קאמבק של אלופה: מכבי ת"א בגמר גביע המדינה אחרי 85:87 מטורף נגד חולון

עוז בלייזר חוגג | דני מרון

האלופה כבר הייתה בפיגור של 17 נקודות בתחילת הרבע הרביעי, אך ווילבקין (15 נקודות) ובלייזר (19) ניצלו את ההגנה העייפה של הסגולים, שלחו את המשחק להארכה והעלו את קבוצתם לגמר ראשון מאז 2018

(גודל טקסט)

אם בתחילת היום (חמישי) אוהדי הכדורסל בישראל פנטזו על "קלאסיקו" בגמר בגביע המדינה, את הערב הזה הם כמעט סיימו עם תמונה הפוכה. לאחר שהפועל ירושלים הודחה מוקדם יותר, גם מכבי תל אביב הייתה קרובה מאוד להדחה, אך קאמבק מטורף ברבע הרביעי נגד הפועל חולון סידר לצהובים 85:87 לאחר הארכה ואת המקום בגמר, לראשונה מאז 2018.

כאמור, מכבי ת"א חזרה בגדול למשחק. סקוטי ווילבקין לא היה במשחק בשלושת הרבעים הראשונים, הקבוצה שלו מצאה את עצמה בפיגור 17 נקודות נגד הסגולים, שנהנו מרבע שלישי גדול בהובלתם של גיא פניני, אייזאה מיילס, סי. ג'יי האריס וטיירוס מגי. הקלע הבכיר ביותר של יאניס ספרופולוס התעורר ברבע הרביעי, ניצל את ההגנה העייפה של חולון ושלח את המשחק להארכה, כאשר הוא גם יכול היה לנצח את ההתמודדות בכדור האחרון.

באופן די אופייני, סטפאנוס דדאס לא היה רגוע על הקווים בשום רגע במהלך המחצית השנייה. המאמן היווני של חולון ידע שהגמר בורח לו בין הידיים, זאת למרות 21 נקודות של מגי, 18 של האריס ו-17 של פניני. מי שקטף את תואר השחקן המצטיין של מכבי ת"א היה עוז בלייזר, שקלע 19 נקודות והיה הטוב ביותר בצהוב בדקות בהן הקבוצה שלו הייתה תקועה מאחור.

קאמבק מדהים של מכבי ת"א | דני מרון
אכזבה גדולה אצל חולון | דני מרון
בלייזר. הקלעי המצטיין של מכבי ת"א | דני מרון

קלעים

מכבי תל אביב: עוז בלייזר 19 נקודות, סקוטי ווילבקין 15 נק', יובל זוסמן 13 נק', אות'לו האנטר 11 נק', אנטה ז'יז'יץ' 11 נק', אלייז'ה בראיינט 10 נק', ג'ון דיברתולומאו 5 נק', אנג'לו קלויארו 2 נק', סנדי כהן 1.

הפועל חולון: טיירוס מגי 21 נק', סי. ג'יי. האריס 18 נק', גיא פניני 17 נק', אייזאה מיילס 14 נק', כריס ג'ונסון 8 נק', מקסים דה זאו 4 נק', ווילי וורקמן 3 נק'.

ווילבקין. הגיע לדו ספרתי ברבע אחד | דני מרון

מהלך המשחק

הפועל חולון פתחה בחמישייה עם טיירוס מגי, כריס ג'ונסון, ווילי וורקמן, אייזיה מיילס ומקסים דה זאו, מכבי ת"א מנגד עלתה לפרקט עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, יובל זוסמן, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יז'יץ'.

ג'ונסון פתח את המשחק עם שלשה עבור חולון, האלופה הגיבה עם שני סלים של ז'יז'יץ' ואסיסט לשלשה של זוסמן שקבעה 3:7 צהוב. דדאס ספג עבירה טכנית מוקדמת, בראיינט צלף סל מהפינה וז'יז'יץ' כבר קבע 3:11 מהקו. מגי עצר 11 נקודות ללא מענה בסל מרשים, אות'לו האנטר קלע הוק יפה. מגי הגיב מהקו ומיילס מעבר לקשת, והשניים הורידו ל-13:10. האנטר טייל לעוד 2 בצבע, אבל מגי בסל ועבירה וסי.ג'יי האריס בחדירה מצוינת השוו, 15:15. האנטר שבר שוויון מהקו, זוסמן הוסיף קליעת עונשין וקלויארו הטביע עם הבאזר לשעון הזריקות, גיא פניני קבר שלשה שסגרה את הרבע בפיגור 20:18.

אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
סטפאנוס דדאס | דני מרון

בלייזר רשם את הסל הראשון של הרבע השני במשחק מאסיסט של ווילבקין, מגי כבר הגיע לספרות כפולות בשלשה. בלייזר הגדיל את ההפרש ל-21:25 בשלשה. האריס ענה לו בצד השני. ז'יז'יץ' קלע סל קל בצבע ומיילס מחצי מרחק צימק ל-27:25. חדירה של וורקמן גרמה לספרופולוס להזעיק פסק זמן בגלל השוווין, ז'יז'יץ' המשיך את החגיגה ברחבה בשני סלים, מיילס עם 3 מ-3 מהקו שמר את חולון קרובה, 31:30. שתי שלשות של פניני השלימו מהפך במשחק, בראיינט והאנטר מיהרו לעצור את הריצה, 36:35 בהפסקה.

ווילי וורקמן, אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון

השחקנים בסגול חזרו מההפסקה חדים בהגנה ועם שלשות של פניני והאריס חולון עלתה ליתרון 35:42. האנטר קלע נקודה ראשונה למכבי ת"א במחצית השנייה אחרי שלוש דקות ורבע, האריס חדר טוב לצבע אבל ווילבקין בסל בכורה הוריד ל-44:38. מיילס והאריס צלפו מבחוץ בדרך לפער דו-ספרתי ומגי בסל ועבירה קבע 38:53. ווילבקין קלע שלשה מרשימה בסיבוב, האריס השיב מהר בצד השני וג'ונסון הגדיל ל-41:57 מהקו. האנטר תיקן החטאה של ז'יז'יץ', ג'ונסון קלע מהקו, אבל ווילבקין, בלייזר ודיברתולומאו צימקו ל-61:50 בסיום הרבע.

טיירוס מגי, סקוטי ווילבקין | דני מרון
טיירוס מגי, כריסטופר ג'ונסון | דני מרון

הלחץ על חולון השפיע עמוקות בתחילת הרבע הרביעי ושתי הקבוצות לא קלעו במשך שתי דקות הראשונות. ווילבקין ירד לנוח בגלל שסחב ארבע עבירות, סל עצמי הזוי של זוסמן קבע 50:63 לחולון. מיילס המשיך לצלוף מעבר לקשת, קלויארו קיבל עבירה טכנית והאריס הגדיל ל-50:67 מהקו. בראיינט היה זה שהעיר את מכבי ת"א עם 5 נקודות רצופות, זאת לפני שהוא יצא בחמש עבירות. בלייזר המצטיין צימק לחד-ספרתי בשלשה קריטית וקבע 67:58.

לאחר מכן, האריס דייק פעמיים מהקו, ווילבקין קלע 1 מ-2 וזוסמן הוריד ל-69:62 בשלשה חשובה מהפינה. הלחץ של מכבי גרם לעוד איבוד כדור מצדה של חולון, בלייזר השיג סל ועבירה. פניני צלף שלשה דרמטית, אבל ווילבקין מיד צימק מחצי מרחק, 72:67. האריס איבד שוב, ווילבקין סחט עבירה בניסיון שלשה וקלע 3 מ-3, ג'ונסון ופניני החטיאו מבחוץ, בלייזר פספס הזדמנות להפוך, אבל האריס החטיא גם כן, 70:72 לחולון בכניסה לדקה האחרונה. ווילבקין קלע בסיבוב, מגי איבד ו-ווילבקין קיבל הזדמנות לנצח, אבל החטיא מחצי מרחק, 72:72, הולכים להארכה.

עוז בלייזר, כריס ג'ונסון | דני מרון
עוז בלייזר | דני מרון

בלייזר קלע את הסל הראשון של ההארכה וגם סחט עבירה חמישית מהאריס, מגי דייק פעמיים מהקו אבל בלייזר קלע עוד 2, 74:77. מיילס יצא גם הוא בחמש עבירות וסנדי כהן קלע נקודת בכורה מהקו, פניני החטיא זריקה בלתי אפשרית, דיברתולומיאו איבד וג'ונסון עם 1 מ-2 מהקו הוריד ל-78:75. זוסמן החטיא, דיברתולומיאו מיד החזיר את הכדור בחטיפה, החטיא שלשה אבל זוסמן תיקן, 75:80. דה זאו קלע נקודות ראשונות מהקו אבל החטיא בהתקפה הבאה וזוסמן הגדיל ל-77:82 מהקו, דקה לסיום. מגי שמר את המשחק פתוח בשתי קליעות עונשין, זוסמן קלע ג'אמפ שוט מרשים בסיבוב אבל דה זאו תיקן החטאה של עצמו ו-ווילבקין איבד, 84:81, 11 שניות לסיום. מגי נשלח לקו וקלע רק את הראשונה, פניני ביצע עבירה מהירה על דיברתולומיאו, שבשתי קליעות קרות רוח קבע 82:86. מגי צלף שלשה מהירה בצד השני, דיברתולומיאו שוב נשלח לקו וסגר את הסיפור, 85:87 בסיום למכבי ת"א שעולה לגמר אחרי מותחן בלתי נשכח.

יובל זוסמן, עוז בלייזר | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי