אבדיה: "מחכה לשחק נגד הארדן ולברון, רוצה לאתגר את עצמי מולם"

דני אבדיה | דני מרון

לקראת דראפט ה-NBA, פרסמה מכבי ת"א את החלק השני של שיחת ה"זום" שערך הכוכב עם חברי "איתנו": "לא בטוח שלשחקן צעיר טוב לשחק היכן שנמצאים הכוכבים". וגם: על ים מדר, חזרה ליורוליג בעתיד ולמה יתגעגע

(גודל טקסט)

קצת פחות מ-72 שעות לפני דראפט ה-NBA (בלילה בין רביעי לחמישי) בו צפוי דני אבדיה להיבחר באחד מחמשת המקומות הראשונים ולהצטרף רשמית לליגת הכדורסל הטובה בעולם, מכבי תל אביב פרסמה את החלק השני של הריאיון שהעניק הכוכב הצעיר לאוהדי הקבוצה החברים במיזם "איתנו", המשותף לאוהדים ולמועדון.

בחלק הראשון שפרסמו הצהובים בשבוע שעבר, אבדיה התייחס בין השאר לקריירה של עומרי כספי בליגה הטובה בעולם ולציפיותיו לקראת עונת הבכורה בליגה, אבל לא אמר באופן מפורש היכן ירצה לשחק. בשם של קבוצה הוא לא נקב גם בחלק השני של שיחת ה"זום" עם האוהדים, אבל כן היה מעט ספציפי יותר.

"לא בהכרח איפה שכל הכוכבים נמצאים זה טוב לשחקן צעיר, יש הרבה מאוד משוואות בתוך כל בחירת הקבוצות הזאת", השיב אבדיה תחילה לשאלתה של אוהדת בשם ענבל, "בסך הכל אני חושב שאני במקום טוב – אני הולך לליגה הטובה בעולם ואני אוהב לשחק כדורסל, אז זה לא כזה משנה לי".

אבדיה. בלילה בין רביעי לחמישי יגלה היכן ישחק | דני מרון

מתי הבין שחלום ה-NBA הופך למציאות: "הייתי בתוך עונה מאוד עמוסה השנה והרגשתי שלא כל כך התרכזתי ב-NBA, התרכזתי בלנצח עם מכבי. היינו טופ ארבע ביורוליג, משהו שלא קורה כל הזמן. ברגע שהקורונה הכתה בנו, יצאנו לסוג של חופש כזה והבנתי שהחלום הזה מתקרב כל יום שעובר. אחרי שחזרנו מהקורונה, כמובן שרציתי להמשיך לשחק וכל כך רציתי להתרכז ב-NBA. רציתי יותר להתרכז במכבי ולסיים איתה את העונה. כשהעונה הסתיימה, אחרי שזכינו באליפות והיו לי כמה ימים להתאושש, אז נסעתי לאטלנטה להתאמן ולהתכונן לדראפט. גם להתכונן לארצות הברית, לראות איך זה לחיות שם ולהתאמן שם. עשיתי כבר השינוי הזה בראש כבר לפני חודשיים וחצי, אבל זה היה קשה. זו תרבות אחרת, זו מדינה שונה, לקח לי זמן להתרגל. הזמן עובר מהר, אז תנצלו אותו".

למה הוא יתגעגע במכבי ת"א: "יש הרבה דברים שאתגעגע אליהם במכבי. דבר ראשון זו המערכת שסבבה אותי כל כך הרבה שנים, זו כמו משפחה שניה שלי. אני ילד יחיד פה בארץ וכל יום שהייתי מגיע למגרש עזרו לי כל יום, היו איתי וחוו איתי את החוויות הכי טובות שיש. אם זה האנשים שהכי פחות קרובים למגרש שנמצאים במערכת ואם זה המאמן והשחקנים. אני אתגעגע לכולם, אני אתגעגע לאווירה שיש במכבי, אתגעגע להיכל, לכולכם, לכל האוהדים שהייתם שם. זה געגוע שתמיד יהיה איתי. אין מה לעשות, אין כמו בבית, כולכם יודעים את זה, אבל צריך להמשיך הלאה בחיים ולצאת מאיזור הנוחות שלך לפעמים".

אם הוא רואה את עצמו מתחרה מול לברון ג'יימס: "לברון זה לברון, כל החבר'ה שאתם מדברים עליהם זה מאוד רחוק כרגע מבחינתי. אני לא יודע איך אני אהיה בתור שחקן בגיל 23-24, יכול להיות שאני אצמח עוד יותר ואהיה עוד יותר טוב ויכול להיות שאני אשאר ככה. אני מקווה שאמשיך להשתפר כל הקריירה שלי, אני חושב שיש לי המון במה להשתפר. יש לי מוסר עבודה, אני אוהב לעבוד מאוד מאוד קשה ואני חושב שה-NBA זו ליגה מצוינת בשביל להתקדם בה. זה לא יקרה בדקה, כל המהפכה הזאת של להפוך להיות שחקן מוביל בקבוצה. חוויתי את זה גם במכבי. הייתי שלוש שנים במכבי, בשנה הראשונה לא שיחקתי בכלל, בשנה השניה שיחקתי כמעט חלקית ובשנה השלישית כבר הפכתי להיות חלק משמעותי בקבוצה. אני יודע שאני יכול להשתלב בכל מיני קבוצות. תהיה בטוח שאני לא אוותר לעצמי".

את מי הוא הכי מחכה לפגוש ב-NBA: "ג'יימס הארדן. הרבה אנשים ניסו לשמור על ג'יימס הארדן וזה סוג של קטע שאי אפשר לשמור אותו. אני מאוד אוהב אתגרים ולאתגר את עצמי, אז כמובן שאם אני אשחק נגדו אני אקח על עצמי את האתגר הזה וארצה לראות איך זה לשחק מולו במציאות עם כל הסטפ-בקים והכדרורים האלה. כמובן גם לברון, יש הרבה שחקנים שהייתי רוצה לשחק מולם, שגדלתי עליהם".

ג'יימס הארדן
יצליח לשמור אותו? הארדן מוביל כדור | Kim Klement-Pool/Getty Images

אם ירצה לשוב בחזרה למכבי ת"א ביום מן הימים: "לזכות ביורוליג עם מכבי ת"א זה אתגר שתמיד יהיה ברשימת האתגרים שלי. אם תהיה לי ההזדמנות לזכות באליפות יורוליג, אני אעשה את זה – חד משמעית. אני רודף אחרי כל תואר אפשרי, אתם מכירים אותי לא מאתמול. אני רוצה לשחק כמה שיותר שנים ב-NBA, בשבילי זו המטרה. אני תמיד מעריך מאיפה שבאתי ואת האנשים שגידלו אותי, ומה שאני יכול לעשות בשבילם זה לזכות באליפות".

על ים מדר: "ים הוא אחד השחקנים שהכי נהניתי לשחק איתם. הוא שחקן מצוין, מאוד חכם. קשה לי שפחות מעריכים אותו בארצות הברית, אבל אני חושב שהוא ייבחר ותהיה לו קריירה ממש טובה איפה שהוא יהיה כי הוא יודע לשחק כדורסל. אני מאמין בו ואולי יום אחד ניפגש ונשחק באותה קבוצה".

התייחסות נוספת לקריירה של כספי ב-NBA: "אני מעריך את עומרי, בתור שחקן שהיה הראשון לעשות זאת הוא עשה קריירה באמת מדהימה, שיחק 10 שנים בליגה שזה דבר שממש קשה לעשות, אז קודם כל אני מכבד אותו מאוד. אני רוצה להמשיך לעשות חיל למדינה, כמובן שרוצה שתהיה לי קריירה משלי עם דרך משלי. זה יכול לצאת טוב ויכול לצאת לרע, אז אני לא כל כך חושב על זה. אני פשוט עובד מאוד מאוד קשה כל יום. דיברתי עם עומרי המון במהלך העונה, גם על ההרגלים ב-NBA, מה טוב ומה רע ועל כל לוחות הזמנים המטורפים. הוא הסביר לי המון ולימד אותי המון, קיבלתי המון ניסיון ממנו. זה טוב שהיה לי מישהו כזה בקבוצה איתי".

דני אבדיה, עומרי כספי
כספי ואבדיה. "רוצה להמשיך לעשות חיל למדינה" | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי