חיבוק לכספי ו"אהבה קשוחה" לזוסמן: סיכום הניצחון של מכבי ת"א

אנטה ז'יז'יץ', עומרי כספי, יובל זוסמן | דני מרון

הפורוורד סיפק תצוגה מרגשת בדרך לזכייה בגביע ווינר ובקבוצה התמוגגו ממנו, אך במקביל היחסים בין ספרופולוס לגארד נראים מעורערים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השיבה לארון שלה את גביע ווינר אמש (שבת) כשזכתה בתואר לראשונה מאז עונת 2017/18, אחרי ניצחון 84:86 על הפועל חולון בגמר. רק לפני שלושה שבועות הנחילו הסגולים של סטפנוס דדאס הפסד בכורה לאלופה בליגה, וגם במפגש אמש ידה של חולון הייתה על העליונה במשך שני רבעים וחצי בזכות יכולת קליעה טובה והגנה נרפית של הצהובים במחצית הראשונה, בה שחקניו של דדאס קלעו 48 נקודות בדרך ליתרון תשע בהפסקה.

אלא שהחל מהרבע השלישי, עומרי כספי השתלט על המשחק ונכנס לקצב קליעה שלא ראינו ממנו מאז החזרה שלו מה-NBA לשורות האלופה. כספי, שממשיך להתקדם בתהליך החזרה לשיא כושרו ומשחק תחת הגבלת דקות, בילה קצת פחות מרבע שעה על הפרקט, אך ניצל כל שנייה וביצע פעולה טובה כמעט בכל נגיעה שלו בכדור, בדרך ל-14 נקודות ב-4/5 לשלוש ומדד הפלוס/מינוס השני בגובהו בקבוצה: +10.

"לא שיחקתי 13 חודשים וזה היה מאוד לא קל", שיתף כספי בתחושות שלו אחרי ההופעה הנהדרת והזכייה בתואר: "עברתי פציעה מהקשות בספורט, הרבה שחקנים לא חזרו ממנה. היו לי הרבה מחשבות אחרי המשחק. אמרתי ליאניס שאי אפשר לקחת שום דבר כמובן מאליו. בשנה שעברה שיחקתי ובשנייה אחת הכל היה יכול להיגמר וגם לי עברו מחשבות בראש האם אמשיך לשחק כדורסל".

עומרי כספי | דני מרון

הפורוורד התייחס גם ליכולת שלו להשפיע על המשחק מבלי לגעת בכדור בכל התקפה, ולחשיבות הקליעה: "יש אפשרויות אחרות. אני יכול לחתוך, ללכת לריבאונד ההתקפה. אני רוצה לייצר ערך כשאני על המגרש, גם הגנתית. אני משחק את המשחק שלי, אם הכדור מגיע אליי אני מנסה לייצר לקבוצה או לעצמי, לאט לאט אני מאמין שגם הסיומת תשתפר ואקלע את הזריקות הרגילות שלי. הקליעה היא אחד הדברים שהיו חשובים לי מאוד השנה, להחזיר את מה שאבד לי מאז החזרה לאירופה. אני עובד על זה הרבה ומקווה להמשיך ככה, חושב שזה יכול להוסיף המון בשיטה שלנו".

גם בסביבתו של כספי התמוגגו מהיכולת שלו. בסיום המשחק יאניס ספרופולוס חיבק אותו ארוכות והחליף עמו כמה מילים: "הקשר שלי עם עומרי נהדר מהרגע שצלצלתי אליו כדי להחזירו מה-NBA", סיפר ספרופולוס, "עם שאר השחקנים אני בדיוק אותו הדבר כמו עם עומרי. הוא שיחק תפקיד מפתח בניצחון הזה, אני מאוד שמח על היכולת שלו ומצפה ממנו להמשיך ככה. הקליעה? עומרי שחקן חכם מאוד, שקורא את ההגנה. הם לא שמרו אותו על הקשת אלא חיכו לו בפנים, אז בהתחלה הוא שיחק בפנים, קצת קלע וקצת מסר, ובמחצית השנייה כשהצבע היה עמוס, היו לו מבטים פנויים ויש לו את האיכות לעשות את ההתאמה במהלך המשחק ולקרוא מה שההגנה נותנת לו".

אחד המצטיינים במכבי תל אביב היה אנג'לו קלויארו, שהוביל את הצהובים בנקודות ובריבאונדים עם 15 ו-6 בהתאמה. כזכור, אשתקד קלויארו חזר לתכניות המקצועיות רק בעקבות הפציעה של כספי, ולכן הוא לא זכה לשתף פעולה עמו. כעת, קלויארו מברך על האפשרות לחלוק את הפרקט עם הישראלי הבכיר: "עומרי עצום. בין אם הוא קולע כמו היום או לא, הוא מייצר מצבים. הוא מוסר טוב, מבין את המשחק והוא כל כך חכם. הוא שחקן גדול. אני כל כך שמח לשחק איתו. כשהכדור מגיע אליו, במיוחד בפוסט, הוא מחפש את המהלך הנכון והוא חתיכת מוסר. אז זה מייצר סכנה, לא רק כי הוא יכול לקלוע, אלא גם למסור".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

לצד שמחת הניצחון וחגיגת התואר הראשון של העונה, לא הכל היה חיוכים אמש במחנה של האלופה. התנהלותו של ספרופולוס כלפי יובל זוסמן בשני המשחקים האחרונים יצרה תחושה שהיווני נוהג עמו בקשיחות יתרה בהשוואה לשאר השחקנים. נגד פנאתינייקוס, לאחר שנמניה נדוביץ' הלוהט עשה כמה סלים, זוסמן הורד לספסל וקיבל "שטיפה" מספרופולוס. הסיטואציה חזרה על עצמה בגמר גביע ווינר אחרי טעות הגנתית של הגארד הצעיר, שספג את כל הצרחות בפסק הזמן שהגיע מיד לאחר מכן והוחלף. המאמן אמנם החזיר אותו בדקות הקריטיות והגיב יותר בסבלנות אחרי טעות נוספת של זוסמן במאני טיים, אך כשמסתכלים על התגובות של ספרופולוס אחרי שטיירוס מגי ירה שתי שלשות רצופות על סקוטי ווילבקין, כשהאחרון עומד ומסתכל עליו, במקרה הזה לא נשמעה מילה מכיוון הספסל.

בזמן שהיווני העביר את זוסמן סדרת חינוך בדרייב אין, סוכנו של השחקן, נדב מור, פרסם בטוויטר ציוץ שנמחק בהמשך ובו נכתב: "אני לא יודע על מה אנחנו צועקים", במה שמעלה תהיות בנוגע ליחסים בין המאמן לגארד. ספרופולוס הודה בסיום המשחק כי היחס שלו כלפי זוסמן נוקשה יותר: "זה נכון. אני אוהב את יובל, הוא כמו הילד שלי ואני מצפה ממנו לא לעשות טעויות, אבל לאחרונה הוא עושה הרבה טעויות. אני שופט אותו לחומרה כי אני אוהב אותו".

מכבי תל אביב ממשיכה כעת לשבוע אינטנסיבי וזו הסיבה העיקרית לכך שאות'לו האנטר לא נכלל בסגל אתמול. גם כספי צפוי לנוח באחד משלושת המשחקים שמצפים לקבוצה בשלושת הימים הקרובים ובכלל, הרוטציה תהיה חייבת להתבצע בסגל כולו. מחרתיים הצהובים יארחו את זניט סנט פטרסבורג בתקווה להמשיך במומנטום ביורוליג, בחמישי תגיע ליד אליהו הפועל ירושלים לכבוד הקלאסיקו הראשון של העונה וביום ראשון הבא ייערך דרבי תל אביבי, במסגרת רבע גמר גביע המדינה – משחק נוסף של להיות או לחדול שגם אליו האלופה תצטרך להגיע חדה.

יאניס ספרופולוס, יובל זוסמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי