"בלייזר הראה שהוא לוחם עם לב גדול, זה היה ניצחון הירואי של מכבי ת"א"

עוז בלייזר | דני מרון

ספרופולוס סיכם את המשחק הגדול של מכבי ת"א בחצי גמר גביע המדינה נגד חולון: "ציפיתי להופעה כזו מעוז. זה קרב גדול בין הקבוצות". דדאס סיכם: "גאה בשחקנים שלי. עשינו ריצת 3:17 לקבוצת יורוליג. זה מוכיח המון"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה קאמבק אדיר בחצי גמר גביע המדינה נגד הפועל חולון, ולאחר שמחקה פער של 17 נקודות ברבע האחרון, האלופה ניצחה 85:87 בתום הארכה, במשחק בו עוז בלייזר וסקוטי ווילבקין הצטיינו.

לאחר המשחק אמר המאמן יאניס ספרופולוס: "מברך את השחקנים על הניצחון. בעיקר על הלחימה. לא ויתרנו כשהמשחק לא הלך טוב, המשכנו להילחם והיה חשוב שבשתי הדקות האחרונות הגברנו את המאמץ, לחצנו על כל המגרש והפכנו את המומנטום. הייתה לנו גם הזדמנות לנצח בסוף הרבע האחרון, אבל היה ברור שפסיכולוגית היה לנו יתרון בהארכה. עלינו ליתרון של 4-5 נקודות ובסוף שיחקנו חכם וקלענו מהקו. אני חושב שזה היה ניצחון הירואי".

"ברבע השלישי היה מכריע שלא קלענו מבחוץ, כי ראיתם שהם תוקפים את הכדור וסוגרים את הצבע ונתנו לנו את הזריקות. היו לנו הרבה מצבים פנויים ולא קלענו, נכנסנו לעצבים ולא שיחקנו טוב בהגנה. מצד שני הם קלעו זריקות קשות, שינינו הגנות 2-3 פעמים אבל בכל זאת הם קלעו ולכן אני גאה באיך שחזרנו למשחק ואיך שהשחקנים נלחמו. אני מודה לאוהדים שהיו כאן איתנו, זו הייתה הפתעה טובה ואחרי תקופה כל כך ארוכה הקולות שלהם היו תמיד באוזנינו ודרך זה שמענו את כל אוהדי מכבי שחסרים לנו ואנחנו שמחים שנתנו להם את הניצחון הזה".

צפו בנאום של ספרופולוס ובחגיגות לאחר המשחק

על ההופעה של בלייזר הוסיף היווני: "כמובן שציפיתי לה. אני סומך עליו מאוד והבאנו אותו כי הוא לוחם, איכותי ועם לב גדול למשחקים הגדולים. הוא הראה את זה שוב היום. האם אני ישתף אותו יותר? אני נותן לשחקנים את מה שהם מרוויחים. אני לא משתף אותם כדי לשמח אותם. מי שלא טוב, ישחק פחות. לא רק עוז בלייזר, כולם".

על האינטסיביות במשחק: "לא חושב שהייתה חסרה לנו אינטנסיביות בחצי הראשון. התחלנו ב-3:11, אבל חולון קבוצה עם סגנון יעיל מאוד, של סמול בול עם המון קלעי וזה שונה לעומת קבוצות אחרות. אם אתה לא משחק הגנה מעולה ,אתה לא יכול לעצור אותם. לא זלזלנו בהם, לא באנו לכאן חסרי אנרגיה. במשחק הקודם נגדם הם קלעו 28 ו-26 בשני הרבעים הראשונים, הפעם שמרנו אותם על סקור נמוך. הבעיה שלנו הייתה ברבע השלישי, עד שתי הדקות האחרונות שלו שדיברתולומאו חטף פעמיים וקלע ליי אפ קל. זה היה קרב גדול בין שתי קבוצות טובות".

מן העבר השני, המאמן סטפנוס דדאס היה גאה בשחקנים שלו למרות ההפסד: "גאה בדרך ששיחקנו, זה המפגש הרשמי השלישי שלנו עם מכבי. אני חושב שהיינו יותר טובים במשך רוב הדקות, בגביע ווינר וגם היום. זה מוכיח לי המון. שלטנו במשחק לחלוטין במיוחד במחצית השנייה, עשינו לקבוצת יורוליג מנוסה, שמכירה אותנו, ריצה של 3:17. שיחקנו את הכדורסל שלנו. עד הדקה ה-33, אחריה הם היו חייבים לשחק כמונו ומאותו רגע זה נראה כאילו חולון הפסיקה לשחק, זה לא נכון".

סטפאנוס דדאס | דני מרון

"עברנו אותם בכדרור 6-7 פעמים כי הם היו אגרסיביים, ניהלתי את פסקי הזמן נכון ולא שיניתי כלום, אבל כולם ראו מה קרה. אנחנו קבוצה טובה, הסבנו לאוהדים שלנו גאווה וככה אנחנו צריכים להמשיך, למרות שזה ערב קשה עבורנו. הם לקחו את כל פסקי הזמן לפני הדקה ה-33, מעולם לא ראיתי דבר כזה. תסכול? זה לא מתסכל. כשהאריס ומגי עוברים אותם אבל לא שורקים אפילו פאול אחד, כשמכבי עם 5 עבירות קבוצתיות, זה גורם להם להיראות חזקים יותר כשהם יצרו הרבה מגע פיזי. הם ניצחו את המשחק ובסוף הדרך נפגוש אותם שוב איכשהו, אנחנו צריכים להיות מוכנים לזה".

"זה ברור שמכבי היריבה הכי גדולה שלנו כאן, מבחינת תארים ותקציב. אנחנו בדרך הנכונה. עשינו עונה מוצלחת עד עכשיו, אל תשכחו שעברנו את ירושלים בחצי גמר גביע ווינר והפסדנו למכבי בגמר צמוד. היום כמעט ניצחנו, פספסנו כמה ניצחונות בליגה ואנחנו לא במקום שאנחנו רוצים להיות, אבל חלק מזה בגלל הפציעות בתחילת העונה והעומס. אנחנו עדיין בפברואר, במאי נראה אם עשינו תהליך נגד מכבי ובכלל. אני חושב שאנחנו בצמרת הליגה" סיכם דדאס.

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי