נפילת מתח: מכבי ראשל"צ הובסה בנס ציונה. פרנקו גבר על האקסית

ים מדר חוגג עם אנשי הפועל תל אביב
ים מדר חוגג עם אנשי הפועל תל אביב | ברני ארדוב

דווקא לאחר שדרסה את הפועל ירושלים, סגנית האלופה נכנעה 93:73 לקבוצה של גרינברג. הפועל ת"א טיילה ל-77:112 על נהריה בזכות דאבל-דאבל מפלצתי של טילמן. הפועל חיפה ניצחה בב"ש

(גודל טקסט)

שלושה משחקים התקיימו הערב (ראשון) בליגת העל בכדורסל והראשון שבהם סיפק לנו הפתעה לא קטנה, כאשר מכבי ראשון לציון ספגה הפסד כואב מול עירוני נס ציונה. הפועל תל אביב הביסה את עירוני נהריה בקרב תחתית חשוב, הפועל חיפה גברה בחוץ על הפועל באר שבע והתקרבה לבית העליון.

עירוני נס ציונה – מכבי ראשון לציון 73:93

דווקא לאחר שדרסה את הפועל ירושלים, סגנית האלופה הובסה בחוץ ב"דרבי השפלה" ושמטה רצף של ארבעה ניצחונות, כאשר המארחת ניצחה לראשונה אחרי חמישה הפסדים רצופים. ראשון לציון נותרה במקום השמיני בטבלה ונס ציונה מתחתיה. שתי ריצות של 0:10 עזרו לקבוצתו של בראד גרינברג במחצית הראשונה לברוח ליתרון דו ספרתי גדול, אשר ממנו שחקניו של גיא גודס לא הצליחו להתאושש במחצית השנייה.

פטריק מילר כיכב בשורות נס ציונה עם 22 נקודות ו-11 אסיסטים, גם ג'רום מינסיי רשם דאבל-דאבל כשקלע 20 והוריד 12 ריבאונדים. בריאן אנגולה הוסיף 19 נקודות לזכות המארחת, שקיבלה 12 מנמרוד לוי ו-10 מוויין סלדן. בצד השני, אקיל מיצ'ל ואיגור קולשוב היו הבולטים, עם 16 נקודות כל אחד.

הפועל תל אביב – עירוני נהריה 77:112

מאמנה של הפועל תל אביב, דני פרנקו, פגש את האקסית בה פתח את העונה, ורשם ניצחון חשוב במאבקי התחתית. בעקבות התוצאה הערב, הצפוניים שנמצאים במקום האחרון רחוקים שלושה משחקים מהאדומים. הפועלים קלעו הערב את כמות הנקודות הכי גבוהה שלהם מזה 26 שנים וניצחו בהפרש הכי גבוה מאז ה-52:88 על מכבי חיפה בנובמבר 2012.

המחצית הראשונה הייתה צמודה, אך ריצה של האדומים בדקה וחצי האחרונות של הרבע השני סידרו להם יתרון 45:51 לאחר 20 דקות. ברבע השלישי, המארחת עלתה ליתרון דו ספרתי, ומשם לא הביטה לאחור וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 17. ברבע האחרון, ההפסד הפך לתבוסה מבחינת נועלת הטבלה מנהריה, כשההפרש התקרב ל-40 נקודות. רגע מרגש נרשם בדקות הסיום כשלוטן אמסלם, בנו של אגדת המועדון שמעון אמסלם, סיים התקפה מתפרצת עם הטבעה, שריגשה את אביו שישב ביציע. את הניצחון הגדול של התל אביבים הוביל ג'סטין טילמן, עם דאבל- דאבל ענק של 24 נקודות ו-16 ריבאונדים. טייריק ג'ונס הוסיף 21. מאליק ניומן הוביל את קלעי המפסידה עם 25.

הפועל באר שבע – הפועל חיפה 82:78

העולה החדשה ממשיכה להיראות נהדר בעונת החזרה לליגה הבכירה והערב היא התקרבה להבטחת המקום בבית העליון, לאחר ניצחון החוץ על יריבתה למאבק. באר שבע אמנם נותרה במקום השביעי בזכות ההפסד של ראשל"צ, אך רחוקה שני משחקים מיריבתה הערב וככל הנראה תיאלץ לחפש את הכרטיס לפלייאוף דרך הבית התחתון.

המדורגת שישית בטבלה, שהגיעה עם רוח גבית לאחר הניצחון בדרבי החיפאי, ניצבה מול יריבה עיקשת שלא נתנה לה לברוח במחצית הראשונה וירדה להפסקה ביתרון קטן, 40:42. את המחצית השנייה פתחה האורחת עם ריצה מדהימה של 1:18 בדרך ליתרון 19 על החבורה מבירת הנגב. קבוצתו של אלעד חסין פתחה את הרבע האחרון ביתרון דו ספרתי, אך המארחת שינתה את המומנטום ברבע האחרון. סל של אריק גריפין כשש דקות לסוף הקטין את ההפרש לשתיים והבטיח סיום מותח לקרב החשוב. שלשה של כארם משעור כשנותרו כארבע דקות הגדילה את ההפרש לשמונה, אך הדרומיים לא הרימו ידיים וגריפין דאג שוב להקטין את ההפרש לשלוש, שתי דקות לסיום, אך זה היה סל השדה האחרון של באר שבע. משעור, הצטיין בדרבי, סיפק משחק נהדר נוסף כשהוביל את המנצחת עם 18 נקודות וקינן אוואנס הוסיף 17. קיילב אגדה הוליך את קלעי המפסידה עם 23.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי