש חלוקה הגיונית. אמרו שמגיעים לנו 300,000 ש"ח, זה מצחיק". וגם: דריל מונרו מונה לקפטן הכתומים

(גודל טקסט)

המחלוקת סביב חלוקת הכספים ממשרד האוצר ממשיכה להסעיר את קבוצות ליגת העל בכדורסל. לאחר שמנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל תקף בשבוע שעבר וטען לחמדנות של חלק מחברי הדירקטוריון של מנהלת הליגה, הערב (רביעי) התראיין אחד מאותם נציגים, יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי, לתכנית הספורט של 103FM ושם הציג את הבעייתיות במתווה רשת הביטחון שמיועדת למועדונים. כזכור, לקבוצות ליגת העל בכדורסל הוקצו 35 מיליון ש"ח, שאמורים לפצות על אובדן הכנסות ממינויים וכרטיסים בלבד.

האזינו לראיון

"רוב הקבוצות בליגה לא מסכימות למתווה הזה, באופן טבעי", הצהיר פרי, "אני ניזון ממה שאנחנו שומעים במנהלת וממה שקראנו במתווה. נראה שרשת הביטחון מלאה בחורים ואני חושב שמי שהכין אותה לא הבין בניהול כספי של אגודת ספורט בליגות הגבוהות ופשוט קיבל הנחיות מקבוצות שמירב ההכנסות שלהן מגיעות ממינויים וכרטיסים. מישהו היה צריך לשבת עם האוצר ולהסביר איך בנויות קבוצות ספורט בארץ, בליגת העל בכדורגל ובכדורסל. ממה בנוי התקציב. אם רוצים שכל הקבוצות יצליחו להשאיר את הראש מעל המים, והמים יהיו מאוד סוערים בשנה הקרובה, היו צריכים לחשוב באופן רוחבי".

פרי המשיך: "אני לא משפטן. אני יו"ר באגודת ספורט וכאמון על ההכנסות וההוצאות, אני רואה חור גדול מאוד באופק ההכנסות של מכבי ראשל"צ ושל עוד קבוצות ספורט שאני מדבר איתן. קשה מאוד ליצור יציבות בחוסר וודאות כלכלי".

האם מגיע לו כסף כמו למכבי ת"א והפועל ירושלים: "אני לא דורש את זה. אני דורש חלוקה הגיונית. מעולם לא ביקשתי שיחלקו את ה-35 מיליון שווה בשווה. צריך לקחת בחשבון שגם ראשל"צ מכרה כרטיסים לפיינל פור ולגמר הגביע. הוויכוח שלי הוא עם האוצר ועם משרד הספורט. ברגע שבאו ואמרו 'רשת ביטחון', תנסו להבין מה זה. תפקיד רשת הביטחון להחזיק את הקבוצות מעל המים. אפשר לבוא ולהגיד שזה רק מינויים וכרטיסים, למה? כאשר המדינה החליטה לפצות מסעדות, היא לא פיצתה רק מסעדות שמוכרות סושי, אלא את כל המסעדות שאיבדו הכנסות. שיפצו לפי מחזור. ניסינו לבקש את זה ולא קיבלנו. מכיוון שהנושא כל כך לא ברור וכל אחד אומר את דעתו, העברנו בארבע קבוצות את ניהול הנושא למשרד עורכי הדין 'ארז'. קודם כל נגיש ערעור על המתווה שהוגש עם הנימוקים שאנחנו חושבים. עד ה-29 לחודש יש הזדמנות לכל מי שחושב שנפגע, לערער על המתווה שהוצע. אני מקווה שימצאו פתרון חיובי, אם לא, נלך לבית המשפט העליון, נערער וננסה לקבל סעד משפטי".

שחקני מכבי ראשון לציון | אודי ציטיאט

יו"ר סגנית האלופה פירט לגבי הפגיעה הכלכלית: "במקרה שלנו אמרו שמגיעים לנו משהו כמו 300,000 ש"ח. גליל מקבלים 150,000, זה מצחיק. חוץ מסדרנות ושמירה, יש לי את כל ההוצאות הרגילות השנה. לא חסכנו שום הוצאה, כולן זהות וגם אם חשבתי שאחסוך בחוזים של שחקנים, גם שם לצערי הרב זה לא קרה. שני שחקנים שלי, שהיו חלק מהמועדון בשנתיים האחרונות (עוז בלייזר ואדם אריאל), הלכו לקבוצות אחרות בשכר הרבה יותר גבוה ממה שהרוויחו אצלנו. עד כמה שמוזר, שתי הקבוצות האלה (מכבי ת"א והפועל י-ם) דורשות את הפיצויים הכי גבוהים מהאוצר. אני לא חושב שקיצצנו 20% מהתקציב ביחס לשנה שעברה. מישהו ישב עם האוצר והסביר להם איך בנוי התקציב? יש שכר שחקנים, מאמנים, שיפוט, הוצאות של אירופה שירדו לנו כי פרשנו משם. זה נבנה מהיצע וביקוש. לצערנו, העלות של השחקנים לא ירדה משמעותית, לעומת ההכנסות שכן ירדו. החליטו שהפיצוי יהיה לפי עונת 2018/19, שלפניה כמעט ירדנו ליגה, אז מכרנו מינויים וכרטיסים ב-500/600 אלף. בשנה שעברה מכרנו מעל 800,000 כי היינו אחרי גמר הפלייאוף, אז לוקחים לי את השנה החלשה כי בעונה האחרונה הייתה קורונה. זה לא מעניין אף אחד שהשנה שלנו הייתה הרבה יותר טובה. אני מעריך שזה יגיע לבית המשפט".

דריל מונרו מונה לקפטן מכבי ראשל"צ

בנושא אחר, הכתומים הודיעו הערב על מינויו של סנטר הקבוצה, דריל מונרו, לקפטן החדש. מונרו החליף בתפקיד את עוז בלייזר שעזב למכבי תל אביב והפך לאמריקאי הראשון שמקבל את הכבוד במועדון. "כבוד גדול עבורי להיות הקפטן של הקבוצה ובמיוחד הקפטן האמריקאי הראשון בתולדות מועדון שהוא כמו בית בשבילי. אני מבטיח שנעבוד קשה כל יום, נשמור על האחדות של הקבוצה ונלחם לנצח כמה שיותר משחקים בכדי לייצג את המועדון, העיר והאוהדים הכתומים בכבוד", אמר לאחר המינוי.

דריל מונרו | מכבי ראשון לציון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי