קבוצה מפורקת: הפועל ירושלים הובסה 98:67 בראשון לציון

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים | דני מרון

שחקניו של אדומייטיס שוב ספגו מבול של נקודות והפסידו 32:12 ברבע האחרון נגד הכתומים, שחגגו ניצחון רביעי רצוף. פארגו בלט עם 18 נקודות ותשעה אסיסטים. מכבי חיפה דרסה 94:113 את עירוני נס ציונה, סורקין כיכב

(גודל טקסט)

שני משחקים נערכו הערב (חמישי) בליגת העל בכדורסל והראשון מביניהם הפגיש בין שתי קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה. במסגרת המחזור ה-24, מכבי חיפה הביסה באופן מרשים את עירוני נס ציונה בהיכל רוממה. לאחר מכן, הפועל ירושלים הובסה ללא תנאי על ידי מכבי ראשון לציון, שהמשיכה ברצף הניצחונות. בנוסף, הפועל חולון סיימה הערב את שלב הבתים השני בליגה הבלקנית עם ניצחון 70:97 על אקדמיק פלובדיב הבולגרית.

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים 67:98

הקבוצה מהבירה ממשיכה להתפרק. הפועל ירושלים נחלה הערב את התבוסה הגדולה ביותר שלה מאז ה-41 הפרש למכבי תל אביב בעונת 2010/11. זהו ההפסד השלישי בארבעת המשחקים האחרונים לחבורה של דאיניוס אדומייטיס, שרשמה משחק רביעי בחודש האחרון שבו היא סופגת 95 נקודות או יותר. מן העבר השני, גיא גודס ושחקניו במומנטום נהדר וסופרים ארבעה ניצחונות רצופים.

ראשון לציון החזיקה ביתרון למשך כל המשחק למעט שניות ספורות שבהן היה שוויון. האורחת עוד הצליחה להישאר בתמונה עד כשלוש דקות לסיום המחצית הראשונה, אלא שאז הקבוצה מעיר היין ברחה ליתרון דו ספרתי, לפני שירושלים צימקה ל-47:38 בירידה לחדרי ההלבשה. ברבע השלישי המארחים הובילו בהפרש שנע סביב 10 נקודות ואז התרסקו השחקנים של אדומייטיס. 32:12 הפסידה הפועל ירושלים ברבע האחרון ובכך רשמה תבוסה ענקית שמערער אף יותר את מעמדו של המאמן הליטאי לקראת העונה הבאה.

שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים | דני מרון
עידן זלמנסון. הפועל ירושלים מתפרקת | דני מרון
מיצ'ל מקבל אהבה מהאוהדים | דני מרון

בחצי גמר פיינל פור 2020 ג'רמי פארגו הודח על ידי מכבי ראשל"צ יחד עם הירושלמים. הערב, נגד קבוצתו לשעבר, הוא הוביל את סגנית האלופה לניצחון עם 18 נקודות ותשעה אסיסטים. עוד שישה שחקנים של גודס קלעו בספרות כפולות: ג'אמיל ווילסון, ששיחק גם הוא בירושלים עד לא מכבר, סיים עם 16 נקודות. נועם דוברת הוסיף 15, אקיל מיצ'ל תרם 14 ותשעה ריבאונדים, גולן גוט סיפק 12 ודריל מונרו רשם 10, בדיוק כמו איגור קולשוב.

סטנטון קיד היה הקלע הבולט בשורות האורחת עם 15 נקודות, טיישון תומאס העמיד דאבל-דאבל של 14 ו-12 ריבאונדים, סולימאן בריימו הוסיף 13 וריי מקאלום סיים עם 11.

פארגו חוגג עם הקהל. חגג על האקסית | דני מרון
אדומייטיס. לא מצליח לו בבירה | דני מרון
בריימו. מהיחידים שבלטו הערב בי-ם | דני מרון
ניצחון רביעי רצוף. ראשל"צ במומנטום | דני מרון

מכבי חיפה – עירוני נס ציונה 94:113

כמה שהירוקים חיכו לניצחון כזה. אחרי שנכנעה להפועל חיפה בדרבי לפני שלושה ימים, מכבי חיפה סוף סוף זכתה לקצת נחת והסבה תחושה כזו גם לקהל הביתי שלה, כאשר גברה בצורה משכנעת על מאמנה לשעבר בראד גרינברג והשחקנים שלו בכתום, שככל הנראה ממוקדים בפיינל פור היורופקאפ, אך בינתיים מאבדים גובה בזירה המקומית וסופרים חמישה הפסדים רצופים.

החבורה מהכרמל לא פיגרה לשנייה אחת במשך כל הערב וכבר ברבע השני ברחה ליתרון דו ספרתי, כאשר במחצית השנייה הפער הגיע ל-29 נקודות לפני שהאורחת מזערה מעט את הנזק. רומן סורקין הוביל את המנצחת עם 24 נקודות ותשעה ריבאונדים, כריס דאו תרם 19 נקודות, קיילין לוקאס 18, דווין מארבל (בהופעת בכורה) ומייקל קובינס הוסיפו 14 כל אחד.

מכבי חיפה הראתה סימני חיים | לילך וייס

ניצחון להפועל חולון בבלקנית

הפועל חולון חווה הצלה כבירה העונה במפעלים האירופים והערב היא נותרה במאזן מושלם בליגה הבלקנית לאחר עוד תצוגה נהדרת, הפעם נגד אקדמיק פלובדיב הבולגרית. הקבוצה של סטפאנוס דדאס תגיע לפיינל פור של המפעל כשהיא עם 100% הצלחה, זאת לאחר הופעה נהדרת של נייט ססטינה, שחתם בקבוצה לפני כחודש וקלע 22 נקודות הערב. חולון הובילה כבר מהרבע הראשון של המשחק, הרבה בזכות יכולת נהדרת של מקסים דה זאו (12 נקודות) וטיירוס מגי (11), אשר מהר מאוד גם העלו את היתרון לדו ספרתי ולמעשה "הרגו" את המשחק. גיא פניני ועודד ברנדוויין הוסיפו 9 נקודות כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי