בראשון: קרב תחתית קריטי להפועל ת"א, מאבקי כניסה לבית העליון

בר טימור, ים מדר
בר טימור, ים מדר | ברני ארדוב

האדומים יארחו את עירוני נהריה, שזקוקה לניצחון כדי לשמור על סיכויי ההישארות. ראשל"צ תגיע לנס ציונה לאחר שהביסה את הפועל ירושלים, הפועל חיפה תתארח בבאר שבע

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגת העל בכדורסל יפגיש מחר (ראשון) את הפועל ת"א ועירוני נהריה לקרב תחתית לוהט בין שתי קבוצות שנמצאות בסכנה של ירידת ליגה. באותו המחזור, עירוני נס ציונה תארח את מכבי ראשל"צ, כשהקבוצה הביתית זקוקה לניצחון כדי להשאיר בחיים את הסיכוי להגיע לבית העליון. בנוסף, במסגרת המחזור ה-24, הפועל באר שבע תארח את הפועל חיפה לקרב ישיר על מקום בשישייה הראשונה.

הפועל ת"א – עירוני נהריה (21:15)

קבוצתו של דני פרנקו, המדורגת במקום ה-11 בטבלת הליגה, זקוקה לניצחון מול נועלת הטבלה על מנת לברוח מהמקומות המובילים לליגה הלאומית. רצף הניצחונות של האדומים נעצר על שניים לאחר שהפסידו 108:93 להפועל אילת בשבוע החולף, בתום משחק בו ים מדר וג'סטין טילמן קלעו 25 נקודות כ"א.

עירוני נהריה, שניצחה רק בשלושה משחקים העונה, תפגוש את המאמן שפתח את העונה על הקווים שלה ותהיה חייבת לגבור עליו כדי להתחיל במסע הישרדות אפשרי. הסגולים רחוקים שני ניצחונות מהקו האדום ומחר מצפה להם הזדמנות נהדרת לצמצם פערים, מאחר שמדובר בקרב מול יריבה ישירה במאבקי הירידה, כאמור.

דני פרנקו | ברני ארדוב

עירוני נס ציונה – מכבי ראשל"צ (19:20)

קבוצתו של בראד גרינברג תארח לדרבי הכתומות את סגנית האלופה. מבחינת נס ציונה המדורגת תשיעית, ניצחון הוא בגדר חובה על מנת לשמור על סיכוי להיכנס לבית העליון. הקבוצה מגיעה למשחק לאחר חמישה הפסדים רצופים, כשאחרון היה בחוץ מול מכבי חיפה, 113:94 במשחק בו פיגרה לכל אורכו, כאשר הפרש השיא עמד על 29 נקודות.

מנגד, מכבי ראשל"צ הממוקמת שביעית יחד עם הפועל ב"ש, מגיעה ברצף של ארבעה ניצחונות, כשבראשם תצוגת התכלית שהסתיימה ב-67:98 על הפועל ירושלים ולמעשה הובילה לפיטוריו של דאיניוס אדומייטיס מהקבוצה מהבירה. גיא גודס יזדקק לתצוגה טובה נוספת של ג'רמי פארגו, שכיכב עם 18 נקודות ותשעה אסיסטים מול האקסית, כדי לשפר עמדות במאבק על הכניסה לבית העליון.

ג'רמי פארגו, דריל מונרו | אלן שיבר

הפועל באר שבע – הפועל חיפה (20:00)

הקבוצה מבירת הנגב מגיעה למפגש לאחר שקטעה רצף של שני הפסדים, עם 75:77 דרמטי על בני הרצליה בזכות אריק תומפסון, שקבע שיא קריירה במדד עם 36, וקיילב אגאדה שקלע 21 נקודות. קבוצתו של רמי הדר מדורגת כעת במקום השביעי יחד עם ראשל"צ וכאשר נותרו לה עוד שלושה משחקים עד תום העונה הסדירה, ניצחון מול הפועל חיפה השישית יהיה קריטי כדי לתפוס את מקומה בבית העליון.

מנגד, העולה החדשה מגיעה להתמודדות לאחר ניצחון 84:87 מתוק בדרבי על מכבי חיפה. דאבל-דאבל של כארם משעור ו-23 נקודות של קינן אוואנס סייעו לקבוצתו של אלעד חסין לצאת מהדרבי עם ידם על העליונה. כשהם נמצאים במקום השישי, ניצחון יקרב אותם להבטחת המקום בבית העליון כבר בעונת החזרה לליגה הבכירה.

קינן אוואנס, קיילין לוקאס | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי