חמישי בליגת ווינר: פרנקו מחפש ניצחון בכורה, במקביל: קרב תחתית ברוממה

דני פרנקו
דני פרנקו | עומרי שטיין

הפועל ת"א שהפסידה בשלושת המשחקים האחרונים בהפרש דו ספרתי, תתארח אצל נהריה. רביב לימונד מחפש ציון דרך ענק. ברוממה, מכבי חיפה הלפני אחרונה, שטרם ניצחה בביתה, תארח את נהריה נועלת הטבלה

(גודל טקסט)

ליגת ווינר בכדורסל מעבירה הילוך ומחר (חמישי) ייערכו שני משחקים נוספים. בקרב תחתית אדיר בין שתי האחרונות, מכבי חיפה שמדורגת במקום ה-12 (אם כי שיחקה 13 משחקים בלבד) תארח את האחרונה בטבלה עירוני נהריה. כמו כן, במשחק נוסף, הפועל תל אביב שמדורגת במקום ה-11 תתארח אצל נס ציונה השמינית.

מכבי חיפה (11:2) – עירוני נהריה (14:2) | 19:00

המארחת, ששבה לפרקט אחרי חודש שלם, כשלא שיחקה מאז תחילת פברואר אז הובסה 95:60 נגד מכבי תל אביב, מקווה לתקן את המאזן הנוראי שלה ברוממה שכן היא היחידה שלא ניצחה השנה באף משחק בית (ספגה חמישה הפסדים). בתשעת המשחקים האחרונים ניצחו הירוקים פעם אחת בלבד, 77:78 על הפועל גלבוע/גליל בגן נר. בשלושת המחזורים האחרונים הקבוצה קלעה באחוזים איומים מהשלוש – רק 4.3 בממוצע לערב אחד ב-25%.

נהריה, מנגד, מעודדת מההפסד 87:80 נגד הפועל ירושלים שכן הקבוצה הציגה יכולת טובה ומתחה את היריבה החזקה עד לסיום. היא מגיעה למשחק אחרי ארבעה הפסדים רצופים. מייקל יאנג בלט בסיבוב הקודם נגד הירוקים כשקלע 25 נק' וחילק גם 9 ריב' וירצה להציג יכולת דומה גם מחר. נהריה ניצחה את יריבתה בכל שלושת המשחקים האחרונים אם כי מאזן המשחקים ביניהן בלגיה שווה לחלוטין: 14 ניצחונות לכל קבוצה.

שחקני עירוני נהריה. מתגעגעים לתחושת הניצחון | אדריאן הרבשטיין

עירוני נס ציונה (7:6) – הפועל ת"א (9:3) | 21:00

האדומים מקווים לצאת לדרך חדשה עם המאמן דני פרנקו שרשם הפסד מאכזב בהופעת הבכורה שלו – 92:78 נגד הפועל חיפה. למעשה, הפועל נכנעה בפער דו-ספרתי בכל שלושת משחקיה האחרונים. מאזן החוץ של האדומים הוא השני הכי חלש בליגה – ניצחון לעומת ארבעה הפסדים בחמישה משחקים. מבחינת הקליעות, עם 75.6 נקודות בממוצע למשחק חוץ הם מציגים את המספרים הגרועים בליגה. האדומים זוכרים היטב את הניצחון שלהם נגד נהריה בביקור הקודם – 75:105, ניצחון החוץ הכי גדול שלהם על היריבה הזו. דניאל קופרברג ורז אדם קלעו 13 ו-11 נקודות בהתאמה וקבעו שיא קריירה. אם רביב לימונד יקלע 16 נקודות הוא יהפוך לשחקן ה-22 בתולדות הליגה שקלע 4,500 נקודות.

המארחת, מנגד, חזרה למאזן שלילי השבוע לאחר שנכנעה 82:79 לבני הרצליה במה שהיה ההפסד השני ברציפות שלה, בין היתר בשל רבע שני איום ונורא עם שש נקודות בלבד. וויין סלדן שרשם שיא עונתי עם 22 נקודות יקווה להמשיך בכושר הטוב שלו. במשחקי הבית ניצחה נס ציונה ארבע פעמים ורשמה שני הפסדים.

לימונד. מחפש ציון דרך | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי