שני: בר טימור יפגוש את האקסית בדרבי האדומות ה-100 בליגה

בר טימור
בר טימור | הפועל "בנק יהב" ירושלים

גארד הפועל ת"א ישחק נגד הפועל י-ם לראשונה מאז ינואר 2013, במשחק המרכזי של המחזור החמישי. הקבוצה מהבירה ניצחה בסיבוב הראשון בשבע העונות האחרונות. בנוסף: הפועל חיפה תארח את נס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת העל בכדורסל יגיע לשיאו מחר (שני) בערב, כאשר הפועל תל אביב תארח את הפועל ירושלים לדרבי האדומות ה-100 בהיסטוריה במסגרת הליגה. כשעתיים לפני כן ייערך משחק נוסף, ובו הפועל חיפה תנסה לשמור על מאזן מושלם כאשר עירוני נס ציונה תגיע למשחק חוץ בהיכל רוממה.

הפועל תל אביב – הפועל ירושלים (21:00)

שתיים מהקבוצות הגדולות בכדורסל הישראלי יתמודדו זו מול זו בדרייב אין, כאשר המאזן ההיסטורי ביניהן עומד על 38:61 לתל אביביים, אם כי בכל אחת משבע העונות האחרונות, הקבוצה מהבירה ניצחה במפגש ביניהן בסיבוב הראשון ובשלוש העונות הקודמות היא עשתה זאת בפער דו ספרתי. פיקנטריה נוספת במשחק המסקרן קשורה לבר טימור, שלראשונה מאז ינואר 2013 ישחק נגד הפועל ירושלים, קבוצתו בשש העונות הקודמות שעמה זכה בשתי אליפויות ובשני גביעי מדינה.

לפני שבוע הפועל תל אביב פתחה את העונה בליגה עם תבוסה כואבת, 88:68 לגלבוע/גליל, אך הספיקה להתאושש ביום חמישי האחרון עם ניצחון ביתי 80:82 על נס ציונה במשחק השלמה מהמחזור הראשון, בו טימור כיכב עם 20 נקודות, כולל 4 מ-4 לשלוש. ים מדר הוסיף 17 ושבעה אסיסטים ורג'י אפשואו סיים עם 13.

הפועל ירושלים ניצחה את המשחק היחיד שלה בליגה עד כה, 82:91 נגד עירוני נהריה בארנה, בתום משחק בו פיגרה רק לשמונה שניות. טיישון תומאס הוביל את האדומים מהבירה עם 19 נקודות ותשעה כדורים חוזרים, תמיר בלאט רשם דאבל-דאבל מרשים של 18 ו-10 אסיסטים, ללא אף איבוד כדור. ביום רביעי האחרון, מחזיקת הגביע השיגה ניצחון בכורה גם בליגת האלופות של פיב"א, כשגברה 75:81 על לימוז' הצרפתית בזכות ריצת 3:23 מאוחרת. תומאס ובלאט כיכבו גם באותו משחק: הביג מן קלע 24 נקודות, בעוד הרכז הפך למלך האסיסטים של המפעל בכל הזמנים אחרי שמסר 11 כאלה.

תמיר בלאט
בלאט. מגיע בכושר לוהט לדרבי האדומות | דני מרון

הפועל חיפה – עירוני נס ציונה (19:00)

העולה החדשה ניצחה בשני המשחקים הראשונים שלה בליגה, 79:80 את בני הרצליה בבית ו-84:92 את נהריה בחוץ, במשחק שהוקדם מהמחזור ה-12 ונערך לפני שלושה ימים. הפועל חיפה הכריעה את המפגש עם יריבתה הצפונית בזכות ריצת 0:21 ברבע השלישי והקלע הבולט בשורותיה היה קינן אוואנס, שרשם 20 נקודות וגם מסר 11 אסיסטים, בנוסף ל-10 קליעות מקו העונשין ללא החטאה. לאונרד פרימן הוסיף 17 נקודות ללא החטאה מהשדה.

הכתומים נכנעו כאמור להפועל ת"א, לאחר שפספסו ארבע הזדמנויות לעלות ליתרון בחצי הדקה האחרונה של המשחק. 19 נקודות ו-10 אסיסטים של פטריק מילר, אליהם נוספו 13 של קוואן צ'יטהאם ו-12 של טל דן, לא הספיקו לנס ציונה. הקבוצה של בראד גרינברג מאבדת 16 כדורים בממוצע למשחק עד כה, אולם עלתה בכמות האסיסטים ממחזור למחזור – 5, 17 ו-25 בהתאמה.

אוואנס. החיפאים ישמרו על מאזן מושלם? | אלעד נבו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי