בשני: חולון וירושלים נפגשות בפעם ה-100, מכבי ת"א יוצאת לגלבוע

טיירוס מגי, תמיר בלאט | לירון מולדובן

הקבוצה של דדאס, שעשוי לספוג השעיה לפני המשחק, מחכה לאדומים שמגיעים במומנטום רע מאוד. האלופה, עם זוסמן בסגל, תתארח בגן נר בתקווה להבטיח את הפסגה. נס ציונה, לפני פיינל פור היורופקאפ, תארח את הפועל חיפה

(גודל טקסט)

שלושה משחקים מסקרנים במיוחד ייערכו מחר (שני) במסגרת ליגת העל בכדורסל, שמתקרבת לסיום העונה הסדירה וחלוקת לבית עליון ובית תחתון. במסגרת המחזור ה-23, מוליכת הטבלה מכבי תל אביב תתארח אצל גלבוע/גליל השלישית, כשניצחון יבטיח לה את הפסגה בסיום הסיבוב השני. הפועל חולון, שלא ידוע אם סטפאנוס דדאס יעמוד על הקווים שלה, מחכה להפועל ירושלים שנמצאת בתקופה נוראית, למשחק מהמחזור ה-24. בנוסף, עירוני נס ציונה והפועל חיפה תיפגשנה באולם לב המושבה, במסגרת המחזור ה-18.

הפועל גלבוע/גליל – מכבי תל אביב (19:20)

אבישי גורדון ושחקניו, שבסיבוב הראשון הנחילו לצהובים את הפסד הבית היחיד שלהם במפעלים המקומיים, מגיעים לאחר ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים בליגה, כולל 91:107 על הפועל תל אביב בחוץ ביום חמישי. יפתח זיו המטיר על האדומים שיא קריירה של 27 נקודות, כולל 15 ללא החטאה ברבע הרביעי, אותו החבורה מגן נר חתמה בריצת 0:16 אשר הכריעה את הכף לטובתה. מאז שובה של גלבוע/גליל לליגה הבכירה, כל ארבעת משחקי הבית שלה נגד האלופה הוכרעו בפער של ארבע נקודות ומטה, כאשר האחרון נגרר לשתי ההארכות ובסופו מכבי ניצחה 110:112.

קבוצתו של יאניס ספרופולוס זכתה למנוחה מאז יום שני האחרון, אז דרסה בחוץ 76:100 את הפועל ירושלים. אנג'לו קלויארו, דראגן בנדר וכריס ג'ונס, שלא נכללו בסגל בביקור בעיר הבירה, צפויים לחזור לרוטציה של מכבי תל אביב ולהעניק מנוחה לשלושה זרים אחרים. בנוסף הצהובים הודיעו כי גם יובל זוסמן יחזור לסגל.

סקוטי ווילבקין | ברני ארדוב

הפועל חולון – הפועל ירושלים (21:05)

אחרי המהומה בנס ציונה שלשום, דדאס ויו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו יעמדו לדין באיגוד הכדורסל בשעה 13:00. המאמן היווני צפוי לספוג עונש הרחקה, כך שספק אם יוכל להדריך את הקבוצה שלו במפגש עם הירושלמים. בכל מקרה, דדאס אמר לקראת המשחק: "זו קבוצה שמוכרת לנו היטב. נעשו שם כמה שינויים בצוות האימון ובסגל שלהם מאז המשחק האחרון שלנו נגדם. כולם אצלנו יודעים כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים שלנו. אנחנו צריכים לשלב את הרצון והמוטיבציה עם ריכוז, שביחד יאפשרו לנו לחייך בסוף המשחק. זו הזדמנות מצוינת להראות את האיכות והעוצמה שלנו. יש לנו שאיפות ורצון להגיע כמה שיותר גבוה בטבלת הליגה והדרך לשם עוברת דרך ניצחון מחר".

הקבוצות ייפגשו בפעם ה-100 בהיסטוריה בעונה הסדירה והמאזן עומד על 45:54 להפועל ירושלים, שניצחה בכל ששת המפגשים האחרונים בעונה הרגילה בליגה, כולל 73:82 בסיבוב שעבר שבו עצרה את חולון על שפל עונתי בנקודות.

האדומים מהבירה סופרים ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים וכזכור, נפרדו מהמאמן דאיניוס אדומייטיס שהוחלף בעוזרו יונתן אלון. ירושלים טרם הבטיחה את מקומה בבית העליון מבחינה מתמטית, כך שהפסד נוסף עלול לסבך אותה. כדי להימנע מכך, היא תהיה חייבת לשפר קודם כל את ההגנה, שספגה 99 נקודות בממוצע בשני המשחקים האחרונים.

הירושלמים רוצים לצאת מהמשבר | ברני ארדוב

עירוני נס ציונה – הפועל חיפה (19:00)

הכתומים יערכו חזרה גנרלית לפיינל פור היורופקאפ, שייצא לדרך ביום שישי הקרוב בהיכל מנורה מבטחים ובו יפגשו את פארמה פרם הרוסית בחצי הגמר. הניצחון על חולון שלשום היה השני ברציפות לבראד גרינברג ושחקניו, שכרגע רחוקים משחק אחד מהמקום השמיני המוביל לפלייאוף. נס ציונה תקווה להציג את היעילות ההגנתית שעזרה לה לנצח בשמונה מתוך 11 משחקי הבית שלה העונה: רק מכבי תל אביב סופגת פחות נקודות ממנה במשחקים ביתיים – 75.1 בממוצע.

בצד השני, החיפאים מחזיקים ברצף הניצחונות הפעיל השני באורכו בליגה (אחרי מכבי) – שלושה בסך הכל. אלעד חסין יציין את משחקו ה-100 כמאמן ראשי בליגת העל ויקווה כי העובדה שקבוצתו לא שיחקה מאז יום ראשון שעבר, תעזור לו לחגוג את המאורע עם ניצחון נוסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי