עודד קטש בראיון: "יש בעיה מנטלית, לא תמיד אני מצליח לשנות"

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

אחרי הקאמבק על לימוז', מאמן הפועל ירושלים התראיין ב-103FM והודה: "בשנתיים האחרונות ניצחנו משחקים בסיום ואני חושב שיש תחושה של 'יהיה בסדר'". וגם: התלות בבראון, ההצהרות של חומסקי והיכולת של קרמר ובלאט

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הצליחה אתמול (רביעי) להשלים קאמבק נפלא במסגרת המחזור השני של ליגת האלופות, כאשר רצה 3:21 בתשע הדקות הראשונות של הרבע האחרון וניצחה 75:81 את לימוז' כדי לנצח לראשונה העונה באירופה.

כזכור, הקבוצה הפסידה בספטמבר בפיינל-8 של עונת 2019/20 בליגת האלופות ועדיין מציגה יכולת בעייתית ומוצאת את עצמה בפיגור משמעותי כמעט מדי משחק כבר בפתיחתו, וגם המאמן עודד קטש לא הסתיר זאת בראיון שהעניק הערב ב-103FM.

"פשוט קפאנו. התחלנו חסרי אנרגיה, אני לא יודע. היינו בשוק ברבע הראשון ונכנסנו לבור עמוק, אבל גילינו אופי", אמר תחילה מאמן הפועל ירושלים על הניצחון נגד לימו'.

ההבדל בין הרבעים: "דווקא בגלל שהייתי גם שחקן, אני יודע שזה מנטלי. זה ברור. לפעמים נקלעים לפיגור דו ספרתי כי מחטיאים זריקות חופשיות, לפעמים אתה במינוס 10 כי תכנית המשחק או הטיפולים ההגנתיים שבחרת לא עובדים או שהקבוצה השנייה עשתה באמת סלים גדולים. יש הרבה סיבות להיקלע לפיגור של 10 נקודות, אבל אתמול זו פשוט הייתה רכות".

סולימאן בריימו
בריימו בפתיחה. "אני יודע שזה מנטלי" | דני מרון

הרכות שמאפיינת את הקבוצה העונה: "תמיד אפשר להשתפר. בכדורסל של היום יש המון משחקים עם סקור גבוה ולעשות הגנה טובה זה עניין יחסי. אני, כמו כולם, נותן לפעמים עבודה טובה יותר או פחות. גם בפן המנטלי זה יכול להיות טוב יותר או פחות. אני מסכים שיש לנו בעיה הולכת ומתמשכת ובשביל לטפל בבעיה צריך לאבחן אותה – אולי אני מאבחן גרוע, אבל בשנתיים האחרונות ניצחנו משחקים בסוף ואני חושב שיש תחושה של 'יהיה בסדר' ואני לא תמיד מצליח לשנות את זה".

התלות בג'ייקובן בראון הפצוע: "אנחנו תלויים בו מאוד, גם מבחינת תקציב וגם בכל הקשור לאישיות ולאופי שלו. אנחנו לא הקבוצה היחידה שתלויה בשחקן בודד, תראו גם קבוצות כמו אנאדולו, צסק"א או מכבי תל אביב. עד הקורונה הכל רץ ושטף ומאז הכל התהפך וקורה הפוך על הפוך – לא רק לנו, בכל הענפים. הקורונה עשתה משהו, יצרה כאוס. גם בנבחרת, במקום שני משחקי בית עם דרייב-אין מפוצץ, עוד שבועיים אנחנו יוצאים למשחקי חוץ".

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון. קטש מודה שקיימת בו תלות | דני מרון

התרומה של כריס קרמר בניצחון על לימוז': "לשמור הוא יודע, הוא יודע והוא יכול אחרי ששמר ברמות הגבוהות ביותר על שחקנים. הוא תמיד שחקן ששמר על הסקורר של היריבה. אולי הוא נדבק באווירה הכללית ואולי הוא גם הפתרון למצב שלנו. זה כמעט בלתי אפשרי שכל השחקנים יעשו הכל במאה אחוז במשך 40 דקות, אבל הפערים הם הגדולים מדי".

ציפיות הבעלים העונה: "כשהציפיות לא תואמות את היכולת לממש אותן, זו בעיה. חומסקי אמר את מה שהוא אמר כחלק מאסטרטגיה, אבל אני רוצה לתת לכם עוד פן שלו – יש דיסונסס בין ההתבטאויות שלו בצורה הכי ווינרית שיש והולכים על הכל ולא מוותרים, אבל בפרקטיקה של היום-יום אני לא מכיר הרבה אנשים – והייתי בסביבה של ספורטאים סביבי – שמתרכזים רק בדבר הבא ורק במהלך הבא ובניצחון הבא. זה לא שעכשיו אם יש הפסד או משבר הוא מסתכל אחורה, אלא כל הזמן קדימה. זו הווינריות האמיתית".

כריס קראמר
קרמר חוגג על לימוז' | דני מרון

אם הסגל תואם את הציפיות: "גם אייל חומסקי מודע לחסרונות ולמשברים או לקשיים שיש לקבוצה. הוא מאוד מחובר ומעורב, הוא מודע לכל, אבל זה לא מונע ממנו עדיין לרצות כל דבר, כי זה הוא. גם אם ייפצעו עוד שלושה שחקנים ישמע אותו אומר את אותו הדבר. הוא איתנו וכולנו ביחד, זה הכי חשוב".

האשראי לתמיר בלאט: והיכולת של ים מדר: "אני נותן לו לשחק כי אני חושב שזה עוזר לקבוצה לנצח, חד משמעית. הייתה את התקרית עם ים בנבחרת, אבל אני מקווה שכבר בחלון הבא נדבר ונשאיר את זה מאחורינו, במיוחד כי אנחנו כבר יודעים שגל מקל ייעדר וזו מכה".

אם הפועל ירושלים שבעה העונה: "אין תחושה כזו. אנחנו פשוט צריכים להמשיך לעבוד, להשתפר ולהיות יותר טובים. דברים פחות זורמים לנו כרגע ובגלל זה היה חשוב לנצח אתמול, אבל אנחנו נהיה יותר טובים בעוד חודש-חודשיים. אין תחושה של שובע, להיפך, וגם ניתן היה לראות את זה אתמול".

תמיר בלאט
עוזר לקבוצה לנצח. בלאט | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי