בראשון: מכבי תל אביב וחולון נפגשות, ווילבקין וזיזיץ' בחוץ

אנטה ז'יז'יץ', סקוטי ווילבקין | דני מרון

שלושה ימים אחרי הדרמה בחצי גמר הגביע, הצהובים יפגשו את הסגולים בליגה. הרכז והסנטר ינוחו, ג'ונס ישוב לסגל אחרי חמישה משחקים. דדאס: "יאניס הראה למה הוא אחד המאמנים הטובים באירופה". הפועל חיפה נגד הרצליה

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בליגת העל לכדורסל יימשך מחר (ראשון) עם שני משחקים, כשבמוקד האלופה מכבי תל אביב תארח את הפועל חולון לקרב צמרת, במשחק שיהווה שחזור של חצי גמר הגביע הדרמטי בו הצהובים ניצחו אחרי הארכה רק ביום חמישי האחרון. במשחק נוסף הפועל חיפה תתארח אצל בני הרצליה ותנסה לצבור ניצחון שלישי רצוף.

מכבי תל אביב – הפועל חולון

כריס ג'ונס, דראגן בנדר וטיילר דורסי, שלא נרשמו לחצי הגמר, יחזרו לסגל הצהובים. ג'ונס יתלבש לראשונה מזה חמישה משחקים, ויקווה להראות יכולת טובה. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ לא ישחקו ויקבלו מנוחה מיאניס ספרופולוס. הצהובים מגיעים במצב רוח נהדר לאחר שהעפילו לגמר גביע המדינה לראשונה מאז 2018, כשהם חזרו מפיגור 17 נקודות ברבע הרביעי, לניצחון על חודו בסל אחרי הארכה. עוז בלייזר היה המצטיין במשחק כשרשם 19 נקודות.

מנגד, בהפועל חולון מלקקים את הפצעים לאחר אותה דרמה בגביע, וסופרים פעם שניה שמכבי ת"א מדיחה אותה במשחק נוק אאוט על חודו של סל. במעמד חצי הגמר טיירוס מגי הוביל עם 21 נקודות, סי ג'יי האריס קלע 18 וגיא פניני נתן משחק גדול עם 17 נקודות כולל חמש שלשות, אך הסגולים לא השכילו לשמור על היתרון הגדול והודחו מהמפעל.

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מאמן הקבוצה סטפאנוס דדאס, היה מתוסכל ועצבני מאד לאחר ההפסד, אך יתנחם בכך שקבוצתו תעלה לראשונה למשחק ליגה עם חמישה זרים בסגל. בסיבוב שעבר במסגרת הליגה ידה של הפועל חולון הייתה על העליונה כשניצחה את האלופה 76:79, וניתן לשער שהיא תחפש נקמה זכר לאותה הדחה כואבת.   

דדאס אמר לקראת המשחק: "אני מאוכזב מהתוצאה הסופית של חצי גמר גביע המדינה, אבל יש לנו אתגר נוסף מול הקבוצה החזקה בישראל בכל הקשור לתקציב ולזכייה בתארים. חשוב לי להדגיש שלתסכולים שלי אחרי המשחק ביום חמישי לא היה שום דבר נגד מכבי תל אביב, יש לי כבוד גדול לארגון שלהם ולשחקנים שלהם ומגיע להם הרבה קרדיט על האופן שבו הם נלחמו להשלמת הקאמבק".

"מגיעה מילה טובה ליאניס שהראה לכולם שוב מדוע הוא בין המאמנים הטובים באירופה והטובים ביותר בישראל. הפועל חולון נמצאת בשלבים מוקדמים של תהליך ארוך של חזרה לצמרת הכדורסל הישראלי, ובמקביל גם משפיעה חזק בזירה הבינלאומיות מול קבוצות בעלות היסטוריה עשירה של הצלחה. אנחנו עובדים על בניה של אופי מדי יום ומפתחים את הזהות שלנו משחק אחרי משחק. אני גאה מאוד, יחד עם ההנהלה שלנו, בבסיס החזק שאנחנו בונים לעתיד. אנו מכירים את המגבלות שלנו אך יש לנו רצון גדול לכבד ולהגן על הסמל המועדון שעל המדים שלנו.  אני מבטיח שבהמשך יהיה קשה מאוד לפגוע בנו, לא רק ליריבים שלנו על הפרקט, אלא גם ליחס הלא מכובד בו נתקלנו בשש הדקות האחרונות במשחק ביום חמישי האחרון".

סטפאנוס דדאס | דני מרון

בני הרצליה – הפועל חיפה

המקומיים מגיעים רגועים יותר לאחר שפתחו פער ביטחון מהקו האדום עם ארבעה ניצחונות מששת משחקיה האחרונים, כולל במחזור שעבר כשניצחו בחוץ את הפועל תל אביב שהעלה אותם למקום ה-10 בטבלה. קוטי קלארק מתגלה כבינגו של הקבוצה עם 19.3 נקודות בממוצע לערב וימשיך להוביל את הכחולים לבנים גם בקרב מול הפועל חיפה.

האורחת מהכרמל נמצאת כבר במקום השלישי לאחר שבמחזור שעבר השיגה את ניצחונה החמישי בששת המחזורים האחרונים. קינן אוואנס וג'ייסון סיגרס מובילים את העולה החדשה לעונה מצוינת. בפעם שעברה שהקבוצות נפגשו, האדומים מהכרמל ניצחו בנקודה, במה שהיווה משחק החזרה שלהם לליגת העל אחרי שני עשורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי