ז'יז'יץ' ובראיינט חזרו לסגל מכבי, דורסי וג'ונס לא נרשמו. בראון ייעדר בירושלים

אנטה ז'יז'יץ', ג'ון דיברתולומאו | אודי ציטיאט

רגע לפני חצאי גמר הגביע, האלופה תארח את סגניתה מראשל"צ. שני הגארדים לא נרשמו בפעם השנייה ברציפות, גם כספי יחסר. האדומים מהבירה ייצאו לגן נר ללא הקפטן ויקוו להתאושש מהפסד בחיפה. נס ציונה מחכה לנהריה

(גודל טקסט)

כשמשחקי חצי גמר גביע המדינה מחכים ביום חמישי, מחר (ראשון) ייערכו שלושה משחקים מרתקים בליגת העל בכדורסל. מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון ייפגשו ביד אליהו לשחזור גמר הפיינל פור מהשנתיים האחרונות, הפועל ירושלים תתארח אצל הפועל גלבוע/גליל לקרב צמרת ועירוני נס ציונה תתמודד מול עירוני נהריה מהתחתית.

מכבי ת"א (2:9) – מכבי ראשון לציון (6:5)

האלופה סגרה שבוע עוצמתי עם שלושה ניצחונות ליגה רצופים בפער דו ספרתי, כשהאחרונה שהרגישה את נחת זרועה הייתה הפועל באר שבע. ג'ון דיברתולומיאו קבע שיא עונתי של 15 נקודות באותו משחק, ומחר הצהובים יקוו לתוצאה טובה לפני ההתמודדות שלהם נגד הפועל חולון בחצי גמר הגביע. עומרי כספי ימשיך להיעדר, כריס ג'ונס נותר מחוץ לסגל בפעם הרביעית ברציפות, כאשר גם אנג'לו קלויארו וטיילר דורסי לא נרשמו ומי שיחזרו הם אנטה ז'יז'יץ' ואלייז'ה בראיינט, שנחו במשחק האחרון. דורי סהר ועידן אלבר הצעירים, שקיבלו דקות משמעותיות במשחקים האחרונים, ינסו להמשיך להוכיח ליאניס ספרופולוס שמקומם ברוטציה מוצדק.

הכתומים לעומת זאת, מגיעים במצב רוח שפוף אחרי הפסד ביתי לנהריה, כשגם להם המשחק יהווה סוג של חזרה גנרלית לפני חצי הגמר הגורלי נגד הפועל ירושלים. חניכיו של גיא גודס אמנם חגגו עם גולן גוט את חציית ה-1000 נקודות שלו בליגה במחזור שעבר, אך יהיו חייבים להרים את האינטנסיביות בצמד המשחקים הקרובים נגד האלופה ומחזיקת הגביע.

רוצה להמשיך ברצף הניצחונות המרשים. ספרופולוס | דני מרון

הפועל גלבוע/גליל (3:8) – הפועל ירושלים (3:9)

המארחת לא שיחקה מאז הניצחון המופלא על מכבי ת"א בהיכל "מנורה", והיא נמצאת במקום השלישי. האולם בגן נר מאיר למארחת פנים בכל פעם שהפועל ירושלים מגיעה במסגרת העונה הסדירה בליגה, והיא במאזן חיובי של 0:4 עליה מאז ששחזרה לליגה הבכירה. קרי בלקשיר שקבר 22 נקודות מול האלופה, יקווה להמשיך באותו הקצב גם מול מחזיקת הגביע.

בצד הירושלמי מאוכזבים מההפסד בשניות הסיום להפועל חיפה במחזור שעבר, במה שעלה לקבוצה באיבוד הפסגה ליריבה המושבעת מתל אביב. הפועל י-ם גם שברה שיא שלילי בספיגת נקודות במשחק האחרון ומחר היא תנסה לשחזר את מה שעשתה בביקור הקודם שלה בצפון, כשהביסה בקלילות את גלבוע בחודש שעבר במסגרת רבע גמר הגביע.

מלקולם היל, הזר המבטיח שהגיע לבירה ולא מימש את הפוטנציאל תחת עודד קטש, רושם מספרים טובים מאד תחת המאמן החדש דאיניוס אדומייטיס והוא רושם ממוצע של 13.4 נקודות בחמישה משחקי ליגה, מאז שחזר מפציעה. ג'ייקובן בראון הוא הזר שלא נרשם על ידי המאמן הליטאי ובקבוצה יקוו להימנע מפציעות מיותרות לקראת הקרב על ההגנה על התואר מול ראשון לציון במסגרת חצי גמר הגביע.

נכנס לקצב. מלקולם היל | לילך וייס

עירוני נס ציונה (5:5) – עירוני נהריה (10:2)

המארחת רושמת כבר ארבעה ניצחונות רצופים בליגה, ויחד עם העליה לשלב הבא באירופה תקווה להמשיך את התקופה הטובה שלה במשחק שעל הנייר אמור להיות קל. טל דן קבע שיא עונתי בניצחון החוץ על הפועל חולון במחזור שעבר כשקלע 18 נקודות, ויחד עם אור קורנליוס בן ה-24, שמראה ניצוצות במשחקים האחרונים, נס ציונה תקווה להמשיך את רצף הניצחונות.

מנגד, הצפוניים יצאו מהמקום האחרון בזכות הניצחון הסופר דרמטי שלהם נגד ראשון לציון ויקוו לייצר רצף ניצחונות ראשון העונה. מקנזי מור, גיבור המשחק הקודם עם שלשה על הבאזר, ימשיך להוביל את הקבוצה יחד עם ג'ו אלכסנדר במטרה לברוח מהתחתית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי