צרה למכבי תל אביב: האנטר ייעדר בין שבועיים לשלושה

אות'לו האנטר | דני מרון

הסנטר שנחתך בעינו לא יעמוד לרשות ספרופולוס נגד הפועל ירושלים, וגם במשחקים הקרובים ביורוליג. האדומים מהבירה ישמרו על מאזן חוץ מושלם? עוד בחמישי בליגת העל: נס ציונה תארח את מכבי חיפה

(גודל טקסט)

שנת 2020 בליגת העל בכדורסל תיסגר עם שני משחקים מחר (חמישי), כולל קרב ראשון העונה בין שתי הקבוצות הגדולות בישראל: מכבי תל אביב והפועל ירושלים. בנוסף, עירוני נס ציונה תארח את נועלת הטבלה מכבי חיפה.

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים (21:00)

האלופה עדיין לא הפסידה ביד אליהו בליגה לאחר שני משחקים שאירחה עד כה, אך ביורוליג מצבה פחות מזהיר והיא מגיעה ל"קלאסיקו" של הכדורסל הישראלי אחרי הפסד לזניט סנט פטרסבורג אתמול. מכבי תל אביב ניצחה שלושה מארבעת המשחקים נגד הפועל ירושלים בעונה שעברה, אך נכנעה לה בגמר גביע ווינר וברבע גמר גביע המדינה.

מי שלא נרשם בסגל של יאניס ספרופולוס הוא אות'לו האנטר, שנפגע בעינו במהלך המשחק האחרון והקבוצה הודיעה כי הוא צפוי להיעדר בין שבועיים לשלושה. טיילר דורסי וכריס ג'ונס שוב יקבלו מנוחה, כפי שהיה בגמר גביע ווינר בשבת. "אנחנו פוגשים קבוצה טובה מאוד, שהמשחקים שלנו נגדה תמיד טובים ברמת הכדורסל שלהם", אמר ספרופולוס לקראת המשחק. "מבחינתנו חשוב מאוד לשכוח מהמשחק הקודם כי המשחק הזה נגד ירושלים מגיע אחרי 48 שעות בלבד, לכן צריך להחליף את הצ'יפ בראש ולהתרכז במה שאנחנו צריכים לעשות ובלהביא את מלוא האנרגיות כדי ליישם את התכנית שלנו"

ספרופולוס. מכבי ת"א תתאושש מההפסד לזניט? | דני מרון

בצד השני, מחזיקת הגביע היא הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה משחק חוץ האחרונים, אחרי שלושה שכאלה. בשבע העונות האחרונות האדומים מהבירה מובילים במאזן המפגשים בין הקבוצות, עם 12 ניצחונות לעומת 11 של האלופה, בעוד הצהובים ניצחו ב-90 מתוך 103 המשחקים שנערכו לפני כן במסגרת העונה הסדירה. הפועל ירושלים מגיעה במומנטום לא אידיאלי, שכן ביום שני האחרון נחלה את הפסד הבכורה שלה בליגה כשנכנעה 99:83 לנס ציונה.

המאמן עודד קטש, שחסר את ג'ייקובן בראון הפצוע, שוב רשם בסגל את המתאזרח כריס סמית'. ג'אמיל ווילסון שהצטרף לאחרונה ומלקולם היל, שהתאושש מפציעה ושב לשחק במשחקים האחרונים, יטעמו לראשונה מהיריבות עם מכבי תל אביב. קטש אמר לקראת המשחק: "אנחנו מגיעים אחרי משחק לא טוב שלנו, גם התקפית וגם הגנתית. ברור לנו שביד אליהו נגד מכבי נצטרך להיות הרבה יותר טובים ומרוכזים, למנוע נקודות קלות כי זה מה שהם עושים, לעצור את משחק הריצה שלהם, לשלוט בריבאונד ההגנה. צריך פשוט לשחק כדורסל הרבה יותר איכותי וזה מה שננסה לעשות. השחקנים מקצוענים, נכון שבליגה עוד לא יצא לנו להפסיד, אבל כולם מבינים את המשמעות של משחק נגד מכבי".

עירוני נס ציונה – מכבי חיפה (19:00)

אחרי שהתחילה את העונה עם ניצחון בודד ב-11 משחקים בכל המסגרות, נס ציונה ניצחה בכל שלושת משחקיה האחרונים ובמחזור שעבר עשתה היסטוריה בקנה המידה שלה, כשגברה לראשונה אי פעם על הפועל ירושלים בחוץ. בריאן אנגולה שבר באותו משחק את שיא המועדון בשלשות עם שבע צליפות מחוץ לקשת, בדרך ל-25 נקודות, כמות זהה לזו שקלע פטריק מילר.

מכבי חיפה נמצאת, כאמור, במקום האחרון בטבלה בעקבות רצף של חמישה הפסדים. במחזור האחרון נוצחו הירוקים 100:91 בדרבי נגד הפועל חיפה, זאת למרות שמסרו שיא עונתי של 30 אסיסטים והובילו במשך דקות ארוכות למרות שהתייצבו למשחק עם סגל חסר. בעונה שעברה, במהלך משחקי הבית התחתון, הקבוצה של דניאל סאואנה קטעה רצף של ארבעה הפסדים עם ניצחון על נס ציונה, כך שמחר היא תקווה להתאושש שוב על חשבון הכתומים של בראד גרינברג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי