ניצחון בכורה ליונתן אלון, 79:96 גדול להפועל ירושלים באילת

סולימאן בריימו | דני מרון

אחרי שלושה הפסדים מאז שהחליף את אדומייטיס, המאמן השיג ניצחון ראשון על הקווים, דווקא בחוץ נגד הקבוצה מהמקום השני בטבלה. בריימו כיכב עם 23 נקודות, פראת'ר ובראון בלטו מנגד. נס ציונה גברה על נהריה

(גודל טקסט)

לאחר תום העונה הסדירה, מחזור הפתיחה של הבית העליון והתחתון נמשך הערב (חמישי) עם שני משחקים מסקרנים. בבית העליון, יונתן אלון השיג את ניצחונו הראשון כמאמן הפועל ירושלים עם 79:96 גדול בחוץ נגד הפועל אילת. במסגרת הבית התחתון, נמרוד לוי המשיך ביכולת הנהדרת עם 27 נקודות, וסייע לעירוני נס ציונה להשיג 91:105 ביתי על עירוני נהריה.

הפועל אילת – הפועל ירושלים 96:79

יונתן אלון, שהחליף לפני כחודש את דאיניוס אדומייטיס על הקווים בהפועל ירושלים, חיפש ניצחון ראשון על הקווים. שלשה של ג'ו רגלנד העלתה את הקבוצה הדרומית ל-2:9 מהיר, אך אדם אריאל הגיב עם קליעה משלו מחוץ לקשת. המשך הרבע הראשון התאפיין בריצות קצרות של המארחת, שנענו בתגובה מהירה של הירושלמים שדאגו לצמק את התוצאה. סל של סטנטון קיד בשניות הסיום של הרבע הקטין את ההפרש וקבע 18:23 אילתי לאחר עשר דקות.

ברבע השני, חניכיו של אריאל בית הלחמי הרשימו עם תצוגת שלשות. מארקל בראון דייק פעמיים מחוץ לקשת, ולאחר מכן הגיע תורו של קייסי פראת'ר לקלוע פעמיים ברציפות, בדרך ליתרון 12. דווקא ברגע הזה, הקבוצה של יונתן אלון גילתה אופי ויצאה לריצה משלה עד תום המחצית. ריצת 6:20 הסתיימה עם הטבעה של ריי מקאלום בהתקפה המתפרצת, ושניות אחר כך פראת'ר קבע את תוצאת המחצית – 47:47.

יונתן אלון | דני מרון

האדומים הצליחו למשוך את המומנטום אל תוך המחצית השנייה, ושתי שלשות של סולימאן בריימו בפתיחת הרבע השלישי קבעו יתרון שש. מאוחר יותר, הפורוורד ששיחק באילת בעונת 2018/19, הוסיף קליעה נוספת מחוץ לקשת, אך פראת'ר הגיב מיידית עם צליפה מוצלחת שצימקה את ההפרש לשתי נקודות. את הרבע המצוין מבחינה אישית וקבוצתית סיים בריימו עם סל ועבירה לאחר ריבאונד התקפה, אך לצערו הוא החטיא את זריקת העונשין. אחרי 30 דקות, 61:73 משמעותי לאורחת.

ברבע האחרון, פראת'ר המשיך לסחוט עבירות, אך פעולות יעילות של האורחת לא אפשרו לאילת לערער על זהות המנצחת, והפרש השיא הגיע ל-20 נקודות. השחקן המצטיין בהתמודדות הוא ללא ספק סולימאן בריימו, שהוביל את קלעי הפועל ירושלים עם 23 נקודות ו-6 ריבאונדים. טיישון תומאס רשם דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-10 ריבאונדים. אצל המפסידה, קייסי פראת'ר בלט עם 28 נקודות, מארקל בראון קלע 17, וג'ו רגלנד התקרב לדאבל-דאבל עם 10 נקודות ו-8 אסיסטים.

עירוני נס ציונה- עירוני נהריה 91:105

שבוע לאחר שגברה עליה בעין שרה, אלופת היורופקאפ אירחה את נועלת הטבלה למפגש בין שתי קבוצות במומנטום הפוך לחלוטין. הכתומים הגיעו עם שישה ניצחונות בכל המסגרות, אך הסגולים, שסופרים שבעה הפסדים רצופים, הציגו יכולת די טובה ברוב שלבי המחצית הראשונה. האורחת עלתה ליתרון של ארבע נקודות ברבע השני, אך נס ציונה יצאה לריצה וסיימה את המחצית הראשונה ביתרון 44:50.

מייקל יאנג כבר השווה את התוצאה עבור הצפוניים, אך החבורה של בראד גרינברג יצאה לריצת 13:5 עד תום הרבע השלישי. בעשר הדקות האחרונות, המארחת שמרה על יתרון יציב שנע בין 8 ל-13 נקודות, בדרך לניצחון ביתי, שהעמיק עוד יותר את המשבר של נהריה. נמרוד לוי המשיך בכושר הנהדר עם 27 נקודות, פטריק מילר הוסיף 21. מנגד, ג'רון בלוסומגיים השלים 40 דקות מלאות, ולהט עם 37 נקודות ב-75% אחוזים מהשדה, אך כאמור, היכולת הזו לא הספיקה כדי להשיג את התוצאה לה הייתה זקוקה הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי