מכבי תל אביב מחפשת את עצמה: "צריכים ליצור לעצמנו זהות"

טיילר דורסי
טיילר דורסי | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

אחרי ניצחון גדול על ז'לגיריס, הצהובים חזרו לסורם ולא היוו יריב לריאל מדריד בהפסד 63:79. ז'יז'יץ': "חייבים להשתפר בהגנה". ג'ונס: "זו תקופה קשה, אבל חייבים להילחם כקבוצה"

(גודל טקסט)

אחרי הופעה כמו זו שסיפקה בשבוע שעבר נגד ז'לגיריס, אפשר היה לצפות שמכבי תל אביב תצליח לפחות להתמודד באופן שווה עם ריאל מדריד, אך מגמת חוסר היציבות של אלופת ישראל נמשכה גם אתמול (רביעי) בבירת ספרד וזה נגמר בהפסד חד צדדי, 79:63, שהשאיר את הצהובים עם מאזן של שלושה ניצחונות בלבד בתשעה מחזורי יורוליג. 

את נקודת האור היחידה במכבי תל אביב היווה אנטה ז'יז'יץ', שהוכיח יכולת להתמודד כמעט לבדו עם סוללת גבוהים מאיימת בצד הלבן. אמנם את צעדיו של וולטר טבארס הקרואטי התקשה להצר מתחת לסלים, כאשר סנטר הבלאנקוס הוריד ארבעה כדורים חוזרים בהתקפה, אך בסיכום הכללי ז'יז'יץ' ממשיך להתייצב על מספרים שסובבים סביב דאבל-דאבל מדי שבוע ואתמול הוא סיים עם 14 נקודות ו-10 ריבאונדים. "ריאל מדריד הייתה טובה יותר וצריך לברך אותה על הניצחון", אמר ז'יז'יץ' אחרי המשחק. "אני חושב ששיחקנו טוב בהתקפה, אבל החטאנו כמה זריקות שאנחנו בדרך כלל קולעים. בהגנה אנחנו חייבים להיות יותר טובים, לא מצאנו את הדרך לעצור אותם והם קלעו הרבה שלשות. נצטרך להיות מוכנים למשחק ביום שישי". 

קשה להסכים עם הטענה של הסנטר בנוגע ליכולת ההתקפית. לקבוצה של יאניס ספרופולוס היו אמנם פרקים קצרים שבהם הצליחה להוציא לפועל, אך היא סיימה את הערב עם כמות הנקודות הנמוכה ביותר שלה העונה ודייקה רק בחמש זריקות לשלוש, מתוך 25. אלא שהבעיה הגדולה של מכבי תל אביב הייתה בהגנה, שאפשרה לשחקניו של פאבלו לאסו לשייט ללא הפרעה, כשהתחושה הייתה שאם ריאל הייתה משחקת בהילוך גבוה יותר, הפער בסיום היה גדול יותר משמעותית. 

פקונדו קמפאצו, אנטה ז'יז'יץ' | Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

סקוטי ווילבקין התעורר בעיקר ברבע השלישי והגיע לתפוקה הרגילה שלו עם 18 נקודות, אולם אנג'לו קלויארו, שכמו ווילבקין קיבל מנוחה במשחק הליגה האחרון, לא הופיע להתמודדות והקבוצה הייתה חסרה את התרומה שלו בעיקר בצד ההגנתי. כך גם לגבי אות'לו האנטר, שלא מצליח להיכנס לקצב בעונה הנוכחית ונראה מחוץ לעניינים ב-13 הדקות שלו על הפרקט. על טיילר דורסי אפשר להגיד שהוא מסמל את חוסר היציבות של מכבי תל אביב העונה. כפי שהיה אחרי הופעה אדירה שלו בניצחון על חימקי מוסקבה, הגארד, שהוביל את קלעי הקבוצה בניצחון על ז'לגיריס, נעלם בחזרה והסתפק בשש נקודות וארבעה איבודי כדור. 

כריס ג'ונס הראה סימני שיפור בתקופה האחרונה, אך במדריד הוא שוב חווה על בשרו את הבדלי האיכות כשפוגשים יריבה כמו ריאל מדריד והתקשה לבוא לידי ביטוי. "חייבים להמשיך להילחם כקבוצה. אנחנו בתקופה קשה עכשיו, אבל אנחנו צריכים להישאר ביחד", סיכם ג'ונס. "כמו שאמרתי בעבר, אנחנו חבורה של שחקנים שרק התחברו אחד לשני, ואנחנו פשוט מנסים להבין את הכל. אנחנו צריכים ליצור לעצמנו זהות ולהיות מכבי, להמשיך להילחם ולעבוד קשה כקבוצה. ממשחק למשחק נהיה יותר טובים". 

הקבוצה נחתה לפנות בוקר בוולנסיה לקראת המפגש עם הקבוצה המקומית מחר בערב ותהיה חייבת להעביר דף במהירות, שכן מעבר לעובדה שמדובר ביריבה לא פשוטה, מכבי תל אביב שוב מוצאת את עצמה בסיטואציה שבה הפסד עלול להעמיק את הבור בטבלת היורוליג.

כריס ג'ונס
כריס ג'ונס | ריאל מדריד, אתר רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי