ספרופולוס: "ניצחון בלי ווילבקין? בלייזר היה האקס פקטור שלנו"

אלייז'ה בראיינט, עוז בלייזר | דני מרון

מאמן מכבי ת"א שיבח את הפורוורד הישראלי, שכיכב ב-81:100 נגד חולון: "בלי ווילבקין וז'יז'יץ'? שחקנים אחרים גם עשו עבודה טובה". הבכורה של קליין: "הגישה שלו חיובית". דדאס: "שילמנו על חוסר הארנגיות"

(גודל טקסט)

בתוך פחות משבוע, מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) ניצחון שני ברצף נגד הפועל חולון. הצהובים-כחולים רשמו 81:100 על חשבון הסגולים, במשחק שהיה רווי בעצבים. לאחר ההתמודדות אמר המאמן יאניס ספרופולוס: "כמה קשה לנצח את אותה קבוצה פעמיים? חשוב מאוד להישאר מרוכזים במצב כזה. זה כמו משחק פלייאוף. הדרך שבה הגבנו והריכוז שהפגנו משביעה מאוד את רצוני".

הניצחון הכי משכנע בלי סקוטי ווילבקין: "שחקנים אחרים גם עשו עבודה טובה. עוז בלייזר נתן שני משחקים מדהימים וגם הפעם היה אקס פקטור עבורינו. גם יובל זוסמן היה מצוין בשני המשחקים. השחקנים שהיו בשני המשחקים התעלו היום ושיחקו מצוין. מצד שני, הייתה לי הזדמנות לתת מנוחה לסקוטי, אנטה ז'יז'יץ' ואנג'לו קלויארו ואני חושב שכל השחקנים שהיו בסגל הגיבו טוב מאוד. הבעיה שלי הייתה שטיילר הורחק מוקדם מדי ולא זכה לשחק. רציתי שישחק יותר וייכנס לקצב, אבל הוא יעשה את זה דרך האימונים".

הרבה נקודות בצבע – היתרון הגדול על חולון: "יש להם סגנון הגנתי שבו הם תוקפים את הגארדים שלנו ולא נותנים להם לקלוע. זה הופך אותם לפגיעים בצבע. שיחקנו חכם וניסינו לתקוף את החולשה שלהם. הם מנסים להעמיס על הצבע כדי להשאיר הרבה זריקות פנויות, אז אם מוסרים את הכדור פנימה מהר, זה גם מפנה זריקות מרחוק. ההבדל לעומת המשחק הקודם היה בזה, בחמישי לא קלענו באחוזים טובים מבחוץ והיום כן. גם האחוזים ל-2 היו חשובים בשני המשחקים".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

היווני הוסיף: ""השחקנים היו מאוד מרוכזים, פתחנו טוב מאוד בשני הצדדים ועלינו ליתרון דו ספרתי. שמרנו אותם על סקור נמוך. הגיע לנו לנצח. אני שמח על איך שכריס ג'ונס שיחק הערב ובירכתי אותו בחדר ההלבשה, מגיע לו קרדיט גדול על המשחק הערב. לא קל לשחק כמו שהוא שיחק הערב אחרי שנעדר מהרבה משחקים".

"זה היה המשך למשחק מהגביע. אני מאוד מרוצה מהלחימה שלנו, אנחנו עומדים בכל המטרות שלנו עד עכשיו. זכינו בגביע ווינר, אנחנו בגמר הגביע, ראשונים בליגה ונלחמים על הכניסה לפלייאוף היורוליג. זו התקופה הכי חשובה של העונה ואני מצפה מהשחקנים להתעלות ולתת את המקסימום כדי להשיג את המטרות שלנו. נעשה הכל כדי להמשיך כך החל מהמשחק הקרוב".

על הופעת הבכורה של טי.ג'יי. קליין: "אני מרוצה מההשתלבות שלו בקבוצה, הוא מכיר את הליגה והוא יתרום לנו איכות, ניסיון ואנרגיות. עם האימונים הוא יהפוך ליותר ויותר טוב, אבל הגישה שלו מאוד חיובית וזה משמח אותי".

טי. ג'יי. קליין | דני מרון

ההגנה על הגארדים היריבים: "יש להם סגנון כזה שהם משחקים עם חמישה קלעים בחוץ. הם זורקים המון שלשות. ידענו שצריך להגן על הטבעת מפני סלים קלים וגם לא לאפשר להם אחוזי קליעה טובים מרחוק. אני חושב שעשינו את זה מצוין".

מן העבר השני, המאמן המפסיד סטפאנוס דדאס סיכם: "זה ברור שהיום שילמנו על חוסר האנרגיות. כולם ראו שלא היה לנו אותו כוח בגלל העייפות. מבחינה פיזית לא התאוששנו מהמשחק הקודם. היו לנו כמה בעיות קטנות שנוצרו מהמשחק בחמישי. כריס ג'ונסון היה חולה ובמהלך המשחק הוא לא הרגיש טוב וזה הרג אותנו מבחינת האנרגיות".

"להם היו חמישה שחקנים חדשים בסגל, שלושה זרים וטי ג'יי. היה לנו קשה מאוד להתאים את עצמנו לאנרגיות, ההבדל הגדול היה שהם היו רעננים הרבה יותר מאיתנו. שלוש השלשות של סנדי כהן היו גם פקטור, למרות שעדיין חזרנו למינוס שמונה".

דדאס. " שילמנו על חוסר האנרגיות" | דני מרון

עד כמה העצבים מהצד שלהם היו בגלל המשחק הקודם: "ראיתי שלא היו לנו אנרגיות והייתי סבלני, אבל זה לא עובד ככה. אתה חייב להיות עצבני, כי אם השחקנים רואים שהמאמן לא אגרסיבי, משהו לא בסדר. אחר כך התחלנו להתקיף קצת יותר טוב. לא ציפיתי שכריס ייעדר, טקטית ידענו מה לעשות נגדם ולא הייתה לנו בעיה בהתקפה".

"קלענו 81 ביום לא גדול שלנו. הבעיה הייתה באנרגיות. העצבים מיום חמישי? אולי, אי אפשר לשלוט בזה. אחרי כמה זמן אוכל לומר אם המשחק הקודם השפיע על המשחק הזה. לא קל מבחינה מנטלית להופיע שוב למשחק נגד מכבי, כשהם בסגל אחר. עם סגלים זהים אולי היה צמוד יותר, אבל היה להם יתרון" סיכם מאמן הפועל חולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי