במוצ"ש: בכורה לג'ייקובן בראון העונה, נגד הפועל אילת

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | דני מרון

קפטן האדומים נכלל בסגל למשחק החוץ ויחזור לשחק אחרי שהחלים מפציעה בכתף. בלאט יקבל את פרס הישראלי החודש מול הדרומיים, בית הלחמי את פרס מאמן החודש. מכבי ת"א תצא לחולון, מכבי חיפה, ללא דאו, מחכה לנהריה

(גודל טקסט)

ליגת ווינר סל תשוב מחר (שבת) לפעילות עם שלושה משחקים גדולים. במוקד, מכבי תל אביב תתארח אצל הפועל חולון ותקווה להמשיך את המומנטום מהניצחון על הכוכב האדום בלגרד ביורוליג אמש. בנוסף, הפועל ירושלים תדרים לקרב מול הפועל אילת. גם עירוני נהריה ומכבי חיפה יתמודדו ראש בראש.

הפועל חולון – מכבי ת"א (20:00)

שתי הקבוצות ייפגשו למשחק שהוא בעצם משחק השלמה מהמחזור השלישי על פי הלוח המקורי. מכבי ת"א שיחקה כבר ארבעה משחקי ליגה העונה, והיא עם מאזן מושלם אחרי שגברה 81:98 על עירוני נהריה במחזור האחרון. ממול הקבוצה יאניס ספרופולוס מגיעה חולון, ששיחקה שלושה משחקי ליגה העונה – ובכולם הפסידה.

עם זאת, הקבוצה הרשימה בשני משחקיה האחרונים. ביום חמישי הקודם היא פירקה 50:90 את מכבי הוד השרון בגביע, וביום שני האחרון היא עשתה צעד גדול לעבר השלב הבא בליגה הבלקנית כאשר עלתה למאזן 0:3 אחרי 79:100 על עירוני נס ציונה. אגב, בעוד כשלושה שבועות (ב-26 בדצמבר) שתי הקבוצות ייפגשו בהיכל קבוצות שלמה לקרב נוסף על התואר הראשון של העונה – גביע ווינר.

יאניס ספרופולוס | דני מרון

הפועל אילת – הפועל ירושלים (18:05)

משחק שהוקדם מהמחזור השביעי. עבור הפועל ירושלים יהיה זה משחק הליגה החמישי העונה, ובארבעה ששיחקה עד כה הוא מושלמת וניצבת לעת עתה בראש הטבלה בזכות מאזן הסלים הטוב בליגה. הבשורות הטובות מבחינתה הגיעו מכיוונו של הקפטן ג'ייקובן בראון, שכשיר למשחק ויערוך הופעת בכורה בעונה, לאחר שהחלים מפציעה בכתף. אילת, מנגד, ערכה כבר שישה משחקים העונה בליגה והצליחה לרשום מאזן נאה במיוחד עד כה, כאשר ניצחה בחמישה והפסידה רק באחד – לאלופה מכבי ת"א.

לפני המשחק ייערך טקס הענקת מצטייני החודש. מאמן המארחת, אריאל בית הלחמי, יקבל את פרס מאמן חודש נובמבר בליגה, בעוד תמיר בלאט יזכה בפרס שחקן החודש הישראלי – ואיתו גם מלגת לימודים בסך 1,000 דולר מתנת רענן כץ. בעוד כשבועיים בלבד, ב-19 לדצמבר, שתי הקבוצות יתמודדו אחת מול השנייה בשמינית גמר גביע המדינה. אגב, העונה הן כבר נפגשו ברבע גמר גביע ווינר, שם ירושלים ניצחה 80:93 עם 15 נקודות ו-11 אסיסטים של בלאט. אגב, בכל שלושת הביקורים האחרונים של הקבוצה מבירה באולם בגין היא ניצחה בהפרש דו ספרתי.

אריאל בית הלחמי | דני מרון

עירוני נהריה – מכבי חיפה (19:45)

מאבק בין שתי קבוצות שפתחו רע את העונה במשחק שנדחה מהמחזור החמישי. מבחינה המארחת, נהריה, היא ירדה למקום האחרון בטבלה במשחק היחיד שנערך במהלך חלון הנבחרות, כאשר ספגה הפסד חמישי ברציפות (והפסד חמישי בחמישה משחקים בליגה) – 98:81 למכבי ת"א. הסגולים אמנם יצאו מפיגור דו ספרתי והולכי ברבע האחרון, אך לבסוף ירדו מנוצחים מהפרק.

מן העבר השני, מכבי חיפה התבשרה היום על כך שכריס דאו המצוין זקוק לניתוח ולאחריו תקופת שיקום של בין חודשיים לשלושה. הגארד נפצע בכף רגלו במהלך אימון הערב אתמול ואחרי שעבר אמש צילום בבית החולים אובחן אצלו שבר בכף רגלו הימנית. הירוקים, עבורם יהיה זה המשחק החמישי העונה בליגה, פתחו עם שלושה הפסדים, אך השיגו את ניצחונם הראשון רגע לפני היציאה לפגרה – כאשר גברו על הפועל ת"א.

כריס דאו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי