בחמישי: הפועל ירושלים תגיע לאילת ותנסה לצאת מהמשבר

עידן זלמנסון | ברני ארדוב

הקבוצה מהבירה פוגשת את השנייה בטבלה בפתיחת הבית העליון, יונתן אלון מחפש ניצחון ראשון על הקווים. בבית התחתון, נס ציונה תפגוש את נהריה בפעם השנייה ברציפות, שבוע לאחר הניצחון הדחוק בעין שרה

(גודל טקסט)

במסגרת המחזור הראשון בליגת העל בכדורסל מאז פיצול הליגה לבית עליון ותחתון, ייערכו מחר (חמישי) שני משחקים. בבית העליון, הפועל ירושלים תצא למשחק חוץ קשה אצל השנייה בטבלה, הפועל אילת, ותנסה לשים סוף למומנטום השלילי בו היא נמצאת. בבית התחתון, עירוני נס ציונה, שנאבקת על הכניסה לפלייאוף, תארח את עירוני נהריה שנמצאת עם רגל וחצי בליגה הלאומית.

הפועל אילת – הפועל ירושלים (18:00)

הפועל אילת תחזור לפרקט לאחר כשבועיים ללא משחק. בהתמודדות שחתמה עבור הקבוצה של אריאל בית הלחמי את העונה הסדירה, היא הפסידה בחוץ 93:88 להפועל באר שבע, למרות 28 נקודות של קייסי פראת'ר. הדרומיים מגיעים למפגש מול הקבוצה מהבירה כשברשותה ארבע ניצחונות יותר מלירושלמים. עם זאת, דווקא במגרש הביתי אילת מתקשה נגד יריבה זו: ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות באולם בגין הסתיימו בניצחון של האורחת, כולל 79:100 בסיבוב הראשון העונה.

מנגד, הפועל ירושלים סיימה את העונה הסדירה עם ארבעה הפסדים רצופים. בכל שלושת המשחקים האחרונים הקבוצה ספגה כמות נקודות תלת – ספרתית, כולל 101:83 במשחק הבית האחרון נגד גלבוע/גליל. מחזיקת הגביע סיימה את העונה במקום השישי, עם מאזן זהה לזה של הפועל ב"ש, שסיימה במקום השביעי ונאלצה להסתפק בבית התחתון בעקבות המאזן הפנימי. יונתן אלון, מאמן הקבוצה מאז פיטורי דאיניוס אדומייטיס, עדיין מחפש ניצחון ראשון על הקווים.

קייסי פראת'ר | דני מרון
יונתן אלון | דני מרון

עירוני נס ציונה – עירוני נהריה (18:00)

עירוני נס ציונה ניצחה בששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות – רצף שבא אחרי חמישה הפסדי ליגה רצופים. שתי הקבוצות נפגשו בשבוע שעבר בעין שרה, אז מחזיקת היורופקאפ הטרייה יצאה עם ידה על העליונה. הכתומים הובילו ב-17 לאחר בתום הרבע הראשון, אך בסופו של דבר רשמו 90:94 דחוק. בראד גרינברג נהנה מיכולת נהדרת של נמרוד לוי וג'רום מיינסי, שקלעו 24 ו-22 נקודות בהתאמה, והוסיפו על כך 10 ריבאונדים כל אחד.

עירוני נהריה כבר רשמה ריצת 2:21 במחצית השנייה נגד נס ציונה, אך לא הצליחה לנצח, וכעת רצף ההפסדים שלה עומד על שבעה משחקים. הצפוניים רחוקים ארבעה ניצחונות מהקו האדום, והיא תזדקק לשינוי עצום ביכולת כדי להישאר בחיים במאבקי הירידה. מאליק ניומן, שבמשחק קודם לכן באילת לא קלע כלל, קלע שיא עונתי של 29 נקודות.

נמרוד לוי | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי