מעוז יצא מתוק: גיבור הקאמבק של מכבי ת"א בדרך לגמר

עוז בלייזר | דני מרון

הצהובים ייאבקו על הגביע ה-45 בתולדותיהם הודות לבלייזר, שהוביל חזרה ממינוס 17 ברבע האחרון לניצחון על חולון: "שבורים? אין אצלנו דבר כזה, באתי לפה כדי לקחת תארים. יודע מה אני שווה, לא צריך להוכיח כלום"

(גודל טקסט)

שש דקות ו-35 שניות לסיום משחק חצי גמר גביע המדינה אמש (חמישי), הכל הצביע על כך שמכבי תל אביב בדרך לעונה רביעית ברציפות ללא זכייה במפעל ושייקח עוד שנה לפחות עד שיאניס ספרופולוס יזכה בתואר שחמק ממנו לאורך כל קריירת האימון, כשהפועל חולון החזיקה ביתרון של 17 נקודות. ואז היווני העמיד על הפרקט חמישיית סמול-בול לא שגרתית, עוז בלייזר נכנס למוד שספק אם ידענו שיש לו וקצת יותר מ-11 דקות של כדורסל לאחר מכן, אלופת המדינה חגגה ניצחון 85:87 על הפועל חולון והעפלה לגמר הגביע לראשונה מאז 2018.

הצהובים רשמו קאמבק מהסוג שלא שוכחים הרבה זמן, דרך קליעות חשובות של בלייזר ויובל זוסמן, הגנה מצוינת של ג'ון דיברתולומאו ומחצית שנייה טובה מאוד של סקוטי ווילבקין, כאשר לארבעה הללו הצטרף אנג'לו קלויארו בהרכב נמוך שלא ראינו ממכבי תל אביב במשך כל העונה. ואחרי שהרכב גבוה עם אות'לו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' ביחד לא צלח, דווקא החמישייה הזו שיחקה את רוב הדקות שבהן האלופה רצה 8:30 בין הרבע האחרון להארכה, כדי למחוק את הפער ולהשיג ניצחון שספרופולוס הגדיר כ"הירואי".

בלייזר, שקלע 11 מתוך 19 הנקודות שלו ברבע הרביעי ובהארכה, אמר בסיום על האלתור שהתברר כבינגו: "זה לא הסגנון הרגיל שלנו ולא משהו שאנחנו מתאמנים עליו. הקרדיט לצוות שעשה את ההתאמה, כי מה שהיה לפני זה פחות עבד חולון, שמרווחת את המגרש". הפורוורד התייחס לרגע המפנה שהוליד את הקאמבק: "אולי כלפי חוץ נראינו שבורים, אבל אין אצלנו דבר כזה ולא משנה באיזה פיגור אנחנו. הורדנו את מפלס הלחץ, אמרנו שנשחק את הכדורסל שלנו, נכנסנו לטירוף ואז גם הסלים נכנסו".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

לא רק בהתקפה הישראלי תפס את המושכות, אלא גם בצד ההגנתי עם שלוש חטיפות ועם אנרגיות שהחזירו לחבריו את האמונה ברגע השפל במשחק: "כולם יודעים איזו קבוצה התקפית חולון. ברגע שעשינו הגנה יותר טובה, זה שחרר אותנו להתקפה אחרי שלא היינו טובים התקפית ונתנו לזה להשפיע על ההגנה שלנו. הבנו שאסור לתת לזה לקרות ושצריך לעשות עצירות ולרוץ. זה עשה את השינוי", הסביר בלייזר.

זו הייתה סגירה חשבון של מכבי תל אביב עם מי שניצחה אותה בהופעתה האחרונה בגמר הגביע, וניצחון שני העונה על הפועל חולון במשחק נוקאאוט, אחרי זה שהושג בגמר גביע ווינר בסוף 2020. עבור בלייזר, שביורוליג לא זוכה לקרדיט גדול וגם בזירה המקומית לא נחשב למי שאמור להוביל את הקבוצה, זה היה משחקו הטוב ביותר מאז שהצטרף לאלופה בקיץ, בדרך למפגש עם האקסית מכבי ראשון לציון במשחק הגמר.

"מתחילת השנה אמרתי שאני מאמין בעצמי ובמה שאני יכול לעשות. מבחינתי אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד", סיכם הפורוורד בהצהרה. "אני יודע מה אני שווה, אני צריך לגרום למאמנים להיות מרוצים ולעשות את העבודה שלי. לצוות יש אמונה שלמה בי. המטרה שלי היא לקחת תארים ואני אעשה הכל בשביל זה. היום זה היה משחק של הכל או כלום וכל המשחק צעקתי את זה לעצמי – זו הסיבה שאני פה, כדי לקחת תארים".

עוז בלייזר, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי