דורסי, ג'ונס, כספי והאנטר מחוץ לסגל מכבי ת"א למכבי חיפה

טיילר דורסי, אות'לו האנטר | דני מרון

ספרופולוס בחר את הזרים שלא ישחקו נגד הירוקים, הישראלי ממשיך להיעדר. לוקאס לא נרשם אצל היריבה. הפועל ת"א, עם דיבלר שחזר אחרי חודש, תארח את הרצליה לקרב תחתית. חולון מחכה לנס ציונה, דה זאו לא ישחק

(גודל טקסט)

שתי הפגרות שנכפו מתחילת העונה בגלל הסגרים הביאו לכך שכמעט בכל יום נערכים משחקים בליגת העל בכדורסל, ומחר (רביעי) ייערכו שלושה כאלה. במסגרת המחזור ה-12, מכבי תל אביב תארח את מכבי חיפה, בעוד הפועל תל אביב ובני הרצליה ייפגשו בדרייב אין לקרב תחתית. בנוסף, עירוני נס ציונה תצא למשחק חוץ מול הפועל חולון במסגרת המחזור ה-15.

מכבי תל אביב – מכבי חיפה (21:15)

הצהובים היו אמורים לשחק נגד חימקי מוסקבה ביורוליג בחמישי, אלא שהמשחק נדחה ומי שתגיע להיכל היא הקבוצה מהכרמל, שתתמודד מול האלופה לראשונה אחרי יותר משנה. מכבי תל אביב התאוששה מהפסד הבית הראשון שלה בליגה העונה עם ניצחון חד צדדי בדרבי על הפועל תל אביב, בזכות 23 נקודות של סקוטי ווילבקין שנרשם בסגל גם למחר. ספרופולוס החזיר את אלייז'ה בראיינט ודראגן בנדר שנחו בדרבי, בעוד מי שנותרו בחוץ הפעם הם כריס ג'ונס, טיילר דורסי ואות'לו האנטר, בנוסף לעומרי כספי שממשיך לחכות לחזרתו אחרי שהחלים לאחרונה מווירוס בבטן.

מכבי חיפה, שהפתיעה את גלבוע בחוץ בשבוע שעבר, חזרה לסורה עם תבוסה ביתית נגד הפועל ירושלים בשישי האחרון, למרות שקיילין לוקאס רשם הופעת בכורה מוצלחת וקלע 16 נקודות. ניצחון החוץ היחיד של הירוקים אי פעם הגיע באפריל 2017 בזכות 16 נקודות של ג'ון דיברתולומאו, קפטן הצהובים כיום. מאז, מכבי תל אביב ניצחה בחמשת המפגשים בין הקבוצות בהפרש מצטבר של 72 נקודות. המאמן דניאל סאואנה השאיר את לוקאס מחוץ לסגל ואת ארבע משבצות הזרים יתפסו דונטה סמית', ריגוברטו מנדוזה, טיילור ברון ומייקל קובינס.

כספי עדיין לא חוזר לסגל | אודי ציטיאט

הפועל תל אביב – בני הרצליה (19:20)

החבורה של יאניס קאסטריטיס, שנוצחה כאמור בדרבי שלשום, תגיע במטרה להוכיח שהיא אכן במגמה חיובית כפי שאותתה בניצחון המשכנע נגד הפועל אילת בשבוע שעבר. הפעם זה חשוב אף יותר עבור האדומים, שכן הרצליה מדורגת מתחתיהם בטבלה והפסד עלול לסבך אותם במאבקי תחתית, זאת על רקע התביעה של ים מדר נגד המועדון. הפועל תל אביב עומדת על רצף של ארבעה ניצחונות על בני הרצליה בכל המסגרות. ג'ון דיבלר, שהחלים מנקע בקרסול, נכלל בסגל לראשונה מזה חודש במקומו של ג'יי פי טוקוטו שיקבל מנוחה.

הקבוצה מהשרון, שהחלה לשפר מיקום בטבלה עם שני ניצחונות רצופים, נעצרה בשבת האחרונה כשהפסידה להפועל חולון בחוץ. בני הרצליה תקווה לנצח בדרייב אין לראשונה מאז נובמבר 2018, אז אור לאומי העניק לה 76:77 עם סל ניצחון שתי שניות לסיום.

טוקוטו ינוח בהפועל ת"א | אודי ציטיאט

הפועל חולון – עירוני נס ציונה (20:00)

הקבוצות נפגשו פעמיים העונה במסגרת הליגה הבלקנית והסגולים הביסו את הכתומים בהפרש זהה בשני המקרים, 73:94 ו-79:100. שתיהן רשמו לאחרונה הישגים בזירה האירופית, כאשר חולון עלתה לראשונה בתולדותיה לטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א ובראד גרינברג ושחקניו העפילו לשמינית גמר היורופקאפ לאחר שני ניצחונות והפסד אחד בבועה בפולין.

חולון, שגברה כאמור על הרצליה במשחק האחרון, מובילה את הליגה עם 11.4 שלשות בממוצע למשחק, קטגוריה שבה נס ציונה מדורגת אחרונה עם 6.7 בלבד. מקסים דה זאו חזר לאימונים בקבוצה של סטפאנוס דדאס לאחר שנעדר משני המשחקים האחרונים, אך לא נכלל בסגל למחר. "המשחק מול נס ציונה הוא עוד משחק שאנחנו צריכים לנצח בדרכנו לצמרת הליגה", אמר דדאס, "אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שאחרי השינויים שנס ציונה ביצעה בסגה, היא שיפרה את המשחק שלה ועשתה ניצחונות יפים הן בליגה והן באירופה. הם יגיעו עם ביטחון מהטורניר האירופי, אבל אנחנו מודעים לכך וננסה להראות שאנחנו נחושים לשחק את הכדורסל שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי