ספרופולוס: "מרוצה מאיך שנראינו, השחקנים הכינו את עצמם טוב לדרבי"

יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

מכבי ת"א לאחר הניצחון על הפועל ת"א ועלייה לחצי גמר הגביע: "אני שמח שמהרגע הראשון שלטנו במשחק ולכן ניצחנו בקלות". קאסטריטיס אמר מנגד: "לא באנו למצוא תירוצים, אי אפשר לפתוח ככה משחק"

(גודל טקסט)

למרות שביורוליג היא עדיין חורקת, בזירה המקומית מכבי תל אביב מוכיחה כל פעם מחדש כי היא יודעת להגיע למשחקים גדולים. שלושה ימים אחרי הניצחון המרשים על הפועל ירושלים הצהובים אירחו הערב (ראשון) את הפועל תל אביב ברבע גמר גביע המדינה ובתום תצוגה חד צדדית החל מהרבע הראשון, השיגו 66:83 והצטרפו להפועל חולון ולמכבי ראשון לציון בשלב ארבע האחרונות.

יאניס ספרופולוס אמר בסיום: "מברך את השחקנים על הריכוז והנחישות ועל איך שהם באו למשחק. הם היו מוכנים מאוד מנטלית לדרבי ברבע גמר הגביע ואני שמח שמהרגע הראשון שלטנו במשחק ולכן ניצחנו בקלות. עשינו עבודה טובה מאוד בהגנה לאורך כל המשחק, הגנו על הצבע טוב מאוד וזה היתרון של הקבוצה הזו, הם תוקפים אותך בפנים. היה חשוב שנבלגן את המשחק שלהם וזה היה המפתח – ההגנה. בהתקפה אהבתי איך הנענו את הכדור ושיחקנו חכם, הפעלנו את אנטה וכל הקבוצה עשתה מאמץ כדי למצוא אותו בצבע, שם היה לו יתרון. היו לנו שלושה משחקים תובעניים בישראל ואני מרוצה מאיך שנראינו בהם".

הדברים שעבדו טוב: "לקחנו פי שניים יותר ריבאונדים מהם וזה מראה איזו עבודה נהדרת עשינו. זה העניק לנו יתרון בשני הצדדים של המגרש, קלענו הרבה נקודות מהזדמנות שנייה בזכות הנחישות שלנו. איבדנו 11 כדורים במחצית הראשונה ודיברנו על זה בהפסקה, אהבתי את התגובה שלנו גם לעניין הזה במחצית השנייה, בה איבדנו רק חמישה כדורים. אני חושב שעשינו משחק טוב".

אנטה ז'יז'יץ' | אודי ציטיאט

ציפה לנצח בכזו קלות: "דרבי הוא דרבי ואנחנו מוכנים לשחק נגד כל היריבות עם כל הכוח שלנו. השחקנים הכינו את עצמם טוב מאוד לדרבי. המשחק מתפתח גם לפי איך שהיריבה משחקת, אבל אני חושב שבסופו של יום הגיע לנו לנצח בהפרש כזה".

דורסי וג'ונס לא נרשמו משחק שלישי רצוף בישראל: "הם חלק חשוב בסגל שלנו ואני סומך עליהם כמו על כל שאר השחקנים. אות'לו האנטר פצוע, אז הייתי צריך לבחור את הזרים לפי זה ולרשום שחקני פנים כדי לגבות את העמדה הזו. הסיבה שלא השתמשתי בהם היא שרציתי לשמור על אותה כימיה בקבוצה לאורך השבוע הזה, כי כשמבצעים רוטציה זה לא טוב לכימיה של הקבוצה. אלה היו משחקים חשובים ולפי איך שנראינו בגמר גביע ווינר, רציתי שנמשיך כך ולכן לא השתמשתי באותם שני שחקנים רק בשבוע הקצר הזה. לא רציתי לשנות את הרוטציה, את התפקיד של כל שחקן, מי יעלה מהספסל וכו'. הדברים האלה מאוד חשובים ליציבות הסגל. עכשיו שסיימנו את התקופה הזו של שלושה משחקים בשלושה מפעלים בישראל, נבצע כמובן רוטציה ואני סומך גם על טיילר ועל כריס".

האם ז'יז'יץ' ייראה כך כשהאנטר יחזור: "אני חוזר על המנטרה הקבועה שלי – השחקנים לא מכונות ויהיו להם עליות וירידות. לא מכיר שחקנים שמספקים מספרים גדולים בכל משחק. אנטה בכושר טוב ואנחנו רוצים להשאיר אותו בכושר הזה וביכולת הזו, אבל אם בעוד חודשיים הוא לא ישחק טוב, זה לא אומר שהוא לא שחקן טוב. לכולם יש עליות וירידות, הוא במומנטום טוב, הוא שחקן טוב מאוד וידענו את זה כשהחתמנו אותו. אנטה עבר שלוש עונות ב-NBA שבהם היה שחקן משני, זו חוויה חדשה בשבילו והוא צריך ללמוד להתמודד איתה. גם עבור דראגן בנדר, המעבר מקבוצת NBA לתפקיד שונה כאן במכבי, אינו קל לשום שחקן. חשוב להבין שכל השחקנים צריכים זמן להתאים את עצמם ולייצר יציבות".

יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

מאמן הפועל תל אביב אמר מנגד יאניס קאסטריטיס: "הדבר הכי חשוב זה איך התחלנו את המשחק. בסוף הרבע הראשון היה 1:16 בריבאונד והיינו צריכים להתמודד עם הבדל של 12 נקודות בשלב מוקדם. במשחק נוקאאוט נגד יריבה מנוסה ואיכותית, אי אפשר לפתוח כך משחק. אחר כך ניסינו להתאזן, מצאנו פתרונות ושיחקנו הרבה יותר טוב, סוף המשחק הפסדנו בגדול בריבאונד. לא באנו למצוא תירוצים, אלא פתרונות ואין לזה קשר לחסרונו של הסנטר שלנו. אפילו ברבע השלישי החבר'ה שלנו התאמצו בגדול והיה נראה שנגמר לנו הכוח ולא היו לנו מספיק אנרגיות להשלים קאמבק".

למה קיצר את הרוטציה: "כדי להבין את ההפסד צריך לצפות בשלוש שעות וידאו. השחקנים שהיו על המגרש התעייפו, קיצרנו את הרוטציה בהחלטה של כדורסל ובחרנו לשחק עם השחקנים שעקבו יותר טוב אחרי התכנית שלנו".

היו צריכים לטפל יותר טוב בז'יז'יץ': "בהחלט יכולנו להתמודד יותר טוב. החיסרון של טייריק ג'ונס אינו תירוץ. פספסנו ריבאונדים והיריבה קלעה המון, גבוה נוסף לא בהכרח היה פותר את זה. היינו צריכים לרצות יותר מהיריבה, במיוחד בגלל החיסרון בגודל שהיה לנו. היינו צריכים להיות חכמים יותר וללחוץ יותר על הכדור בחוץ. כרגע זה לא השלב להצביע על אשמים, אנחנו לא מושלמים ואנחנו עושים מאמץ גדול בכל יום. אפילו אם זה נשמע מצחיק, אנחנו כמעט שם. במשחקים הבאים הפועל תהיה הרבה יותר טובה".

מה אמר לשחקנים לפני המשחק: "זה דרבי שהיה יכול להעלות אותנו לפיינל פור הגביע. לא היה צורך לומר יותר מדי, כולם באים עם רצון. הדבר הראשון שהיינו צריכים לעשות זה לתת 200% ושכל אחד יילחם עבור השחקנים שלצדו. אנחנו לא מושלמים, גם כשאנחנו עושים את המיטב לא תמיד נצליח לנצח יריבות איכותיות כאלה. אי אפשר להיות עלובים, זה המצב כבר חודשיים. לאף אחד לא אכפת מהבעיות שלנו, נמצא את הפתרונות ונהיה טובים יותר".

יאניס קסטריטיס | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי