היסטורי: מכבי ת"א הפסידה 93:79 להפועל ב"ש, 43 נק' לאגאדה

טיילר דורסי | לירון מולדובן

הצהובים הגיעו לנגב בסגל חסר ונכנעו לערב אדיר של הגארד, שהעניק לקבוצתו ניצחון ראשון אי פעם על הצהובים. המארחת קרובה להשגת הכרטיס לפלייאוף, האלופה רושמת הפסד שני בשלושה משחקים. וגם: חיפה ניצחה את ראשל"צ

(גודל טקסט)

לאחר שנפתח בתחילת השבוע, המחזור ה-26 בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (רביעי) עם שני משחקים, כאשר במשחק המוקדם מכבי תל אביב התארחה אצל הפועל באר שבע ונכנעה לה 93:79 בזכות משחק ענק של קיילב אגאדה. במשחק נוסף, משחק גדול של ג'רמי פארגו לא הועיל לגיא גודס ומכבי ראשון לציון, שהפסידו ברוממה למכבי חיפה בתוצאה 106:99.

הפועל באר שבע – מכבי תל אביב 79:93

כנראה שהסגל החסר היה יותר מדי עבור יאניס ספרופולוס וחניכיו, שללא סקוטי ווילבקין, עומרי כספי, אות'לו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' נכנעו למקומיים, שלא התחשבו בהיעדרויות הרבות של האלופה, רשמו ניצחון יוקרתי במיוחד ועשו צעד נוסף לעבר הפלייאוף.

סקוטי ווילבקין | לירון מולדובן
יאניס ספרופולוס | לירון מולדובן

עם כל הכבוד למי שלא שיחק, הערב היה שייך לשחקן אחד של הפועל באר שבע: קיילב אגאדה. הגארד הניגרי הנהדר סיפק משחק ענק שכלל 43 נקודות באחוזים אדירים (13 מ-20 מהשדה ו-14 מ-14 מהקו), והוליך את קבוצתו לניצחון ראשון אי פעם על האלופה בשלוש השנים האחרונות.

עם הניצחון, רמי הדר עולה למאזן של 13 ניצחונות ו-11 הפסדים ואומנם נשאר במקום השביעי בטבלה, אך מקבע את מעמד קבוצתו בשמינייה המובילה, ועל הדרך מייצר רצף ניצחונות לאחר שגבר במחזור הקודם גם על השנייה בטבלה הפועל אילת בצורה מרשימה.

כריס ג'ונס | לירון מולדובן
אריק גריפין, אלייז'ה בראיינט | לירון מולדובן

מן העבר השני, הצהובים רושמים הפסד שני בשלושת המשחקים האחרונים, והם עומדים על מאזן של 19 ניצחונות מול חמישה הפסדים בלבד. כנראה שהתוצאה הערב לא תשפיע יותר מדי על המשך העונה של ספרופולוס וחניכיו, אך היכולת היא זו שצריכה להדאיג את המאמן היווני.

מלבד כמה דקות טובות בתחילת הרבע הראשון ולקראת סוף הרבע השלישי, הקבוצה שלו הציגה משחק אנמי וחסר אנרגיות. אם ברצונה לזכות בתואר אליפות רביעי ברציפות, אין ספק כי על המוליכה להיראות הרבה יותר טוב.

שחקני הפועל באר שבע | לירון מולדובן
קיילב אגאדה | לירון מולדובן

על הפרקט עצמו, פתיחה חזקה של האורחת נמחקה בזכות ריצת 5:23 של באר שבע, שנמתחה מסוף הרבע הראשון עד לאמצע הרבע השני והעמידה את התוצאה על 22:32 למקומיים. יאניס הזעיק פסק זמן שכנראה השפיע על שחקניו מכיוון שריצת 0:9 צהובה צימקה את ההפרש לנקודה בלבד. עד המחצית באר שבע התעוררה מעט, ושלשה של טראוויס ווריק הורידה אותה למחצית ביתרון 35:41.

ברבע השלישי, היתרון נשמר אצל המארחת, אך במצב של 59:54 לחובתם, יכולת טובה של כריס ג'ונס ושלשה במתפרצת של טיילר דורסי העניקו למכבי תל אביב יתרון. סל חשוב של עמיס זיס לא נתן לאלופה לברוח, ומיד לאחר מכן קליעות עונשין של קיילב אגאדה שלחו את הקבוצות בשוויון 63:63 לקראת עשר הדקות האחרונות.

שחקני מכבי תל אביב | לירון מולדובן
קיילב אגאדה | לירון מולדובן

הרבע האחרון היה הצגה של אגאדה. הסקורר לא הפסיק לצלוף מכל פינה במגרש, ויחד עם אריק גריפין וספנסר וייס הוביל את המארחת לניצחון סופר מרשים על האלופה, 79:93 בסיום. כאמור, מלבד אגאדה שתפר 43 נקודות, גריפין הוסיף 18 עם 8 ריבאונדים ו-וייס תרם 13 משלו.

מן העבר השני, כריס ג'ונס עם 19 נקודות הוביל את רשימת קלעי הצהובים, כאשר אנג'לו קלויארו קלע 17 משלו שלא הועילו לספרופולוס לצאת עם הניצחון מאולם הקונכייה.

טי ג'יי קליין, יאניס ספרופולוס | לירון מולדובן
קיילב אגאדה | לירון מולדובן
רמי הדר | לירון מולדובן
קיילב אגאדה | לירון מולדובן

מכבי חיפה – מכבי ראשון לציון 99:106

בקרוב שתי הקבוצות ייפגשו שוב במסגרת הבית התחתון, אך כל אחת תגיע במטרה שונה לחלוטין: הכתומים נלחמים על מקום בפלייאוף, בעוד הירוקים רק מעוניינים לשרוד בליגה. הערב, חבורתו של עמית בן דוד רשמה ניצחון סופר חשוב עבורה והעלתה את מספר הניצחונות שלה העונה לשש, אחד בלבד פחות מבני הרצליה שמדורגת מקום אחד מעליה.

את הביתיים, שהובילו כמעט לכל אורך המשחק למעט דקות בודדות באמצע הרבע האחרון, הוליך מייקל קובינס עם 24 נקודות אליהן הוסיף 9 ריבאונדים, כאשר גם קיילין לוקאס עם דאבל דאבל של 22 ו-10 אסיסטים, דווין מארבל עם 21 וכריס דאו עם 18 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 חטיפות ראויים לציון.

כריס דאו | לילך וייס
ג'רמי פארגו | דני מרון

אצל המפסידה, משחק עצום של ג'רמי פארגו עם 30 נקודות ו-9 אסיסטים בנוסף ל-25 ו-10 ריבאונדים של אקיל מיצ'ל לא עזרו לגודס להשיג את הניצחון, וכעת קבוצתו מתרחקת מנס ציונה שבמקום השמיני כאשר היא עם 11 ניצחונות ו-13 הפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי