אבודה בצפון: מכבי ת"א הפסידה 85:78 לגלבוע/גליל

סקוטי ווילבקין | מאור אלקסלסי

האלופה ספגה הפסד שני העונה לקבוצה הצפונית, בעיקר בגלל רבע שלישי בו הפסידה 32:15. תומאסון וארצי בלטו. 70:100 ענק לנס ציונה על הפועל חיפה רגע לפני פיינל פור היורופקאפ

(גודל טקסט)

משחקי ליגת העל בכדורסל נמשכו הערב (שני) עם מספר משחקים מסקרנים. במשחק המוקדם, עירוני נס ציונה הביסה 70:100 בביתה את הפועל חיפה במפגש מהמחזור ה-18. לאחר מכן, במסגרת המחזור ה-23, מכבי תל אביב הפסידה בגן-נר 85:78 לגלבוע גליל. בהמשך: הפועל חולון תארח את יריבתה הפועל ירושלים לקרב צמרת במסגרת המחזור ה-19.

הפועל גלבוע/גליל – מכבי תל אביב 78:85

האלופה יצאה לאחד האולמות הקשים בליגה לאחר 76:100 מרשים בחוץ על הפועל ירושלים, בעוד הקבוצה מגן-נר גברה במשחקה האחרון על התל-אביבית השנייה, הפועל, 91:107 בהיכל שלמה. הרבע הראשון היה צמוד ברוב שלביו, ושלשות של סקוטי ווילבקין ואלייז'ה בראיינט סידרו לצהובים יתרון 17:21 בסוף הרבע.

טיילר דורסי נכנס לעניינים ברבע השני, והעניק לאורחת יתרון של שש נקודות, אך קבוצתו לא הצליחה להגדיל את הפער מעבר לכך. שלשה של ג'ו תומאסון הורידה את הקבוצות למחצית ביתרון 37:38 קטן לחניכיו של יאניס ספרופולוס.

הרבע השלישי נראה אחרת לגמרי. תוך פחות מארבע דקות, הקבוצה מהגליל עלתה ליתרון דו ספרתי בהובלתם של יפתח זיו ונתנאל ארצי. לאחר מכן, גם הזרים של הקבוצה, תומאסון וקרי בלקשיר, סייעו בהגדלת הפער, שהגיע בשיאו ל-18. סל של גיל בני בהתקפה האחרונה של הרבע קבע 53:69 בכניסה לרבע האחרון.

יפתח זיו | מאור אלקסלסי

לאחר שיותם חנוכי פתח את הרבע הרביעי עם סל, היא ספגה ריצת 0:11 שהורידה את ההפרש לשבע. שלשה של בלקשיר והטבעה של ג'הייבה פלויד העלתה מחדש את ההפרש ל-12. הקבוצה הביתית הרבתה להחטיא מקו העונשין, אך יריבתה לא השכילה לנצל זאת בסדרה של התקפות מפוזרות ולא מוצלחות. ווילבקין קלע תשע נקודות רצופות, כולל שתי שלשות מדהימות, והקטין את ההפרש לחמש כשנותרו עוד חמישים שניות. יפתח זיו קלע שתי זריקות עונשין, ומשם המועדון הצהוב- כחול כבר לא הצליח לחזור.

סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט | מאור אלקסלסי

גלבוע גליל רושמת ניצחון שני העונה על הקבוצה שהדיחה אותה אשתקד בפיינל פור. ג'ו תומאסון ונתנאל ארצי הובילו את קלעי המנצחת עם 15. סקוטי ווילבקין הוליך את קלעי המפסידה עם 22, טיילר דורסי הוסיף 17, 14 לאות'לו האנטר.

יאניס ספרופולוס. הפסד נוסף ליריבה מהצפון | מאור אלקסלסי

עירוני נס ציונה – הפועל חיפה 70:100

כשהם עם הפנים לפיינל פור היורופקאפ, הכתומים הגיעו למשחק להתמודדות שבוע נהדר שכלל ניצחונות על מכבי ראשון לציון והפועל חולון. מנגד, האורחת מהכרמל נמצאת אף היא בתקופה טובה של שלושה ניצחונות רצופים, אך הפעם היא הייתה הקבוצה השנייה בטיבה במגרש לכל אורך הדרך. בארבע הדקות האחרונות של הרבע הראשון, הקבוצה של בראד גרינברג יצאה לריצת 2-13 שסידרה לה יתרון 17:30 לאחר עשר דקות. ברבע השני, המומנטום הכתום נמשך, ההפרש התקרב ל-20, ואל המחצית ירדה הקבוצה מאולם "לב המושבה" ביתרון 39:54.

ברבע השלשי, וויין סלדן דאג לשמור על יתרון יציב, וריצה נוספת לקראת סיום הרבע גרמה לפער להמשיך ולתפוח, בדרך ל-53:80. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, והסתיים בניצחון ביתי גדול. סלדן להט עם 25 נקודות, פטריק מילר הוסיף 16. ג'ייסון סיגרס הוביל את קלעי המפסידה עם 18 נקודות, קינן אוואנס הוסיף 16. נס ציונה התשיעית אמנם לא תהיה בבית העליון, אך היא כן מצמצמת את הפער מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף. הפועל חיפה תנסה להשאיר את הערב הזה מאחוריה, ותביט קדימה לעבר ההופעה בבית העליון בעונה החזרה שלה לליגה הבכירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי