בשלישי: מכבי ת"א פותחת את הבית העליון, כספי חוזר לסגל

עומרי כספי | לילך וייס

הצהובים יתמודדו מול הפועל חיפה בקרב שיוציא לדרך את משחקי הבית העליון, הישראלי יחזור לשחק. האנטר, דורסי וקלויארו מחוץ לסגל, ספרופולוס אמר: "רצנו 41 ק"מ, נותר לנו עוד אחד אחרון לסוף המרתון שנקרא הליגה"

(גודל טקסט)

לאחר שהעונה הסדירה תגיע לסיומה עם ההתמודדות של הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל, מחר (שלישי) ייצאו לדרך משחקי הבית העליון בליגת העל בכדורסל, כאשר המדורגת ראשונה בטבלה מכבי תל אביב תחזור הביתה להיכל "מנורה מבטחים" ותארח את הפועל חיפה המפתיעה במסגרת המחזור ה-27.

האלופה מגיעה למשחק בכושר לא אופטימלי, לאחר שבמחזור הנעילה של העונה הסדירה היא נכנעה לתצוגת ענק של קיילב אגאדה והפועל באר שבע שהורידה אותה למאזן של 19 ניצחונות מול חמישה הפסדים. בכלל, בשלושת המחזורים האחרונים הצהובים הפסידו פעמיים, כולל הפסד בגן נר לגלבוע/גליל מהצמרת. בצד המקצועי, יאניס ספרופולוס יקבל בחזרה לסגל את עומרי כספי שחוזר מפציעה וצפוי לקבל דקות משחק. מנגד, אות'לו האנטר, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו נותרו מחוץ לסגל ולא יתלבשו להתמודדות.

ספרופולוס אמר לקראת ההתמודדות: "זה משחק הבית הראשון שלנו אחרי הרבה מאוד זמן. בראש ובראשונה, אנחנו שמחים לראות את האוהדים שלנו תומכים בנו בחזרה. אנחנו נמצאים בהקפה האחרונה של ריצת מרתון, עד עכשיו רצנו 41 ק"מ ונשאר לנו עוד קילומטר אחד כדי לסיים את הריצה ראשונים, כפי שהיינו עד עכשיו. חשובה לנו התמיכה של האוהדים בכל המשחקים שנותרו לנו בבית העליון, וגם בהמשך העונה בפלייאוף".

יאניס ספרופולוס | מאור אלקסלסי

למרות זאת, יש מספר נתונים שדווקא עשויים לעודד את הצהובים: הם מחזיקים ברצף ניצחונות הבית הארוך בליגה, שעומד על שמונה משחקים. בנוסף, שימו לב למאזן המשחקים ההיסטורי בין הקבוצות: הפועל חיפה לא ניצחה ב-23 משחקי החוץ האחרונים נגד מכבי תל אביב. בעצם, מדובר על רצף שהחל אי שם באפריל 1969 (!), כלומר מעל 52 שנה. גם העונה המאזן של אלעד חסין נגד האלופה לא מרשים יתר על המידה, כאשר בכל חמש הפעמים בהן הקבוצות נפגשו הוא הפסיד (בליגה, בגביע המדינה, בגביע ווינר ובמשחק אימון).

מבחינה מקצועית, החבורה מהכרמל תחסר את כרם משעור לאורך כל משחקי הבית העליון, לאחר שהפורוורד נפצע ולא יהיה זמין עבור קבוצתו. מדובר בפעם הראשונה מאז שנת 2000 שהפועל חיפה תשתתף בפלייאוף העליון בליגה הבכירה, הישג בהחלט מרשים לאור העובדה שזוהי עונתו הראשונה של המועדון בליגת העל מזה שנים רבות.

כרם משעור, טיילור ברון | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי