בשבת: מכבי ת"א, ראשל"צ וחולון מתחילות את דרכן בליגה

שחקני מכבי תל אביב, שחקני מכבי ראשון לציון | דני מרון

המחזור המלא הראשון ייצא לדרך, כשפיינליסטיות העונה שעברה והחבורה של דדאס ייכנסו למעגל המשחקים. האלופה תחפש להתאושש מהפסד ביורוליג על חשבון אילת, האנטר ובנדר יקבלו מנוחה. דורסי לא יירשם

(גודל טקסט)

המחזור המלא הראשון בליגת העל בכדורסל, והרביעי במספר (הליגה נפתחה מהמחזור השלישי, כזכור) ייצא לדרך מחר (שבת) ובו תיכנסנה למעגל המשחקים שלוש מארבע הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה בצמרת הטבלה ב-2019/20. מכבי תל אביב תארח את הפועל אילת, בעוד הפיינליסטית השנייה בגביע ווינר, הפועל חולון, תצא למשחק חוץ נגד מכבי ראשון לציון.

מכבי תל אביב – הפועל אילת (18:00)

הצהובים עלו לגמר גביע ווינר ביום ראשון האחרון, בזכות ניצחון 72:92 על ראשון לציון שבדרך אליו שלטו לחלוטין במשחק ופתחו פער שהגיעו בשיאו ל-29 נקודות. עם זאת, אתמול רשמה האלופה את הפסדה החמישי ביורוליג, כך שהיא תחזור להיכל מנורה מבטחים בתקווה שהליגה המקומית תעזור לה להחזיר לעצמה את הביטחון ומצד שני תאפשר לה לחלק את עומס הדקות ולהעניק לשחקנים הצעירים, כמו דורי סהר ועידן אלבר.

מי שלא יקחו חלק בהתמודדות מחר הם אות'לו האנטר ודראגן בנדר. השניים נפצעו במהלך המשחק נגד אנאדולו אפס בחמישי, ולאחר שנבדקו בישראל הם נמצאו כשירים, אך במועדון החליטו להעניק להם מנוחה. בנוסף, טיילר דורסי לא יירשם למשחק.

מנגד, הקבוצה של אריאל בית הלחמי הפסידה רק משחק אחד מתוך החמישה הרשמיים שקיימה מאז תחילת העונה, להפועל חולון בליגה הבלקנית. לפני חמישה ימים, אילת ניצחה 85:95 את עירוני נס ציונה במשחק שפתח את העונה בליגה, ושלשום הדרומיים גברו 75:83 על אליצור אשקלון בדרך לשמינית גמר גביע המדינה. הזרים ג'ו רגלנד וקייסי פראת'ר הרשימו בשני הניצחונות, כאשר בשניהם קלעו לפחות 20 נקודות ומעלה כל אחד.

בלייזר. משחק ליגה ראשון במדים הצהובים | דני מרון

בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו, אילת קטעה רצף של שישה הפסדים למכבי תל אביב בכל המסגרות והנחילה לה הפסד בכורה בליגה. מצד שני, ב-19 משחקי בית נגד הקבוצה הדרומית בליגה, הצהובים הפסידו רק פעמיים ובשלושת האחרונים הם הרשימו בהתקפה עם 101, 99 ו-102 נקודות בהתאמה.

מכבי ראשון לציון – הפועל חולון (20:00)

הכתומים, שכאמור נכנעו בחצי גמר גביע ווינר בתחילת השבוע ופיגרו ב-29 הפרש באותו משחק, הצליחו לצמק את הפער לדו ספרתי נגד מכבי תל אביב אך נעצרו על 13 נקודות ברבע האחרון. עם זאת, לאותו משחק עלתה סגנית האלופה עם רוטציה של שבעה שחקנים בלבד ואילו מחר היא צפויה לקבל את הזר החדש, טריי לואיס, בהופעת הבכורה שלו. מי שימשיך להיעדר הוא נמרוד טישמן הפצוע.

בצד הסגול, במוצאי השבת האחרונה הקבוצה של סטפאנוס דדאס הבטיחה את הכרטיס לגמר גביע ווינר עם ניצחון מרשים 85:89 על הפועל ירושלים, שהושג אחרי קאמבק ממינוס תשע ברבע האחרון. מצד שני, במשחקה הראשון בליגת האלופות של פיב"א, חולון נכנעה 100:96 לא.א.ק אתונה ביום רביעי האחרון, למרות ערב נהדר של סי ג'יי האריס שתרם 27 נקודות ונראה כמו החתמה מצוינת עד כה.

מכבי ראשון לציון ניצחה בפער של 17 נקודות ומעלה בשלושה מארבעת המפגשים בין הקבוצות בעונה שעברה, כאשר ההפסד היחיד שלה לחולון היה בתום שתי הארכות, 105:104, זאת לאחר שהכתומים נכנסו לעונה שעברה עם רצף של שמונה הפסדים לסגולים במסגרת העונה הסדירה. החבורה של גיא גודס לא פתחה את הליגה עם ניצחון מאז עונת 2016/17.

גודס. ראשל"צ לפתוח עם ניצחון לראשונה מאז 16/17 | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי