אין כימיה: הסיבות להתרסקות של הפועל ירושלים בגביע המדינה

ג'ייקובן בראון ג'ייקובן בראון | דני מרון
דאיניוס אדומייטיס דאיניוס אדומייטיס | דני מרון
שחקני הפועל ירושלים עם גביע המדינה שחקני הפועל ירושלים עם גביע המדינה | דני מרון
שחקני הפועל ירושלים שחקני הפועל ירושלים |

מהלכים על חצי מגרש ללא תכלית ורכות הגנתית מתקופת קטש. אדומייטיס הצהיר ביומו הראשון שלא יעשה שינויים גדולים - אבל האם הוא צריך לחשוב על זה שוב אחרי ההפסד לראשל"צ ואיבוד הגביע?

(גודל טקסט)

פרק עגום נוסף התווסף אתמול (חמישי) לעונה המסויטת של הפועל ירושלים, שאיבדה את התואר בו זכתה בשנתיים האחרונות בתום הפסד 90:84 למכבי ראשון לציון בחצי גמר גביע המדינה. עוד לא חלף חודש מאז שדאיניוס אדומייטיס הוצג כמחליפו של עודד קטש על הקווים ובעודם מנסים להסתגל לשינוי הלא פשוט כלל, האדומים הספיקו לסיים את דרכם בליגה הבלקנית, לעוף מליגת האלופות של פיב"א ולאבד תואר אתמול, לאחר שנכנעו לכבשה השחורה שלהם בשנתיים האחרונות. 

נכון, להפיל את כל האחריות על הליטאי שהספיק להדריך את הירושלמים בדיוק במשחק אחד בכל אחד מאותם מפעלים, לא יהיה הוגן כלפיו, שכן הקבוצה לא נבנתה על ידו והליקויים היו ברורים עוד לפני כן. בנוסף למספר פציעות לא פשוטות אשר פקדו אותה, כדוגמת זו של כריס קרמר שנפצע בתחילת השבוע והותיר את מאמן האדומים עם רכז אחד פחות. 

דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס | דני מרון

ועדיין, רק לפני ארבעה שבועות הצהיר אדומייטיס ביומו הראשון בתפקיד כי אינו מתכוון לבצע שינויים גדולים, ובפועל נראה שהפועל ירושלים קבוצה שונה, אפילו שונה מאוד. מקבוצה שהרבתה לרוץ על המגרש והציגה כדורסל שמח, מחזיקת הגביע היוצאת הפכה לכזו שרוב מהלכיה בהתקפה מתנהלים על חצי מגרש, חלקם ללא תכלית של ממש, בעוד הרכות ההגנתית נותרה כפי שהייתה גם בעידן קטש. טיישון תומאס, אחד העוגנים החשובים בסגל שזכה בתארים בשנתיים האחרונות, נראה לגמרי מחוץ לעניינים ומעל הכל, נראה כי בשלב הזה הכימיה בין הליטאי לשחקניו עוד לא ממש נרקמה. 

ככל שהדקות נקפו אתמול והמומנטום הלך וברח לטובתה של מכבי ראשל"צ, התקשורת בין השחקנים למאמן נראתה יותר ויותר בעייתית. סולימאן בריימו הבהיר לאדומייטיס בקולניות את דעתו על מהלך התקפי שהשתבש, בהמשך ג'ייקובן בראון קיבל בכעס את הורדתו לספסל ולא לחץ את ידו של המאמן בדרכו לשם, וג'אמיל ווילסון, שנכנס לשחק ויצא שוב כעבור 33 שניות, פשוט לא הבין את פשר המהלך. אין ספק שאדומייטיס נכנס לסיטואציה לא פשוטה ונזרק היישר אל משחקי הכרעה לפני שהספיק לייצר חיבור אמיתי עם הסגל שלו, אך עושה רושם שנושא הכימיה הוא הראשון שירצו לשפר בהפועל ירושלים כדי להרים את עצמם ולהיאבק על התואר היחיד שעוד מונח על השולחן – צלחת האליפות. 

דאיניוס אדומייטיס, טיישון תומאס
דאיניוס אדומייטיס, טיישון תומאס | דני מרון

בריימו, שהיה המצטיין בשורות הקבוצה מהבירה עם 27 נקודות ותשעה ריבאונדים, ניסה לתאר את מה שעובר על הפועל ירושלים: "זו פשוט תקופה קשה. אנחנו מאמינים בעצמנו כקבוצה, אבל סובלים מ'כאבי גדילה'. עברנו הרבה שינויים ויש הרבה דברים לעכל. אנחנו צריכים זמן להתאים את עצמנו". 

הפורוורד דיבר על חוסר התפקוד של קבוצתו בדקות הסיום וסיכם: "היינו צריכים למצוא עוד דרכים להוציא לפועל והגענו לכמה זריקות שרצינו, אבל לא נכנסו. קראנו מספר מצבים לא טוב ואם היינו עושים קצת יותר כקבוצה, היינו יכולים לנצח. אני מאוד מאוכזב, אני שונא להפסיד ולא משנה אם זה משחק גביע או ליגה. אני חושב ששיחקנו חזק, אבל לפעמים הדברים לא הולכים לכיוון שלך וזה מה שקרה היום".

סולימאן בריימו
סולימאן בריימו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי